SALPAHONDA Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Koledzy zwracam się do Was z zapytaniem ? może ktoś z Was będzie wiedział ? słuchajcie już w zeszlym roku miałem z tym samym problem ale poprostu sam się rozwiązał , powrócił ponownie w zwszłym roku po zimie nie mogłem odpalić motocykla , najpierw szukałem iskry potem okazało się że pompa paliwa się spaliła koniec końców pompę wymieniłem a problem iskry na swiecy sam zniknał po tymm jak odpaliłem go kręcąc długo na pożadnym akumluatorze z samochodu i problem sam zniknał , a wszystko przemierzyłem , impulsator , moduły , cewki , wszystkie styki , alternator , regulatro , i jak pisałem wyżej pewnego dnia mój Ojciec widząc jak sie męczę i co chwile " gówniany" akumulatorek ładuje by znowu 5 razy spróbować odpalić i nic powiedział weź go pokreć dłużej na pożądnym akumulatorze podjechał autem załaczył auto kable podpiał do akumulatora jak dostał kopaa tak odpalił od sztrzału , Problem w tym , że teraz po zimie oddałem do Fachowca robił mi kapitalny remont wałków , zaworów , głowica nowe uszczelki no można napisać ze pompletny remnont głowic 2 -ch z wałkami , mostkami , planowanie głowice , uszczelnianie zaworów , gaźniki , synchro , i co się stałooo ? mechanik po złożeniu odpalił za działało motocykl pochodził pare min , sam byłem przy tym , nastepnego dnia miałem odebrać motocykl, jadę jadę usmiechniety , wchodze do serwisu a tam 3 mechaników spocenii i trzymają się za głowę ?pytam się co się dzieje oni mówią ze od samego rana nie mogą go odpalić kreci ale uwaga .... nie ma iskry ??? znowu mi się przypomniał 2012 - przy tej okazji pytam sie czy pompa podaje paliwo moze to nie iskara ? dotknałem przypadkiem złaczki od pomy ..gorąca jak cholera szybko kazałem wyłaczyć stacykję , dotknałem modułu sterującego pompę shindengen Cf 304 gorący jak cholera , czyli zwarcie oczywiście pewnie pompa się spaliła pomyślałem , podłaczyłem na któtko do akumulatora iskrzy ale nie pracuje , wkur.... poprosiłem mechanika o wykręcenie zawiozłem do znajmego elektronika , on pierwsze co podłaczył też na krótko do ...uwaga akumulatora samochodowego , zaiskrzyło ale coś zastukotalo , lekko pompą puknal w kowadło metalowe podłaczył znowu poszła jak burza zadziałała pompa czyli jakby się zwisiła ... na szczescie nie spaliła się ufffff pomyślałem , pewnie beznajdziejny akumulator na serwisie mają skoro nie ma siły pompy ruszyć , pojechałem do nich opowiedziałem o sugestii elektronika że pewne urządzenia potrzebują oprócz prądu również natężenia odpowiedniego .. jakby dotarło , pompę zamontowiali , ale problem i tu sedno sprawy , dalej meczą się z iskrą , już nie mialem siły do ich , powiedziasłem im o tym odpaleniu z akumulatora samochodowego , że mi się udało w zeszłym roku .. ale pomyślałem dlaczego ja mam im pomagać skoro i tak mam zapłacić za remont motocykl oddałem sprawny i taki chcę odebrać , i tak sporo sugestii im pddałem , wydaje mi się że powinni też tą wiedzę wykorzystać , zobaczymy , już kolejny weekend czekam na odebranie , babrają się w mierzenie styków , modułów , impulsatora , a mam wrażenie że bedzie to samo nic nie zdziałaja ,ale skończy się to na próbie odpalenia z pożadnego akumulatora i iskra sie znajdzie ale po opisie mam pytaie czy ktoś się orientuje jak to jest w Magnie z 84 roku w momencie uruchamiania czyli kiedy kręci rozrusznik jak ikra idzie ? czy tylko na 1 cefce czy na 2 cefkach czyli po sygnale z impulstarora na nie zapalonym motocyklu przy rozruchy iskry powinny się pojawiać na przemiennie na wszystkich 4 swiecach ? bo teraz jak się kręci to tak jak w zeszłym roku tylko na 1 cefce jest słaba iskta która podaje na tłoki leżace , cefka 2-ga nie podaje iskry na górne tłoki przy czym napięcie sprawdzilismy idzie na + i - do 1 cefki dochodzi 12 V do drugiej nie (oczywiście) ale może to jest zależne od impulsatora ? impulsator oporność ma prawidlową to o co może chodźiź z tą iskrą ? i czemy im odpalił a na drugi dzień D...A nie odpala co sie dziej , sprawdzaliśmy , przebicia nie widać ? oczekuję Waszej rady doświadczenia , moze ktoś ma jakiś pomysła pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 normalnie przy kreceniu pojawiaja sie jednakowe iskry i nie ma w tym większej dywagacji. podmien na chwile moduły zapłonowe od kogoś co ma "sprawna magne"Ta pompe paliwa sprawdx porzadnie, bycmoze nalezy wymienić szczotkotrzymacz/stycznik. Akumulator powinienes miec u siebie YTX12-BS co oznacza że powinien miec pojemnośc 12 Ah mniejszy szybciej sie wykończy po drugie prad rozruchowy mniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam-panczyszyn Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Zgadzam się ze może to być przyczyna modułu bo to przeważnie jest główna przyczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heinz Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Cześć mam Magne z 83r. Motocykl odmówił posłuszeństwa, sprawdzam iskre i występuje tylko na 2-óch cylindrach lecz w moim przypadku to na leżących jej brakuje. Zastanawiam sie teraz po tym co napisałeś czy tak ma byc czy może znalazłeś tego przyczyne, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.