Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Honda VFf750 84 rok problem z uruchomieniem brak iskry ?


SALPAHONDA

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy zwracam się  do Was z zapytaniem  ? może  ktoś z Was  będzie wiedział ?


 


słuchajcie  już w zeszlym roku miałem z tym samym problem ale poprostu  sam się rozwiązał  , powrócił  ponownie   :(


 


w zwszłym roku  po zimie  nie mogłem odpalić  motocykla  , najpierw szukałem iskry  potem okazało się że pompa paliwa się spaliła  koniec końców  pompę wymieniłem  a problem iskry  na swiecy  sam zniknał  po tymm jak  odpaliłem  go kręcąc  długo  na pożadnym akumluatorze z samochodu i problem sam zniknał  , a wszystko przemierzyłem , impulsator , moduły  , cewki , wszystkie styki , alternator , regulatro  ,  i jak pisałem wyżej  pewnego dnia  mój Ojciec  widząc jak sie męczę  i co chwile  " gówniany" akumulatorek  ładuje by znowu 5 razy spróbować odpalić   i nic  powiedział  weź  go  pokreć  dłużej  na pożądnym akumulatorze  podjechał  autem  załaczył auto  kable  podpiał  do akumulatora   jak dostał  kopaa   tak  odpalił  od sztrzału  ,


 


Problem  w tym , że  teraz  po zimie  oddałem  do Fachowca  robił mi kapitalny remont  wałków  , zaworów  , głowica  nowe uszczelki  no można napisać ze pompletny remnont   głowic  2 -ch  z wałkami , mostkami , planowanie głowice  , uszczelnianie zaworów  , gaźniki  , synchro , i  co się  stałooo ?  mechanik po złożeniu  odpalił  za działało motocykl  pochodził  pare  min  , sam byłem przy tym , nastepnego dnia miałem  odebrać  motocykl,  jadę  jadę  usmiechniety :D   , wchodze  do serwisu a tam 3  mechaników  spocenii  i trzymają się za głowę  ?pytam się  co się dzieje  oni mówią ze od samego rana nie mogą go odpalić  kreci  ale  uwaga   .... nie ma iskry  ??? znowu  mi się  przypomniał 2012  -  przy tej okazji  pytam sie  czy pompa  podaje  paliwo  moze  to nie iskara ?  dotknałem  przypadkiem  złaczki od pomy  ..gorąca  jak cholera  szybko kazałem wyłaczyć stacykję , dotknałem  modułu sterującego pompę shindengen Cf 304  gorący  jak cholera  , czyli zwarcie  oczywiście  pewnie pompa się spaliła  pomyślałem  , podłaczyłem na któtko do akumulatora   iskrzy ale nie pracuje  , wkur....  poprosiłem mechanika  o wykręcenie zawiozłem do znajmego elektronika ,  on pierwsze co podłaczył  też na krótko  do ...uwaga akumulatora samochodowego , zaiskrzyło ale coś zastukotalo  , lekko pompą  puknal  w kowadło metalowe podłaczył  znowu  poszła jak burza  zadziałała  pompa  czyli jakby się zwisiła  ... na szczescie  nie spaliła się  ufffff  pomyślałem :blink:   , pewnie  beznajdziejny akumulator  na serwisie mają  skoro  nie ma siły  pompy ruszyć  , pojechałem do nich  opowiedziałem o sugestii  elektronika że  pewne urządzenia  potrzebują  oprócz  prądu  również natężenia odpowiedniego  .. jakby dotarło   , pompę zamontowiali  , ale problem   i tu sedno sprawy  , dalej meczą się z iskrą  , już nie mialem  siły  do ich , powiedziasłem im  o tym odpaleniu  z akumulatora samochodowego  ,   że mi się udało w zeszłym roku  .. ale  pomyślałem  dlaczego ja mam im pomagać  skoro i tak mam zapłacić za remont  motocykl oddałem sprawny i taki chcę odebrać  , i tak sporo sugestii  im pddałem  , wydaje mi się że powinni też tą wiedzę wykorzystać  , zobaczymy  , już kolejny weekend czekam  na odebranie  , babrają się w mierzenie  styków  , modułów  , impulsatora  , a mam wrażenie że bedzie  to samo  nic nie zdziałaja ,ale  skończy się  to na próbie odpalenia z pożadnego akumulatora  i iskra sie znajdzie 


 


 


 


ale  po opisie mam pytaie  czy  ktoś się orientuje  jak to jest  w Magnie  z 84 roku  


 


w momencie  uruchamiania  czyli kiedy kręci rozrusznik  jak ikra  idzie  ?  czy tylko na 1 cefce  czy  na 2 cefkach czyli po sygnale z impulstarora  na nie zapalonym motocyklu przy rozruchy  iskry  powinny się  pojawiać na przemiennie na wszystkich  4 swiecach ?


 


bo teraz jak się kręci  to  tak jak w zeszłym roku  tylko  na 1 cefce  jest słaba iskta  która  podaje  na tłoki leżace  , cefka 2-ga  nie podaje  iskry na górne  tłoki


 


przy czym napięcie  sprawdzilismy  idzie na + i  -  do 1  cefki  dochodzi 12 V    do drugiej nie (oczywiście) ale może  to  jest zależne od impulsatora ?  impulsator  oporność ma prawidlową 


 


to  o co może chodźiź z tą iskrą ?  i czemy  im odpalił a na drugi dzień  D...A nie odpala  co sie dziej  , sprawdzaliśmy , przebicia  nie widać ?


 


 


oczekuję Waszej rady  doświadczenia  , moze  ktoś ma jakiś pomysła  


 


pozdrawiam  :unsure:


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie przy kreceniu pojawiaja sie jednakowe iskry i nie ma w tym większej dywagacji. podmien na chwile moduły zapłonowe od kogoś co ma "sprawna magne"
Ta pompe paliwa sprawdx porzadnie, bycmoze nalezy wymienić szczotkotrzymacz/stycznik. Akumulator powinienes miec u siebie 

YTX12-BS co oznacza że  powinien miec pojemnośc 12 Ah mniejszy szybciej sie wykończy po drugie prad rozruchowy mniejszy.

 


dscn7290.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć mam Magne z 83r. 

Motocykl odmówił posłuszeństwa, sprawdzam iskre i występuje tylko na 2-óch cylindrach lecz  w moim przypadku to na leżących jej brakuje.

Zastanawiam sie teraz po tym co napisałeś czy tak ma byc czy może znalazłeś tego przyczyne, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.