Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Problem z TTR600


Joshamee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki maly problem z moja yamaha ( moj pierwszy motor wiec nie karćcie mnie za brak doświadczenia i niewielką widzę ) mianowicie:

jak kupilem moto to okazalo sie ze koles mial olej wlany az pod korek na zimnym silniku. I wtedy po pierwszych paru kilometrach rozsadzilo mi dekiel od filtra oleju bo byly slabe gwinty. Po tym jak to naprawilem nagwintowalem zamontowalem nowe oringi etc to byl spokoj przez jakis czas , oleju bylo w dobrej ilosci ale pozniej znowu cos sie zaczelo ... i olej zaczal wylatywac poprzez filtr powietrza a obecnie juz nie wiem gdzie wylatuje ale dzisiaj np zajechalem do gliwic to na cieplym silniku mialem pol oczka a po przejechaniu kolejnych 50 km juz oleju w oczku nie bylo .Wiec teraz nie mam pojecia czy on mi wykapal po drodze czy go silnik zjadl ... Silnik jest suchy, nigdzie nie widac sladow po oleju dopiero na tylnej czesci ( w okolicach bagnetu, i pod zbiorniczkiem, filtr powietrza od dolu ) sa uwalone od oleju ... nie wiem co z tamtej strony moze mi sie tak oleju pozbywac. Troche poczytalem o takich problemach i wydaje mi sie ze moze to byc wina uszkodzonych pierscieni czyli najprawdopodobniej czeka mnie wymiana tloka, pierscieni i szlif cylindra.

Czy faktycznie tak jest ? Ile moze mnie kosztowac taki remont ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletny tłok z pierscieniami, sworzniem i zabezpieczeniami sworznia to około 640 zł.

Mowa o tłoku firmy Wossner i raczej nic innego bym specjalnie nie polecał.

Jeśli chodzi o cylinder, to wszystko zależy od tego w jakim jest stanie i co chcesz.

Szlif - około 50zł - 100zł

Nowa tuleja - około 300zł

Nicasil - około 800zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tez jeszcze takie pytanie ... poniewaz wg niektorych opinii jesli w motorze trzeba zmieniac tluk i szlifowac to takowy motor to juz tak zwany szrot i powinno sie go jak najpredzej pozbyc bo nigdy juz nie uda sie go doprowadzic do stanu uzytkowego gdyz ciagle beda z nim problemy. Czy faktycznie tak jest ? Czy to po prostu jacys pseudo znawcy sie w taki sposob wypowiedzieli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tłoka i naprawa cylindra wcale nie oznaczają, że motocykl to złom.

Jednak w przypadku, gdy trzeba już to robić i biorąc pod uwagę wiek motocykla przyjrzałbym się silnikowi całościowo. Tak, aby później uniknąć kolejnych niespodzianek.

Najlepiej byłoby zająć się silnikiem kompleksowo. Sprawdzić stan głowicy, zaworów, wału korbowego, łożysk, łańcucha rozrządu, sprzęgła, itd. itp.

Tutaj pojawia się oczywiście kwestia kosztów, ale zrobienie tego za jednym razem na pewno wyjdzie taniej, niż późniejsza ponowna rozbiórka silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.