Norsen Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Generalnie to jest kolejny temat w którym nie wiem czy dobrze trafiam z działem. Brakuje mi tutaj czasem działu "informacje praktyczne", ale do rzeczy. Dużo przeglądałem tematów w internecie, ale żaden ściśle nie mówi wszystkiego. Chodzi mi o to, że jedyne czego się dowiedziałem że na kufry trzeba mieć 1.stelaz 2.płytę pod kufer 3.sam kufer. Teraz tak, generalnie stelazy nie ma pod wszystkie motocykle, zapiecia są różne, a i same kufry często są dedykowane pod motocykle. Stelaze z tego co zauważyłem są pod centralny kufer, albo boczne, a co jak się chce mieć komplet? Czy wszystko oprócz stelaza można potem do innego przełożyć? No i jak to wszystko pozyskać kiedy się nie ma translapa albo czegoś równie popularnego. Może mógłby ktoś doświadczony to wyjaśnić? Bo powiem szczerze że w tym temacie ciężko dostać pełną odpowiedź. I jeszcze jedno pytanie. Jak kufry boczne wpływają na pasażera, czy da się to wszystko połączyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.majzel. Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 najpierw napisz do czego to potrzebujesz, 3 kufry i stelaż to wydatek nie mały, lepiej kufer centralny i sakwy, mocowanie kufra (do płyty) jak i oczywiście płyta pod kufer centralny najlepiej monokeyco do 3 kufrów nie ma problemu z pasażerem jeśli stelaż jest dedykowany pod dany motocykl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norsen Opublikowano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Wydatek nie mały, ale jak można całość przenieść na inny motocykl, zmieniając tylko stelaz to myślę opłacalny interes. Oglądałem do gpz, ale kupic do niej coś dedykowanego w tym temacie to nie możliwe.Jest jeden facet co robi taki stelaz pod bok i centrale i podobno pasuje pod wszystko, ale to szukanie samorobek uniwersalnych. No właśnie czym się różni monokey od monorock? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.majzel. Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 monokey i monolock-system mocowania monokey chyba ma większą nośnośćtutaj masz jeden:http://sklep.scigacz.pl/stelaz-pod-kufer-centralny-givi-monorack-425f-kawasaki-gpz-500-9403-p-12835.htmla tu drugi ale cena powala:http://www.sklepy24.pl/sklep/louis-motocykle_pl/produkt/komplet-stelazy-motocylowych-kufrow-hepco-becker-do-kawasaki-gpz-500-s-94/16039 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madness Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Brawo!!!! To chyba najgłupsze pytanie... Jakie ostatnio przeczytałem w Internecie.Potem wszyscy się dziwicie, że są wypadki, że "dawcy" jeżdżą nieprzepisowo. Jak mają jeździć przepisowo jak sprawy kufrów nie ogarniają, a co dopiero kodeksu drogowego. Juz nie mówię o znakach drogowych, gdzie jest kilkanaście sekund na rozszyfrowanie i zastosowanie się.Wracając do tematu monokey i monolock. Różnią się nazwaw Brawo!!!! To chyba najgłupsza "odpowiedź", jaką ostatnio przeczytałem w internecie... Norsen: monokey i monolock to dwa typy mocowania stosowanego w stelażach i płytach produkowanych przez firmę givi / kappa. Monokey: rozwiązanie bardziej solidne, o większej nośności - przeznaczone do motocykli. Monolock: rekomendowane przez producenta do skuterów, jednakże stosowane przez niektórych motocyklistów. W tym systemie mocowania brak jest kufrów bocznych. Każda płyta i stelaż monokey będzie pasować do każdego kufra monokey (wyjątek stanowią stelaże monokey side i cam side). Niektóre kufry centralne tego producenta można stosować jako boczne. Podobnie z monolock - każdy kufer w tym systemie Zamocujesz do każdej płyty monolock. Odnośnie stelaży, te należy dobrać pod konkretny model motocykla. Do większości popularnych modeli stelaże takie są dostępne. Moim zdaniem montaż stelaża samoróbki będzie miał sens, jeśli nie Znajdziesz dedykowanego pod Twój motocykl. Pytaj, jeśli Masz jeszcze jakieś wątpliwości. