Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Yamaha XJ 600 Diversion problem z pracą silnika


Toomko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, jako świerzak chciałbym się przywitac z wszyskimi. Pojawił się ostatnio problem o którym pisze poniżej i byłbym dozgonnie wdzięczny za pomoc bo chciłbym jeszcze coś z tego sezonu miec.

Posiadam Yamahe XJ 600 Diversion 98' 54 tyś km na liczniku. Motocykl przed sezonem a zarazem po zakupie (luty) został wymienione oczywiście filtry oleje płyn hamulcowy, kompletny napęd klocki regulacja zaworów i gaźniki też synchronizowane były plus świece do tego wszyskiego. Wszysko jeździło idealnie, aż do września. Motocykl zapala jak zwykle ochoczo po czym zaobserwowac mozna że obroty skacza od 1-2,5 tyś rozgrzany juz motocykl po odjęciu ssania gaśnie momentalnie a próba utrzymania obrotów manetka gazu daje takie same efekty (dławi się i gaśnie) Paliwo nie może byc złe bo przejechałem na nim ponad 100km. W czym może tkwic problem od czego zacząc. Nie wiem czy to może miec coś wspólnego ale zaczął sie pocić olejem pod uszczelka z przodu silnika i zapala się kontrolka poziomu oleju ( sprawdzałem olej w normie). Dodam,że wcześniej nie zaobserwowałem żadnych problemów z pracą silnika (poza tym poceniem się i kontrolka oleju która gasła jak moto łapał temperature) Pomóżcie Panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poci sie spod pokrywy zaworów czy spod głowicy? Kopci? Na początek sprawdź filtr powietrza, jak masz gąbke powinna być zwilżona olejem silnikowym, sucha przepuszcza więcej powietrza, mieszanka robi sie uboga i może gasnąć przy odjęciu ssania/dodaniu gazu, jak nie filtr to w następnej kolejności zasilanie gaźników i gaźniki

P.S. Masz kontrolke poziomu oleju czy ciśnienia oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja podaje że to kontrolka poziomu OIL LEVEL, a olej delikatnie przenika przez pokrywy zaworów. Postaram się sprawdzić filtr powietrza choć mało prawdopodobnym się wydaje żeby to była jego wina. Został wymieniony na początku sezonu i przejechał ok 3000 km po drogach bez jazdy jakimiś bocznymi ścieżkami. Dodam jeszcze że nie kopci nie strzela z wydechu i wydaje mi się że świec nie zalewa bo jak go udławię gazem bądź wyłączę ssanie odrazu mogę go zapalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Motor naprawiony. Okazała się niezbędna regulacja gaźników i ich czyszczenie, dzis nakręciłem 100 km silnik pracuje równo i jakby mu mocy przybyło.Wg mechanika a byłem w Sosnowcu na wopistów ( czy to już Dąbrowa? ) gaźniki nie były wogóle regulowane albo bardzo nieudacznie. Cos w tym może byc bo motor nabrał werwy. Jeśli chodzi o pocenie się to ponoc to takie newralgiczne miejsce XJ czasem tak mają i koledzy z forum XJ potwierdzająten fakt. Czujnik poziomu oleju sprawny. Należy dolewac ciut ponad max bo olej wędruje w góre do głowicy i zanim zrzednie i pójdzie do miski troche czasu mu to zabiera. Ładny weekend przed nami. Regulacja + czyszczenie 350 zł,nie wiem czy to mało czy dużo za taka usługę ale pysk się i tak śmieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.