Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Problem z przednim hamulcem


Gulliver

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z przednim hamulcem w mojej XJRce. Mianowicie zaczyna hamować gdzieś od połowy klamki a przy dłuższym hamowaniu mogę ją zamknąć do manetki... Płyn wymieniałem w ciągu miesiąca dwukrotnie, czyściłem tłoczki. Nic nie cieknie, tarcze suche, płynu nie ubywa. Z jednej strony może to być wina starych przewodów hamulcowych, które są gumowe bez oplotu ale nie powinny powodować aż tak drastycznej sytuacji. Z drugiej uszczelki też mają swoje lata ale jak pisałem wcześniej- brak wycieków. Szczerze nie wiem co robić a efektywność hamulców spadła drastrycznie.Z góry dziękuję za porady.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było nie zostawiać otwartego zbiorniczka tylko od razu zamknąć. Płyn hamulcowy bardzo mocno wchłania wilgoć (a tej ostatnio w powietrzu jest pod dostakiem). Co w efekcie doprowadza przy dłuższym hamowaniu do gotowania się płynu. Uwalniają się pęcherzyki gazu, a te w przeciwieństwie do samego płynu bardzo łatwo poddają się sprężaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Dragon napisał, wilgoć obniza drastycznie temperature wrzenia płynu. Przewody hamulcowe gumowe bez oplotu po paru latach potrafia puchnąc i to bardzo. Jezeli dłużej hamujesz(np jazda górska)na takich przewodach to w znacznym stopniu odczujesz spadek wydajności hamulców.Miałem tez przypadek motocykla u którego objaw "gumowego" hamulca spowodowany był skrzywionymi prowadzeniami zacisku hamulcowego, w rezultacie klocki spręzynowały z tarczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gulliver @ 30.08.2010 16:51Ok, czyli następnym razem nie będę kombinował z dekielkiem. Możecie polecić jakiś sklep gdzie za rozsądne pieniądze zakupię przewody w oplocie lub bez? Na allegro szału nie ma.
Post edytowany: 31.08.2010 11:18----------
Gulliver @ 30.08.2010 21:54Słyszałem o HELu że jest świetny ale chciałbym coś tańszego na 2sezony. Najlepiej gumowe bez oplotu tylko nigdzie nie mogę wyszukać.
Skoro żal Ci wydać 300 na przewody w oplocie to znaczy ,że nigdy nie korzystałeś z tego dobrodziejstwa i po prostu nie wiesz co tracisz :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co się robi przy odpowietrzaniu to sprawdza stan, a raczej od razu kupuje nowe podkładki miedziane pod każdy przewód, koszt z 50gr, a jesteś pewny, że jest w porządku. Przewody owszem, puchną, ale taki efekt spowodują prędzej po dłuższej jeździe niż po odpowietrzaniu. Btw- żeby hamulec się zapowietrzał wcale nie musi ubywać płynu. Dodam nawet, że sam przerabiałem ostatnio taki temat, płynu nie ubywa, ale jednak hamulec ledwo działa. Okazało się, że jednak pompa która nie ciekła, jednak nie trzymała dobrze.Co do sprawy oplotów, w takiej sytuacji założenie oplotów i tak spowoduje polepszenie się hamowania i niesie to za sobą wiele plusów.Jak powszechnie wiadomo-oploty się nie zużywają, po kilku latach idzie je sprzedać za przynajmniej połowę ceny. Wnioski: Wrzuć od kogoś pompę na sprawdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.