krzysztof_4 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Wczoraj pojechałem na krótką przejażdżkę. Dojechałem do celu. Zgasiłem moto i po pół godzinie już nie zapalił. Ogólnie sprawa wygląda tak: 1) przekręcam kluczyk 2) załączam zapłon (czerwony przycisk) - słychać jak coś pracuje 3) naciskam przycisk aby zapalić i nic - jedynie przygasają światła - rozrusznik w ogóle nie kręci. Dodam że coś takiego już mi się ze 3, 4 razy zdarzyło ale wtedy po jakimś czasie po kilkukrotnym włączenie/wyłączeniu zapłonu zaskakiwał. Czy po tak krótkim opisie można coś wywnioskować co to może być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek_63 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Czy elektromagnes zasprzęgla rozrusznik z silnikiem tzn czy słychać stuk zasprzęglania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztof_4 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 A jak to poznać ? Jak włączę zapłon to słychać tak przez 3-4 sekundy taki dźwięk (tak było zawsze). Odpaliłem go na popych. Chodzi normlanie. Tak że przypuszczam że to kwestia rozrusznika. Korci mnie żeby to sprawdzić. Ma ktoś może jaką instrukcję serwisową do GSRa ? Łatwo jest się dostać do rozrusznika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek_63 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Raczej akumulatorowi brakuje pojemności, a najbardziej prawdopodobne - konieczność oczyszczenia styków na akumulatorze, bądź na rozruszniku. Włączony rozrusznik potrzebuje stosunkowo dużej mocy, opór na stykach powoduje duży spadek napięcia stąd przygasanie świateł. Serwisówka do gsr600: https://www.manualslib.com/manual/860672/Suzuki-Gsr600.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek_63 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Przypnij za pomocą kabli akumulator z moto do samochodu i wszystko będzie jasne. A jak sobie przypominam to akumulator w GSR ma pojemność tylko 6 Ah, a kilkuletni niewiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztof_4 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Już wiem na pewno że rozrusznik jest dobry. Kręci jak zewrą złącza za przekaźnikiem. Przekaźnik tez sprawdzony. Jak doprowadzę napięcie na cewkę to działa rozrusznik. Więc zostaje jedynie przewód i przycisk zapłonu. Dzisiaj postaram się tam pogrzebać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek_63 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Ok, ale jeżeli nie działa włącznik rozrusznika czyli przycisk lub kabel, nie powinny przygasać światła. Podczas sprawdzania rozrusznika kręcił się sam rozrusznik czy z silnikiem. Dla nieobciążonego rozrusznika mogło wystarczyć prądu w akumulatorze. Dla obciążonego silnikiem już nie. Ale tak czy siak jesteś już blisko zlokalizowania usterki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ETZ Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 a może lepiej zabrac miernik i sprawdzić jakie napięcie trzyma aku,ewentualnie jak odpali to spr ładowanie,ewentualnie podmienic aku na inny i jak odpali to znaczy ze tamten juz na szrot...lepiej od razu wyeliminować najprostsze rzeczy niż rozkręcać itp.itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek_63 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 10 minut temu, ETZ napisał: a może lepiej zabrac miernik i sprawdzić jakie napięcie trzyma aku,ewentualnie jak odpali to spr ładowanie,ewentualnie podmienic aku na inny i jak odpali to znaczy ze tamten juz na szrot...lepiej od razu wyeliminować najprostsze rzeczy niż rozkręcać itp.itd Oczywiście masz rację, ale jeżeli nie masz miernika to najlepiej oddać moto do aso, a tam wymienią aku, rozrusznik, wiązkę, wyłącznik zespolony ect. Wtedy na pewno wszystko zadziała prawidłowo, tylko lać i jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztof_4 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Aku jest dobre. Ładowałem i sprawdzałem volotmierzem. Cytuj Podczas sprawdzania rozrusznika kręcił się sam rozrusznik czy z silnikiem. Rozrusznik sprawdzałem normalnie z obciążeniem. Motor zapalił bez problemu i chodził. Cytuj ale jeżeli nie działa włącznik rozrusznika czyli przycisk lub kabel, nie powinny przygasać światła Też mnie to właśnie zastanawia. Przygasanie by świadczyło że jednak działa. Ale zobaczymy. Jestem na etapie rozbierania przycisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek_63 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Chyba, że włącznik rozrusznika zamiast podać napięcie na przekaźnik zwiera + do masy, tor jest niezabezpieczony bezpiecznikiem i stąd przygasanie świateł. Sprawdzić załamania przewodów, przejścia przez miejsca narażone na przetarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztof_4 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Więc wygląda na to że włącznik jest dobry. Podaje + na cewkę stycznika. Czyli brakuje Masy na cewce. Sprawdziłem. Jak podam masę np. z AKU to motor odpala normalnie. Muszę teraz dojść skąd leci ta wadliwa masa. W najgorszym wypadku wezmę z innego miejsce i też będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.