mcperson Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Dużo się naczytałem na forum o biegach i już wiem że trzaskanie przy zmianie 1 i 2 to normalne ale trzaskanie pozostałych biegów to chyba już nie jest normalne. Sprzęgło myślę że jest OK. Czy spotkaliście się wcześniej z tym problemem?? Ahh.. czuje że ubędzie mi z portfela :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Jak jestes z Mikolowa to jedziesz do Radke sie przejadą i juz wiesz na czym stoisz.Nie ma co robic paniki bo to yamaha i tą skrzynie to moje zdanie takie ze trzeba sie wjechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcperson Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Trochę mnie pocieszyłeś może to będzie jakaś duperelka,ale z Radki nie skorzystam wolę booster-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Obojętnie gdzie byle mechanik się nim przejechał a nie Zenek co się na wszystkim zna.Wątpię aby ktoś za takie coś kasował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostucha Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 a moze źle zmieniasz biegi? za długo trzymasz sprzęgło bez gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcperson Opublikowano 24 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Hmmm.. możliwe! Powiem tak. Motocykl posiadam miesiąc i nie wykluczone że mam małe doświadczenie!! Naszukałem się na internecie fachowych porad ale mało tego;/ Znalazłem ciekawy artykuł wynika z niego że problem tkwi we mnie. Muszę się nauczyć chyba zmieniać szybciej!! http://monoslad.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=58:zmiana-biegu-&catid=49:technika-jazdy&Itemid=72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 mcperson @ 23.05.2010 20:51Dużo się naczytałem na forum o biegach i już wiem że trzaskanie przy zmianie 1 i 2 to normalne Nie wiem kto pisze, ze to normalne bo normalne to nie jest. Rozumiem trzask przy wbijaniu 1 z miejsca, ale pozostalych 5?Problemem jest pewnie twoj brak doswiadczenia, zmieniasz biegi zbyt wolno lub przy zbyt niskich obrotach.Zmiana powinna byc zdecydowana i dynamiczna, noga pod dzwignie i w momencie wysprzeglenia ciagniesz szybko w gore do oporu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 . Post edytowany: 24.05.2010 12:19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Rozpruwacz Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 mcperson: Opcja pierwsza, źle zbijasz/wbijasz biegi. Zrób sobie kilka prób ze zmianą biegów gdzie będziesz robił szybkie przegazówki na sprzęgle między zmianą biegów i dopiero wtedy zmieniał bieg. Ja robię tak: chce zmienić np. na 3, to noga wędruje na lewar (tak żebym go nie szukał kiedy wcisnę sprzęgło), wciskam sprzęgło, przegazówka, kiedy odpuszczam gaz i obroty już zaczynają opadać zmieniam bieg, puszczam sprzęgło. Całość trwa z 1/3 sekundy, czasami mam wrażenie że krócej i nic nie szarpie ani nie hałasuje więcej niż konieczne. O ile masz dobrze sprzęgło ustawione to szybko załapiesz o co chodzi. A druga opcja jest taka że masz źle ustawione sprzęgło. Ja np. po zimie musiałem od nowa je wyregulować. Może być tak że po prostu Ci nie łapie wystarczająco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Kuba_Rozpruwacz @ 24.05.2010 09:52mcperson: Zrób sobie kilka prób ze zmianą biegów gdzie będziesz robił szybkie przegazówki na sprzęgle między zmianą biegów i dopiero wtedy zmieniał bieg.Nie, no ja wymiekam, zmieniac biegi na wyzsze z przegazowka, to jakas totalna profanacja sztuki.Ja rozumiem czasem przy redukcji, zeby utrzymac przyczepnosc tylu, ale w gore? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostucha Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 dobre Radek :Da co do biegów.. a może łańcuch sie tłucze?? albo zabierak w tylnim kole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcperson Opublikowano 24 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Bo jeżeli wysprzęglenie trwa zbyt długo, to obroty spadną zbyt nisko, co spowoduje zbyt dużą różnicę w obrotach zazębianych elementów i stuk, trzaśnięcie. Czyli zbyt długie trzymanie sprzęgła jest niewłaściwe. Obroty podczas zmiany biegu w górę nie mogą spaść poniżej wartości wymaganej dla zapinanego wyższego biegu.W tym cytacie jest chyba sedno mojego kłopotu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patyk Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Pamiętaj też, żeby nogą zaczynać i kończyć zmianę biegu, czyli przestajesz trzymać dźwignię dopiero gdy puściłeś klamkę sprzęgła, w przeciwnym wypadku trzaski są bardzo prawdopodobne.http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,zmieniac,biegi,w,motocyklu,7686.htmlTo jest artykuł, z którego powyższej prawdy się dowiedziałem, bardzo go polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cross Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 hmmm mnie tam zapiecie wyzszego biegu zajmuje 10ms i nic nie trzaska tylko strzela z wydechu ...a moze to kwestia shiftera ;>? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.