Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Generator z elementów motocyklowych


sanwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Mój pierwszy post na tym forum, więc witam Wszystkich.Mam takie pytanie trochę "nie na temat", ale może ktoś pomoże.Od jakiegoś czasu "chodzi za mną" zbudowanie awaryjnego "generatora". Ideę mam następującą: napęd to modelarski silniczek spalinowy z przekładnią, generator na bazie "stojana i magneta motocyklowego", dalej motocyklowy regulator i na końcu akumulator 12V (6V też nie stanowi problemu). Napęd nie stanowi problemu; część mechaniczna (mocowanie cewek i łożyskowany wał do koła magnesowego) też nie, ale zupełnie nie znam się na motocyklach. Chciałbym, aby całość mogła ładować akumulator powiedzmy z mocą 200W (obroty dopasuję do wymagań części elektrycznej; chociaż wolnoobrotowe są wygodniejsze). Teraz pytania do Was. 1.Czy część elektryczna w motocyklu działa w sposób opisany powyżej, czy jest w niej jeszcze coś, co pominąłem w opisie? 2.Czy znalazłaby się "dobra dusza" która by potrafiła i chciała podać zestaw elementów spełniających te wymogi? Nawet podanie prawidłowych nazw mi pomoże; nie znam nomenklatury obowiązującej w jednośladach . 3.No, a gdyby ktoś potrafił wskazać takie elementy na przykład na znanym serwisie aukcyjnym, to już by było super . Przepraszam za długi opis, ale ze względu na obcy mi temat, wolałem uniknąć niejasności. Z góry dziękuję za (p)odpowiedzi i zapraszam do dyskusji. Głosy z lepszymi pomysłami, ewentualnie uzasadniające dlaczego pomysł jest nie za fajny także bardzo mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Piszesz: 'stojan i magneto", czy chodzi ci o rozwiazanie jak to z aukcji?http://allegro.pl/iskrownik-magneto-stator-zaplon-kompletny-skuter-i1249724858.htmlhttp://allegro.pl/alternator-i-magneto-ducati-monster-748-996-itd-i1270044539.htmlJesli tak to wlasciwie juz sobie wszystko napisales.Potrzebujesz napedu, takich elemnentow jak te z aukcji (to jest oczywiscie przyklad do zobrazowania) no i regulatora napiecia.Musisz sie jeszcze zapoznac z jakimi predkosciami obrotowymi pracuje dana pradnica i mozesz skladac swoj generator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema!a nie lepiej samochodowy alternator? W motocyklu altek jest praktycznie w silniku, toteż ani nie ma obudowy, ani nie wygląda ładnie, za to łatwo go uszkodzić w takiej postaci. Moc takiego altka to średnio 350-400W, więc wystarczy na Twoje założenia, ale ja bym wybrał samochodowy, choćby z poloneza, czy jakiegoś starego kadeta, escorta, poszukaj sobie najlepiej od diesla - mniejsze obroty silnika i większa moc z tytułu dużego akumulatora. No i masz rolkę na pasek, więc napęd możesz podpinać ;)Wydaje mi się, że to lepsze rozwiązanie.pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.