Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Pompowanie opon azotem


Burst

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ktoś ma jakiekolwiek doświadczenia w tym temacie to będę wdzięczny (póki co jestem umiarkowanie sceptyczny co do tego czy w warunkach drogowych ma to sens) jeśli zechce się nimi z nami podzielić, ale męczy mnie inna kwestia - ciśnienia. Skoro azot przy wzroście temperatury nie rozszerza się tak jak powietrze to pytanie jakie wtedy dobiera się ciśnienie ? (nie chodzi mi o sport/tor). Normalnie opony pompujemy na zimno ciśnieniami jakie zaleca producent, a po nagrzaniu ciśnienie wzrasta i to ta wartość jest przecież tą roboczą - pożądaną. Zatem w jaki sposób prawidłowo dobrać ciśnienie przy azocie ? Jedyne co mi wpada do głowy to ustawić idealne ciśnienie na zimno, rozgrzać opony i zmierzyć na ciepłych. Pytanie tylko o ile przy tych samych warunkach zwiększy się ciśnienie przy oponie wypełnionej azotem. Jakby ktoś rzeczowo mógł odpowiedzieć to będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ćwiczyłem to przez lata w ciężkich samochodach terenowych na długich przelotach.-na powietrzu atmosferycznym z nominalnego ciśnienia 2.0 po siedmiu godzinach jazdy w upale potrafiło się zrobić nawet 7 atmosfer. przeciętnie 3.7-4.2-takie skoki ciśnienia skutkowały ciągłymi problemami z dętkami.-na azocie ciśnienie jest stałe, brak problemów z kapciami.-w oponach bezdentkowych ma to mniejsze znaczenie, ale niezaleznie od długości przelotu, warunków atmosferycznych masz zapewnione stałe warunki pracy opony zarówno co do trakcji jak i komfortu jazdy.generalnie jestem na tak.prawda też jest taka, że pompowanie azotem tak jak to było praktykowane dawniej czyli z butli, nie z wytwornicy, jest znacznie tańsze dla gumiarza niż użycie tradycyjnego kompresora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

jesli nie wiesz czy te 20% tlenu ma jakies znaczenie to wsadz glowe do atmosfery gdzie ich nie ma :)

- dzieki azotowi w kolach stale ciesnienie, co jest szczegolnie przydatne w puszkach, gdzie opony od strony slonca na parkingu potrafia miec wieksze cisnienie o 2 atm wieksze

- brak tlenu nie pozwala na utlenianie sie detki ewentualnie opony od wewnatrz

- stale cisnienie wplywa na mniejsze zuzycie opon wiec chyba to oszczednosc, bo azot kosztuje okolo 10 zl a opony ponad 1000zl, wiec nawet wydluzenie uzytkowania o 10% sprawia ze jestesmy na plusie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.