Salov Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Witam.Niedawno zakupiłem motocykl suzki sv650 i zmagam sie z mała niedogodnością sprzęgła.A wiec problem tkwi w tym że czasami gdy chce odpalić motocykl jak to normalnie bywa trzymam sprzegło naciskam na starter i nic po czym puszczam sprzęgło chwytam jeszcze raz i odpala bez problemu z biegami jest tka gdy jade wszystko cacy aczkolwiek czasem z oporem wchodzą a gdy stoje chce sobie np z 2na luz wrzucić to czesto bywa tak że również musze puścić sprzegło i nacisnąć jeszcze raz.Jest to mój pierwszy motocykl i zbytnio nie wiem co zrobić czy po prostu ma to tak być aczkolwiek sądzę że nie a boje sie ze jeżdżąc tak moge uszkodzić SV'ke.Czy powodem moze być nie oryginalna kierownica ? Jest troche dłuższa od oryginalnej Mam zamiar sie udać z tym do mechanika aczkolwiek dopiero na początku sezonu a może ktoś na forum by mi podpowiedział co to moze byc ? Z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ETZ Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Z tym sprzęgłem i odpalaniem mam to samo w bandicie,czujnik sprzęgła nie domaga,ogolnie problem nie jest wielki,mi to nie przeszkadza,ale możesz zmostkować 2 kabelki od czujnika i będziesz odpalał bez sprzęgłą.Biegi zrzucaj jak jeszcze jedziesz tak aby na luz wrzucić kiedy moto się jeszcze toczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Traveler Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Sam mam SV to chyba już coś o niej wiem, tak myślę Sprawa sprzęgła: szukaj najpierw przyczyny w zaśniedziałym pstryku rozrusznika. Jeżeli pojawi ci się ponownie ta przypadłość to nie puszczaj sprzęgła na początek tylko ponownie wciśnij starter. Ześliźnij z niego palec tak żeby szybko odskoczył (parę razy) i jeżeli nagle rozrusznik zadziała to wiadome będzie że to właśnie w guziku startera przyczyna.Sprawa druga to kostki łączace instalację, przynajmniej w mojej sv 650s tak jest. Okablowanie z kierownicy łączy się kostkami które nie sa szczególnie szczelne i należałby je poczyścić na wszelki wypadek. Biegi: Może być kłopot ze zmiana biegów gdy wałki w skrzyni stoją. Np. zatrzymasz się bez redukcji z 6-tego na sprzęgle.To co się dzieje nie jest oznaką niesprawności. Po prostu skrzynia żeby dobrze działała to musi sie kręcić. Przełożenia są stale zazębione (w sensie para kół danego biegu) i zmieniane poprzez wpięcie-wypięcie kłowych wycięć jakie na nich się znajdują. Jak się nie kręci to lipa Popuszczenie sprzęgła pomaga w tym zadaniu. Niemniej na chama cisnąc dźwignią biegów nic nie daje.Tak jak zauważyłeś, popuszczenie sprzęgła leczy. A przede wszystkim to naucz się zbijac biegi w locie. Ps. Taka drobna uwaga z która nik nie musi się zgodzić Skrzynia w SV-ce raczej nie lubi zmiany biegów ze sprzęgłem (przynajmniej w górę) Świetnie pracuje gdy się wogóle sprzęgła nie dotykamy w czasie jazdy, poza ruszeniem z miejsca oczywiście. Tylko trzeba opanować tą sztukę (niezbyt trudną) zmiany biegów a nagrodę wszelkie kłopoty z biegami znikną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Luz na lince masz ustawiony prawidłowo, nie ciągnie Ci motocykl na właczonym biegu i sprzegle?Masz czujnik przy klamce sprzegła?(wyczyśc, sprawdź czy bolec nie jest wytarty lub to co go uruchamia - nie pamietam konstrukcji)Co do redukcji to na postoju bez problemu mozna przerzucic z jedynki na luz i z 2jki na luz czy jedynke.(przy prawidłowo ustawionym sprzegle; luz linki, ew wysprzeglik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Salov Opublikowano 10 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 Luz na lince masz ustawiony prawidłowo, nie ciągnie Ci motocykl na właczonym biegu i sprzegle?Masz czujnik przy klamce sprzegła?(wyczyśc, sprawdź czy bolec nie jest wytarty lub to co go uruchamia - nie pamietam konstrukcji)Co do redukcji to na postoju bez problemu mozna przerzucic z jedynki na luz i z 2jki na luz czy jedynke.(przy prawidłowo ustawionym sprzegle; luz linki, ew wysprzeglik) Luz jest ustawiony prawidłowo, owego czujnika chyba nie posiadam bynajmniej go dziś nie widziałem,ja niestety nie ma tak czystej możliwości zmieniania biegami bo czasem bywa tak że 1nie chce zaskoczyć na sprzegle dopiero jak puszcze i jeszcze raz chwyce wejdzie.Chyba pozostaje mi pojechanie do mechanika aby mi je dobrze ustawił i sprawdził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.