Gulliver Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Witam, mam problem z przednim hamulcem w mojej XJRce. Mianowicie zaczyna hamować gdzieś od połowy klamki a przy dłuższym hamowaniu mogę ją zamknąć do manetki... Płyn wymieniałem w ciągu miesiąca dwukrotnie, czyściłem tłoczki. Nic nie cieknie, tarcze suche, płynu nie ubywa. Z jednej strony może to być wina starych przewodów hamulcowych, które są gumowe bez oplotu ale nie powinny powodować aż tak drastycznej sytuacji. Z drugiej uszczelki też mają swoje lata ale jak pisałem wcześniej- brak wycieków. Szczerze nie wiem co robić a efektywność hamulców spadła drastrycznie.Z góry dziękuję za porady.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harmonista Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 A dobrze odpowietrzyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gulliver Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Tak, albo przynajmniej tak mi się wydaje. Pompowałem i odkręcałem aż przestały 'wychodzić' bąbelki z powietrzem. Dodatkowo zostawiłem dekielek otwarty na 24h co także miało jakoś pomóc ulotnić się powietrzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Trzeba było nie zostawiać otwartego zbiorniczka tylko od razu zamknąć. Płyn hamulcowy bardzo mocno wchłania wilgoć (a tej ostatnio w powietrzu jest pod dostakiem). Co w efekcie doprowadza przy dłuższym hamowaniu do gotowania się płynu. Uwalniają się pęcherzyki gazu, a te w przeciwieństwie do samego płynu bardzo łatwo poddają się sprężaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Tak jak Dragon napisał, wilgoć obniza drastycznie temperature wrzenia płynu. Przewody hamulcowe gumowe bez oplotu po paru latach potrafia puchnąc i to bardzo. Jezeli dłużej hamujesz(np jazda górska)na takich przewodach to w znacznym stopniu odczujesz spadek wydajności hamulców.Miałem tez przypadek motocykla u którego objaw "gumowego" hamulca spowodowany był skrzywionymi prowadzeniami zacisku hamulcowego, w rezultacie klocki spręzynowały z tarczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gulliver Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Ok, czyli następnym razem nie będę kombinował z dekielkiem. Możecie polecić jakiś sklep gdzie za rozsądne pieniądze zakupię przewody w oplocie lub bez? Na allegro szału nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Mogę Ci zaproponować przewody firmy HEL. Koszt dwóch przewodów na przód to 299zł. Możesz sobie wybrać kolory przewodów i końcówek.Jak byłbyś zainteresowany to pisz na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gulliver Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Słyszałem o HELu że jest świetny ale chciałbym coś tańszego na 2sezony. Najlepiej gumowe bez oplotu tylko nigdzie nie mogę wyszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Bo nikt nie robi gumowych zamienników. A oryginalne są droższe od tych w oplocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
#Firestorm# Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Gulliver @ 30.08.2010 16:51Ok, czyli następnym razem nie będę kombinował z dekielkiem. Możecie polecić jakiś sklep gdzie za rozsądne pieniądze zakupię przewody w oplocie lub bez? Na allegro szału nie ma. Post edytowany: 31.08.2010 11:18----------Gulliver @ 30.08.2010 21:54Słyszałem o HELu że jest świetny ale chciałbym coś tańszego na 2sezony. Najlepiej gumowe bez oplotu tylko nigdzie nie mogę wyszukać.Skoro żal Ci wydać 300 na przewody w oplocie to znaczy ,że nigdy nie korzystałeś z tego dobrodziejstwa i po prostu nie wiesz co tracisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davidek102 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Pierwsze co się robi przy odpowietrzaniu to sprawdza stan, a raczej od razu kupuje nowe podkładki miedziane pod każdy przewód, koszt z 50gr, a jesteś pewny, że jest w porządku. Przewody owszem, puchną, ale taki efekt spowodują prędzej po dłuższej jeździe niż po odpowietrzaniu. Btw- żeby hamulec się zapowietrzał wcale nie musi ubywać płynu. Dodam nawet, że sam przerabiałem ostatnio taki temat, płynu nie ubywa, ale jednak hamulec ledwo działa. Okazało się, że jednak pompa która nie ciekła, jednak nie trzymała dobrze.Co do sprawy oplotów, w takiej sytuacji założenie oplotów i tak spowoduje polepszenie się hamowania i niesie to za sobą wiele plusów.Jak powszechnie wiadomo-oploty się nie zużywają, po kilku latach idzie je sprzedać za przynajmniej połowę ceny. Wnioski: Wrzuć od kogoś pompę na sprawdzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2miro Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 A może mandzety na tłoczku pompy juz przepuszczaja i nawet wymiana przewodów nic nie da. Post edytowany: 31.08.2010 13:02 Post edytowany: 31.08.2010 13:03 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.