Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Autostrada A4 :)


kosma

Rekomendowane odpowiedzi

o ja cie pirdyle nie chcą doprowadzić do 100% używalności A4 to wolą robić teatrzyk i cena +2zł? no nie,,, śmiech na sali wykładowca z UŚ, mama mi opowiadała, jak wygrał sprawę w sądzie że to że go trzymali na bramkach a on nie zapłacił, i opłacało mu się, ino to je prawnik wiec potraktował to jako "potyczkę"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden koles rzeczywiscie wygral (po dwoch latach!!), niestety w Polsce nie obowiazuje prawo precedensowe wiec nie ma to dla nas absolutnie zadnego znaczenia, to jakby tak komus przyszlo do glowy tez nie placic, myslac ze wygra w sadzie ;)A platna autostrada jechalem w mojej osmioletniej "karierze" kierowcy dwa razy, bo i po co skoro mozna do Krakowa chociazby przez Olkusz rownie szybko zajechac, a nawet niekiedy szybciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie, technologia "produkcji" dróg w Polsce opiera się w 80 % na asfalcie, marna prawie cała reszta to drogi betonowe (szczególnie w zachodniej części Polski), prawda jest taka, że technologicznie asfalt wytrzymuje max 6-7 lat, po tym okresie nalezy wykonac remont bo są koleiny, spadek "przyczepności" na skutek starcia wierzchniej warstwy zwanej "ścieralna" i jeszcze parę rzeczy, o których nie warto wspominać bo to są techniczne bzdety, dla nas ważne jest to, że asfaltowe drogi NALEŻY REMONTOWAĆ CO 6-7 LAT, betonowe za to duzo rzadziej, ale tych w Polsce jak na lekarstwo, bo mimo mniejszej ilości warstw do położenia są dużo gorsze w "obróbce" przy budowie i ewentualnym remoncie, poza tym - co dziwne - są mniej wytrzymałe np. na mrozy, a tych w Polsce jest sporo, im dalej na wschód tym gorzej oraz na przeskoki temperatury w okolicach "0" czyli -5/+5, jest "+" jest woda, a jest "-" jest lód - na coś takiego beton jest makabrycznie mało odporny, a asfalt najlepszy (sprężystość), także nie dziwcie się, że mamy prawie sam asfalt w Polsce, bo dla naszego położenia geograficznego jest on niestety najlepszy, im dalej na zachód tym cieplej i tym więcej "betonów", poza tym na Sląsku dochodzą szkody górnicze, a dużo łatwiej wyremontować asfalt (bo się zdziera tylko 1-2 warstwy z wierzchu i kładzie nowe) niż beton, gdzie trzeba praktycznie rozbić 15-25 cm jedną warstwę betonu i posadzić nową - oczywiście jest to droższe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zenoo ! Dobrze prawisz Trza też zmienić trocha nastawienie - nie można oczekiwać że u nas drogi będą takie jak w holandi - jak zenoo zaznaczył kwestia klimatu. Problem jest jedynie w tym, że nie za dobrze dobieramy dodatki do asfaltów, podbudowy są za niskie, i jest oszczędność na robotach ziemnych ( no są one najdroższe ). Aktualny Katalog ( "święta" księga drogownictwa ) jest z 97 roku, gdzie to jednak rozwiązania są troszkę w plecy. Nota bene taki katalog w niemczech ( ichniejszy ) ma o ile dobrze pamientam troszkę konkretniejsze rozwiązania. Nie stać też polaków na budowę autostrad wysokiej jakości, poniewaz u nas budowa ta jest stosunkowo ( PKB na mieszkanca, a plany polityki w sferze transporu ) droższa, niż choćby 1500 km na zachód. Panowie - cierpliwości, bo i tak nic nie zdziałamy... P.S. Widzieliście wiadukt nad autostradą pomiędzy katowicami a gliwicami ? piękny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie narzekaj, niemieccy robotnicy / firmy remontujace czy budujace, nie sa wcale az tak szybcy. Po zjednoczeniu 1991 Niemiec ( chyba, bo nie pamietam ) na wyremontowanie A 11 Berlin - Kolbaskowo zajmuje im czas do dzisiaj, bo autostrada do dzisiaj nie jest wpelni wyremontowana i jest jeszcze chyba z 10 km betonu ktory pamieta czasy Adolfa, wiec rozowo wcale nie jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duza czesc drog po ktorych jezdzimy zbudowali jeszcze komunisci (mam na mysli drogi szybkiego ruchu) wiec trudno sie dziwic, ze tak to dzis wyglada...A na stan drog - przynajmniej tych w miescie - wplywa fuszerka i zlodziejstwo. Jak zapewne przedmowcy doskonale wiedza sa scisle okreslone zasady budowy drogi, grubosci poszczegolnych warstw materialu. U nas niestety robi sie tak, ze kladzie sie np. ciensze warstwy, a zaoszczedzony material sprzedaje sie na lewo. Pomyslcie wielkie to sa "oszczednosci" przy tak duzych powierzchniach. No i wspomniana fuszerka, szczegolnie w panstwowych firmach utrzymujacych drogi... Gdyby trzymano sie wspomnianej przez lpt technologii z '97 roku to by nie bylo jeszcze tak zle. U nas niestety czesto robi sie wszytsko "na oko", byle jak odwalic robote i do dom na piwo...Mentalnosc polakow to jest problem, ktory wplywa nie tylko na drogi ale tez chociazby na to, ze nie mozna zostawic sprzeta pod blokiem i isc zjesc w spokoju obiad bo nie wiesz czy bedziesz mial do czego wracac. Dopoki to sie nie zmieni to nie mamy czego szukac w europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.