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Do jakiego moto te stelaże?Generalnie jest tak, że jak tylny subframe jet na tyle mocny by utrzmać komplet kufrów to nie ma problemu dorobić stelaży. Nie chodzi jedynie o sm ciężar, dodatkowe obciążenie to opory powietrza i o wiele gorsze drgania całej konstrukji, które potrafią dość mocno zmęczyć materiał.O le kufry są uniwersalne to już stelaż pasuje do knkretnego modelu motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 dobrym ale drogim stelażem jest wingrack 2. jest to stelaż uniwersalny do mocowania 3 kufrów w systemie monokey (te wytrzymalsze obciążenie). Aby zamocować do motocykla wystarczy zakupić odpowiednie mocowanie dla danego modelu motocykla. A jest tych mocowań dość sporo do wyboru. kufry kupujesz tylko zgodnie z mocowaniami z płyta(mi) stelaża (monokey lub monolock) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anasazi Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Mam pewne doświadczenie z kuframi. Pasażer lubi (przynajmniej u mnie) jak jest centralny kufer - może się o niego oprzeć i ma poczucie większego bezpieczeństwa niż siedzenie z pustką za plecami. Przy bocznych trzeba się trochę bardziej namęczyć przy wsiadaniu. O ile mi wiadomo, to chyba wszystkie kufry z serii monolock mają uniwersalną płytę mocującą dokładaną do kufra. Monokey w tym względzie jest gorszy = droższy. Ale daje wybór większych pojemności. Firmowy monolock chyba do 47l tylko jest, plus chinskie wynalazki do 52l. Musisz sobie zadać pytanie - do czego Ci kufry?. To pozwoli zweryfikować wybór. Ja lubię mieć wszystkie 3 bo potem można się spokojnie zapakować choćby na niedaleki wyjazd (extremalnie - Nato Days 2 lata temu - w 3 kufry wpakowałem ciuchy i buty motocyklowe moje i pasażerki i na pokazach chodziliśmy w przywiezionych ze sobą cywilnych ciuchach - świetna wygoda) albo wspomóc kolegów, którzy kufrów nie posiadają a chcieliby conieco schować w czasie postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norsen Opublikowano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Na dalsze trasy + centralny do chowania różnych rzeczy w tym kasku, bo męczy mnie osobiście ciągła jazda z plecakiem na sobie.Z sakwami słyszałem opinie, że każdy właściciel się martwi czy mu czegoś nie buchną i mają moto cały czas na oku więc wolałbym mieć kufry. No ten stelaż centralny też znalazłem, tylko boczne nie istnieją praktycznie, bo 1000+ to nie wchodzi w gre @Magik, myślę, że ludzie którzy pytają i chcą się czegoś dowiedzieć lepiej wszystko ogarniają niż tacy wszystkowiedzący mędrcy forumowi, ale gratuluję powiązania kufrów ze znakami drogowymi i kodeksem ruchu drogowego, dobra droga rozumowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anasazi Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Jeśli jeden kask to większość kufrów monolock wystarczy, jeśli nie osiągasz na moto kosmicznych prędkości Niby wszystkie kufry są do 120km/h ale ja np mam 46l monolock i wytrzymuje dużo większe prędkości. Jak 2 kaski to 46l może być za mały - ja z trudem chowam 2 kask w taki kufer - 52l byłby lepszy, ale wtedy już monokey czyli wieksze koszta. Ja bym na poczatku poszedl tylko w centralke i zobaczyl, czy wystarcza, czy za malo jeszcze. No chyba, ze na tygodniowe zakupy do Makro na moto bedziesz jezdzil to bym sie zastanowil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.majzel. Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Jak będziesz miał stelaż centralny, to CB1 Ci dorobi stelaże boczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norsen Opublikowano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Magik polecam Ci usunąć konto, na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź w książkach i serwisówkach :-) jak nie potrafisz rozmawiać, to się nie odzywaj, popisujac się nie wyjdziesz na kogoś fajnego, ale koniec z ot.Dobrze wiedzieć że takie rzeczy derbia CB1. Dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.