Traveler Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Jakie są wasze spostrzeżenia dotyczące jazdy w trakcie gdy wieje? Wczoraj przerobiłem wielce kontrowersyjną technikę. W każdym razie nikogo nie namawiam do jej badania.Autor teorii twierdzi humorystycznie że : Wiatr to siła która oddziaływuje na ciebie w czasie. I mocniej wieje i dłużej jesteś wystawiony na działanie tym gorzej dla ciebie. Czyli żeby zmniejszyć skutki działania należy skrócic czas oddziaływania, bo wiatru nie zmniejszymy przecież. Inaczej mówiąc im bardziej wieje tym szybciej jedziemy Poza tym im szybciej jedziemy to mamy wiekszą energię kinetyczną i w związku z tym stajemy się bardziej odporni na dodatkowe siły zewnętrzne. Wczoraj wiało u mnie tak że przesunęło skrzynkę z narzędziami w trakcie gdy wymieniałem łańcuch na dworze.Po zakończeniu trzeba było się przewieźć oczywiście, raz kozie smierć, postanowiłem zbadać teorię szybkościowego pokonywania wiatru Wyjechałem za miasto i ogień. Jak by nie patrzeć, technika okazała się zadziwiająco skuteczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Celty Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Fizyka! Nic dodać nic ująć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Nie do końca chodzi o energie kinetyczną, im szybciej jedziesz tym większy jest moment żyroskopowy utrzymujący motocykl w pionowej pozycji, jednak wiatr nie wieje ze stałą prędkością. Przy większej prędkości moto mimo że jest stabilniejsze to nadal mocniejszy podmuch może cię bardzo niemiło zaskoczyć, do tego przy większej prędkości może nie mieć miejsca na właściwą reakcje. Ja bym takich eksperymentów mimo wszystko nie polecał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Wiatr na motocyklu zawsze wieje ...Nie jest to żaden problem o ile wieje z przodu czy z tyłu. Kiedy wieje z boku to zawsze możemy kontrować uderzenie wiatru pochylając motocykl. Jest to stosunkowo proste acz męczące na otwartej przestrzeni na dłuższą metę. Gorzej jeśli lecimy np drogą przez las i wypadamy na otwartą przestrzeń łapiąc silny boczny podmuch.Wtedy niezależnie od prędkości wiatr próbuje nas wywrócić i zepchnąć z drogi. Jeśli więc jedziemy szybko to może braknąć nam czasu na skontrowanie uderzenia wiatru i możemy znaleźć się na poboczu bądź na przeciwległym pasie ruchu. Przy szybkiej jeździe wiaterek nas tak szybko nie wywróci ale o wiele łatwej zrobić sobie kuku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Do tego efektu zyroskopowego moznaby jeszcze dodac efekt coandy wszak - motocykl i motocyklista sa w miare opływowi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Nie każdy motocyklista jest opływowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Mówisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.