Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Kufry


Norsen

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie to jest kolejny temat w którym nie wiem czy dobrze trafiam z działem. Brakuje mi tutaj czasem działu "informacje praktyczne", ale do rzeczy. Dużo przeglądałem tematów w internecie, ale żaden ściśle nie mówi wszystkiego.

Chodzi mi o to, że jedyne czego się dowiedziałem że na kufry trzeba mieć 1.stelaz 2.płytę pod kufer 3.sam kufer. Teraz tak, generalnie stelazy nie ma pod wszystkie motocykle, zapiecia są różne, a i same kufry często są dedykowane pod motocykle. Stelaze z tego co zauważyłem są pod centralny kufer, albo boczne, a co jak się chce mieć komplet? Czy wszystko oprócz stelaza można potem do innego przełożyć? No i jak to wszystko pozyskać kiedy się nie ma translapa albo czegoś równie popularnego.

Może mógłby ktoś doświadczony to wyjaśnić? Bo powiem szczerze że w tym temacie ciężko dostać pełną odpowiedź. I jeszcze jedno pytanie. Jak kufry boczne wpływają na pasażera, czy da się to wszystko połączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw napisz do czego to potrzebujesz, 3 kufry i stelaż to wydatek nie mały, lepiej kufer centralny i sakwy, mocowanie kufra (do płyty) jak i oczywiście płyta pod kufer centralny najlepiej monokey

co do 3 kufrów nie ma problemu z pasażerem jeśli stelaż jest dedykowany pod dany motocykl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydatek nie mały, ale jak można całość przenieść na inny motocykl, zmieniając tylko stelaz to myślę opłacalny interes.

Oglądałem do gpz, ale kupic do niej coś dedykowanego w tym temacie to nie możliwe.

Jest jeden facet co robi taki stelaz pod bok i centrale i podobno pasuje pod wszystko, ale to szukanie samorobek uniwersalnych.

No właśnie czym się różni monokey od monorock?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo!!!! To chyba najgłupsze pytanie... Jakie ostatnio przeczytałem w Internecie.

Potem wszyscy się dziwicie, że są wypadki, że "dawcy" jeżdżą nieprzepisowo. Jak mają jeździć przepisowo jak sprawy kufrów nie ogarniają, a co dopiero kodeksu drogowego. Juz nie mówię o znakach drogowych, gdzie jest kilkanaście sekund na rozszyfrowanie i zastosowanie się.

Wracając do tematu monokey i monolock. Różnią się nazwaw :P

 

 

Brawo!!!! To chyba najgłupsza "odpowiedź", jaką ostatnio przeczytałem w internecie...

 

 

 

Norsen: monokey i monolock to dwa typy mocowania stosowanego w stelażach i płytach produkowanych przez firmę givi / kappa. Monokey: rozwiązanie bardziej solidne, o większej nośności - przeznaczone do motocykli. Monolock: rekomendowane przez producenta do skuterów, jednakże stosowane przez niektórych motocyklistów. W tym systemie mocowania brak jest kufrów bocznych. Każda płyta i stelaż monokey będzie pasować do każdego kufra monokey (wyjątek stanowią stelaże monokey side i cam side). Niektóre kufry centralne tego producenta można stosować jako boczne. Podobnie z monolock - każdy kufer w tym systemie Zamocujesz do każdej płyty monolock. Odnośnie stelaży, te należy dobrać pod konkretny model motocykla. Do większości popularnych modeli stelaże takie są dostępne. Moim zdaniem montaż stelaża samoróbki będzie miał sens, jeśli nie Znajdziesz dedykowanego pod Twój motocykl. Pytaj, jeśli Masz jeszcze jakieś wątpliwości. Pozdrawiam.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jakiego moto te stelaże?

Generalnie jest tak, że jak tylny subframe jet na tyle mocny by utrzmać komplet kufrów to nie ma problemu dorobić stelaży. Nie chodzi jedynie o sm ciężar, dodatkowe obciążenie to opory powietrza i o wiele gorsze drgania całej konstrukji, które potrafią dość mocno zmęczyć materiał.

O le kufry są uniwersalne to już stelaż pasuje do knkretnego modelu motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrym ale drogim stelażem jest wingrack 2. jest to stelaż uniwersalny do mocowania 3 kufrów w systemie monokey (te wytrzymalsze obciążenie). Aby zamocować do motocykla wystarczy zakupić odpowiednie mocowanie dla danego modelu motocykla. A jest tych mocowań dość sporo do wyboru. 

 

kufry kupujesz tylko zgodnie z mocowaniami z płyta(mi) stelaża (monokey lub monolock) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pewne doświadczenie z kuframi. Pasażer lubi (przynajmniej u mnie) jak jest centralny kufer - może się o niego oprzeć i ma poczucie większego bezpieczeństwa niż siedzenie z pustką za plecami.

 

Przy bocznych trzeba się trochę bardziej namęczyć przy wsiadaniu.

 

O ile mi wiadomo, to chyba wszystkie kufry z serii monolock mają uniwersalną płytę mocującą dokładaną do kufra. Monokey w tym względzie jest gorszy = droższy. Ale daje wybór większych pojemności. Firmowy monolock chyba do 47l tylko jest, plus chinskie wynalazki do 52l.

 

Musisz sobie zadać pytanie - do czego Ci kufry?. To pozwoli zweryfikować wybór. Ja lubię mieć wszystkie 3 bo potem można się spokojnie zapakować choćby na niedaleki wyjazd (extremalnie - Nato Days 2 lata temu - w 3 kufry wpakowałem ciuchy i buty motocyklowe moje i pasażerki i na pokazach chodziliśmy w przywiezionych ze sobą cywilnych ciuchach - świetna wygoda) albo wspomóc kolegów, którzy kufrów nie posiadają a chcieliby conieco schować w czasie postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dalsze trasy + centralny do chowania różnych rzeczy w tym kasku, bo męczy mnie osobiście ciągła jazda z plecakiem na sobie.
Z sakwami słyszałem opinie, że każdy właściciel się martwi czy mu czegoś nie buchną i mają moto cały czas na oku więc wolałbym mieć kufry. 

No ten stelaż centralny też znalazłem, tylko boczne nie istnieją praktycznie, bo 1000+ to nie wchodzi w gre :D  

@Magik, myślę, że ludzie którzy pytają i chcą się czegoś dowiedzieć lepiej wszystko ogarniają niż tacy wszystkowiedzący mędrcy forumowi, ale gratuluję powiązania kufrów ze znakami drogowymi i kodeksem ruchu drogowego, dobra droga rozumowania :) 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeden kask to większość kufrów monolock wystarczy, jeśli nie osiągasz na moto kosmicznych prędkości ;) Niby wszystkie kufry są do 120km/h ale ja np mam 46l monolock i wytrzymuje dużo większe prędkości.

 

Jak 2 kaski to 46l może być za mały - ja z trudem chowam 2 kask w taki kufer - 52l byłby lepszy, ale wtedy już monokey czyli wieksze koszta.

 

Ja bym na poczatku poszedl tylko w centralke i zobaczyl, czy wystarcza, czy za malo jeszcze. No chyba, ze na tygodniowe zakupy do Makro na moto bedziesz jezdzil to bym sie zastanowil ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magik polecam Ci usunąć konto, na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź w książkach i serwisówkach :-) jak nie potrafisz rozmawiać, to się nie odzywaj, popisujac się nie wyjdziesz na kogoś fajnego, ale koniec z ot.

Dobrze wiedzieć że takie rzeczy derbia CB1. Dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.