Jump to content
Forum Śląskich Motocyklistów

Honda CBF 125 - moja historia...


radekxr3
 Share

Recommended Posts

Skoro powstał dział dotyczący motocykli 125cm3, to pomyślałem, że zadebiutuję swoim postem coby admini i modzi wiedzieli, że słuszną koncepcję przyjęli ;)

Do rzeczy więc.

 

Ze względu na to, że brak mi kat. A (no... w książeczce wojskowej jest ale nie w dokumencie prawa jazdy), to pojemność była jasno określona...

 

Przed zakupem motocykla, grzebałem, czytałem, oglądałem, siadałem itd.

Pierwotnym zamiarem było kupno nowej 125, którejś z chińskich marek firmowanej logo Junaka lub Rometa. Badałem Junaka 121, 122, 123... Badałem Rometa Soft Chopper 125, Ogar Caffe, K 125 ( Buee - ohyda)...

Już prawie zdecydowałem się na Junaka 123 (bo nowocześniejsza konstrukcja i wałek wyrównażający w silniku zmniejszający wibracje ;) )

No ale... okazało się (uwaga, uwaga...), że w Selgrosie na promocję rzucili 125-ki marki ZIPP - taniocha 4599,00 PLN

Sprawdzam... bliźniaczy model Junaka / Rometa... te same fabryki... ba... nawet wałek wyrównażający jest :D

Żona, po kilku miesiącach marudzenia o motocyklu, zrezygnowana mówi "rób co chcesz" ;) 

Jadę ...

Maszyna pachnie olejem, siadam... jest OK... Biorę... prowadzę do kasy... ale... coś jest nie tak... cóż to za odgłosy?

ziuut, ziuut... :( co obrót koła, to klocki trą o tarczę hamulcową... WTF?

No i... odstawiłem... wróciłem bez zakupów z promocji...

 

W domu usiadłem i się zastanowiłem... Boże... przecież ja w życiu nie siedziałem na motocyklu !!! :D

Jak bym przyjechał na ZIPPie?? :D

...ech... to nie może być trudne w końcu na rowerze i hulajnodze jeździłem, narty opanowałem...

Ale... wiek podobno "mądrości" więc zapisałem się na lekcję nauki jazdy - i chwała niech będzie Panu w Niebiesiech...

Dobrze, że Rafał, który mnie uczył był cierpliwy :) 

 No ale po dwóch godzinach (rozrzutny jestem i wziąłem aż dwie lekcje) jako tako byłem w stanie ruszać, hamować i zakręcać...

Może brak mi było jeszcze wymaganej finezji i precyzji manewrów ale wszak to zdobywa się z doświadczeniem...

 

Dalszy research spowodował podjęcie nieco innej decyzji, na pozór mało racjonalnej... Za tysiaka więcej niż ZIPPa z promocji kupiłem PIĘCIOLETNI motocykl marki Honda CBF125.

Pierwszy motocykl kupowany przez laika od doświadczonego handlarza, który sprowadził motocykl z Francji... To nie brzmi dobrze... :)

No ale tak zrobiłem. Motocykl przeszedł więcej niż mówił handlarz  (dziwne, co?) Pęknięte owiewki, to oczywiście kwestia przewrócenia się motocykla w trakcie transportu...

A w trakcie przeglądu okazało się, że rama była spawana - na szczęście motocykl trzymał się prosto w trakcie jazdy i nie ściągało go na boki...

 

Zakupiłem :)

Tyle, że kiedy go zarejestrowałem, to akurat padało...

Podróż z Zabrza (Kończyce) do Rudy trasą przez Pawłów, a później DTŚ był niezapomnianym przeżyciem :D

Oczywiście strój też miałem profesjonalny, bo i kurtka z membraną Gore-tex i kask był więc łeb i ramiona były suche, gorzej z resztą... Wtedy właśnie na DTŚ rozwijając 80-90km/h zauważyłem dosyć szybko, że krople deszczu łapane są przez tors motocyklisty. I co dzieje sięz nimi później? Ano spływają sobie troszkę na boki, lecz większość powodowana pędem i grawitacją spływa w dół do rozkosznej niecki utworzonej przez zbiornik paliwa z przodu, otoczony udami motocyklisty po bokach i zablokowany z tyłu pośladkami... krople dosyćszybko przerodziły się w staw, w którym pływały bynajmniej nie kaczki, ni łabędzie...

Brr... zimno mi na same wspomnienie...

 

Co do motocykla... kolejne przeloty dawały coraz więcej frajdy.

Sam motocykl jest lekki i poręczny, choć wysoka osoba (mam ponad 180cm) może wyglądać trochę jak Sancho na osiołku - mnie to nie przeszkadzało :) 

Przyspieszenie jak dla mnie calkiem przyzwoite - spod świateł dało się wysforować przed samochody.

Próbowałem kiedyś podnieś przednie koło (nie wheelie rzecz jasna), i udawało się tak ze 20 cm pod warunkiem, że środek ciężkości (dupę) przeniosło się trochę w tył. 

Prędkosć maksymalna jaką udało mi się osiągnąć na DTŚ - długa prosta i lekko z górki - to 123km/h :D

Było super :D Choć oczywiście długo to trwało ;)

Prędkość przelotowa, to tak 90 do 100km/h

Spalanie - bajka - około 2,5 litra/100km

 

To co mi przeszkadzało, to miękkie zawieszenie z przodu :-/

Kiedy jeździłem sam, to jeszcze spoko ale z plecaczkiem... MASAKRA... (Tak :) czasem zabierałem córkę na przejażdżkę :) )

Przy zwiększonym ciężarze, motocykl zatrzymywał się mniej chętnie, a przednie koło mocno nurkowało :( Jazda nie należała do przyjemności...

Trochę brakowało też hamulca tarczowego z tyłu (jest bęben), który zwiększyłby skuteczność hamowania.

 

To chyba na tyle wspomnień :)

Niestety aktualnie nie jestem już właścicielem tej mojej CBFki :( Została skasowana przez nieodpowiedzialnego kierowcę KIA K2900, który ścinając zakręt wjechał we mnie :(

Ja na szczęście mam się dobrze ale motocykl ... 

Requiesca in pace

 

Ubezpieczalnia pokryła szkody ale nie pomogła mi przekonać Żony do kolejnego zakupu... Ale się nie poddaję, bo to za dżokej bez konia tylko z siodłem ( kask mi się ostał, no i ciuchy)

He he... chyba, że na zlot pojadę z kaskiem pod pachą autobusem... :D

 

To tyle przydługiej opowieści...

 

 

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, marian65 napisał:

radek- nic się nie przejmuj- kupuj nowego motura a żonę zamień np na dziesięć kur. I tak gdakać tyle nie będą i jeszcze jajka ci zniosą (albo wysiedzą)...;):P

I mówi to ten który woli "znanego wroga" :D

Nieładnie jedno radzić komuś a samemu robić inaczej... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.