sanwa Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Witam Mój pierwszy post na tym forum, więc witam Wszystkich.Mam takie pytanie trochę "nie na temat", ale może ktoś pomoże.Od jakiegoś czasu "chodzi za mną" zbudowanie awaryjnego "generatora". Ideę mam następującą: napęd to modelarski silniczek spalinowy z przekładnią, generator na bazie "stojana i magneta motocyklowego", dalej motocyklowy regulator i na końcu akumulator 12V (6V też nie stanowi problemu). Napęd nie stanowi problemu; część mechaniczna (mocowanie cewek i łożyskowany wał do koła magnesowego) też nie, ale zupełnie nie znam się na motocyklach. Chciałbym, aby całość mogła ładować akumulator powiedzmy z mocą 200W (obroty dopasuję do wymagań części elektrycznej; chociaż wolnoobrotowe są wygodniejsze). Teraz pytania do Was. 1.Czy część elektryczna w motocyklu działa w sposób opisany powyżej, czy jest w niej jeszcze coś, co pominąłem w opisie? 2.Czy znalazłaby się "dobra dusza" która by potrafiła i chciała podać zestaw elementów spełniających te wymogi? Nawet podanie prawidłowych nazw mi pomoże; nie znam nomenklatury obowiązującej w jednośladach . 3.No, a gdyby ktoś potrafił wskazać takie elementy na przykład na znanym serwisie aukcyjnym, to już by było super . Przepraszam za długi opis, ale ze względu na obcy mi temat, wolałem uniknąć niejasności. Z góry dziękuję za (p)odpowiedzi i zapraszam do dyskusji. Głosy z lepszymi pomysłami, ewentualnie uzasadniające dlaczego pomysł jest nie za fajny także bardzo mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Witam.Piszesz: 'stojan i magneto", czy chodzi ci o rozwiazanie jak to z aukcji?http://allegro.pl/iskrownik-magneto-stator-zaplon-kompletny-skuter-i1249724858.htmlhttp://allegro.pl/alternator-i-magneto-ducati-monster-748-996-itd-i1270044539.htmlJesli tak to wlasciwie juz sobie wszystko napisales.Potrzebujesz napedu, takich elemnentow jak te z aukcji (to jest oczywiscie przyklad do zobrazowania) no i regulatora napiecia.Musisz sie jeszcze zapoznac z jakimi predkosciami obrotowymi pracuje dana pradnica i mozesz skladac swoj generator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostucha Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 siema!a nie lepiej samochodowy alternator? W motocyklu altek jest praktycznie w silniku, toteż ani nie ma obudowy, ani nie wygląda ładnie, za to łatwo go uszkodzić w takiej postaci. Moc takiego altka to średnio 350-400W, więc wystarczy na Twoje założenia, ale ja bym wybrał samochodowy, choćby z poloneza, czy jakiegoś starego kadeta, escorta, poszukaj sobie najlepiej od diesla - mniejsze obroty silnika i większa moc z tytułu dużego akumulatora. No i masz rolkę na pasek, więc napęd możesz podpinać ;)Wydaje mi się, że to lepsze rozwiązanie.pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Wszystko fajnie, ale napęd silnikiem modelarskim jest nietrafiony. 1. Obroty jakie taki silnik osiąga (nawet 30000obr/min)2. Hałas jaki wytwarza3. Koszty paliwa do takiego silnikaTo już lepiej wziąść silnik ze skutera, albo z pocketbika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brutus333 Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Tak jak napisał "kostucha". Lepsze rozwiązanie, wygodniejsze i można to upchać na mniejszym placu. A do napędu takiego ustrojstwa wystarczy silnik z komarka i radocha jak się patrzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.