Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Dlaczego lekko ściąga?


tomektychy

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam przyczyny dlaczego moto lekko ciągnie w lewo. Sprawa jest dla mnie na tyle tajemnicza, że nie wiem i nie umię znaleźć przyczyny dlaczego ciągnie moto na lewo gdy puszczę kierownicę. Gdy trzymam kierę moto idzie prosto bez siłowania się z nim, jednak gdy puszczę kierę ciągnie na lewo ale nie zawsze :/ balansem ciała wyprostuję moto i pojedzie prosto...jednak chyba powinno być tak że po puszczeniu kiery moto powinno iść jak po sznurku a nie że muszę go balastem ciała naprostowywać. Sprawa dziwna też do tego stopnia że moto potrafi samo jechać prosto np gdy puszcze kiere i stanę na podnóżkach wyprostowany (jedzie prosto i nie ciągnie w żadną stronę. Jedzie też prosto gdy nie trzymam kiery ,wychylę się położę się na tylnym siedzeniu, też nie muszę balansować ciałem. Co już sprawdziłem: wymienione łożysko główki ramy (przed wymianą moto ściągało bardzo, teraz mniej), naciąg łańcucha równy po oby stronach, zaciski z przodu przeczyszczone. Kończą mi się pomysły co może być nie tak. I na pewno zaczęło się to dziać po wymianie opony a moto nie miało żadnego dzwona powodującego skrzywienie przedniej zawiechy. Sprawdzić musze jeszcze tylni wahacz czy nie ma na nim luzu, ale to z kumplem bo sam nie dam rady. Olej w lagach wymienić też opcja, ale wycieku żadnego nie mam i nie miałem a wcześniej problemu nie było. Ma ktoś jakieś sugestie? bo jak dla mnie jest to baaaaaaardzo denerwujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częsta wada opon w samochodach to taka że któraś ściąga.Musisz ja przełożyć na drugą stronę znaczy pod kierunek i się przejechać.Jak ściąganie mija lub zaczyna ciągnąć w drugą stronę to masz winowajcę.Na opony motocyklowe masz roczną gwarancję jeśli nie była naprawiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona nówka, Dunlop Qulifier. Powód chyba znalazłem ale musi to zweryfikować osoba ktróa też jeździła na moim moto przed i po wymianie opony. Mam nadzieję że powód był trywialny a mianowicie zbyt wysokie ciśnienie. Dużo za dużo było w oponie z przodu i z tyłu, wyrównalem ciśnienie do 2,3 przód i 2,5 tył i wydaje mi się że moto nie ciągnie i wystarczy przechylenie lekkie tułowia i skręca tam gdzie chce. Wada opony też już mi chodziłą po głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem już ten wątek o wydechu ;) posprawdzam jeszcze całą resztę potencjalnych powodów i mam nadzieję żę problem zniknie----------Co sprawdzone: łożyska przednie OK; tylne OK wykazujące pierwsze oznaki zużycia...poszły do wymiany. Całość została sprawdzona jeszcze przez znajomego mechanika ( w Ratce Motocykle), jest prosty, półki Ok....łożysko głowki ramy ok, naciag łańcucha OK, ciśnienie OK, także powodem jest chyba mój krzywy kręgosłup wcześniej opona była płaska i może nie było to tak odczuwalne bo mechanika nie ściągało ;) ....także kończę poszukiwania przyczyny i delektuję się jazdą motocykla odświeżonego w nowe elementy:Ppozdro Post edytowany: 16.06.2010 10:58

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.