michał123 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Witam, mam zamiar zdać prawo jazdy w kategorii A1. Jaki polecacie mi sportowy motocykl, który miałby dobre osiągi i spełniał wymagania tej kategorii (jak w tytule). Mam zamiar używać go do wypadów nie dłuższych niż 200 km dziennie. Cena nie gra raczej roli. Z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alus123 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 wszystko nowe to 4t prócz aprillki rs 125 ;P a wiadomo mała pojemność 4t ;/ to nie idzie za dobrze ;/ jeśli cena nie gra roli to bierz nową rs 125 tylko że chyba się zdziwisz bo ona kosztuje 20 tyś nowa ! yamaha r-125 17,5 tyś ! honda cbr 125 13 tyś! no i jest jeszcze cagiva mito (najlepiej evo) podobnierz najmocniejsza 125 ! jedyna która ma amor skrętu ale jest też mało wytrzymała ... jak z używek to standard nsr , rs ... tego jest pełno. tak jak i takich tematów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giemul Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 A mama wie na co chcesz siano Taty wydać ???????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubertgontarz Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 "Witam, mam zamiar zdać prawo jazdy w kategorii A1. Jaki polecacie mi sportowy motocykl, który miałby dobre osiągi i spełniał wymagania tej kategorii (jak w tytule). Mam zamiar używać go do wypadów nie dłuższych niż 200 km dziennie. Cena nie gra raczej roli. Z góry dzięki za pomoc"Kategoria A1 czyli 125cm^3 i moc do 15KM.Sportowy motocykl, który miałby dobre osiągi i spełniał wymagania tej kategorii - to nie ta kategoria.Motocykle które spełniają wymagania tej kategorii to:Wszelakie zblokowane "sportowe" 125tki (silnik dwusuwowy) - w większości nadające się do remontu głównego silnikaHonda CBR125Honda CBF125Yamaha YZF-R125Yamaha YBR125Romet K125/Z125 i pochodne tego motocykla (Zipp, itd)Biorąc pod uwagę oczekiwania w postaci sportowego wygląd na pierwszym miejscu stawiałbym Hondę CBR125 oraz Yamahę YBR-R125. Plusem Hondy jest dłuższy staż rynkowy.Za "rometami" przemawia niska cena zakupu nowego egzemplarza. Co do trwałości to się nie wypowiadam - jest całkiem sporo opinii sprzecznych. William Mnich objeździł na tym pół świata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedzior1994 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Witam. Większość 125ek przekracza te wymagania (moc do 15KM)... Ale te przekraczające i tak są rejestrowane na tą pojemność (mniejsza mocw papierach). Wystarczy poprzeglądać ogłoszenia .. Często tam można zauważyć 'Motocyklem można jeździć od 16 lat , wystarczy prawo jazdy kategorii A1). Ja w przyszłym sezonie też robię A1 i mój wybór jest między RG 125F , a Yamahą TZR 125 4DL Belgrada Tylko te motorki mają koło 36 koni , i sporo ważą ... W porównaniu do rometa , to będzie niebo , a ziemia... No i v-maxy po 160 km/h też pokazują , że nie są to motory dla pierwszego lepszego... Wyrwiesz w fajnym stanie za te 5000 na spokojnie Ja osobiście włocha bym nie kupił , cbrki też nie.. I osiągi kiepściutkie i wygląd rowerka... Nsr JC22 nie głupi pomysł , ale źle mi się na niej siedzi i kiepsko pracuję (jak dla mnie). W razie jakichś pytań pisz.Pozdrawiam Kedzior1994 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubertgontarz Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Jeszcze można założyć większy cylinder (160)...i latać po 200 km/h.Polecam jeszcze Suzuki GS500 zarejestrowaną na 125ktę lub GSXR-a 600 z naklejkami 125 a papiery Rometa...kto to sprawdza.Ja bym się tak osiągami nie podniecał, tylko wykorzystał tak lekki sprzęt, bardzo często posiadający bardzo dobre hamulce (jak w Cagivie, tarcza 320mm), solidną ramę, porządne zawieszenie do nauki jazdy, do złapania bakcyla i protestowania na A4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michał123 Opublikowano 8 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Hmmm mój wybór ostatecznie się sprowadza do NSRki 125 i Yamahy TZR 125 4DL Belgarda.Czy na moim miejscu wybralibyście czterosuwa Yamahy (nie mam pojęcia jakie osiągi może mieć?) czy dwusuwa Hondy (moc mają obie ok. 35 KM) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 Hmmm mój wybór ostatecznie się sprowadza do NSRki 125 i Yamahy TZR 125 4DL Belgarda.Czy na moim miejscu wybralibyście czterosuwa Yamahy (nie mam pojęcia jakie osiągi może mieć?) czy dwusuwa Hondy (moc mają obie ok. 35 KM)"...Zwrotna i szybka Yamaha TZR 125 to motocykl sportowy. Na rynku pojawiła się ze względu na duże zainteresowanie motocyklami o pojemności 125 cm3. Napędzana chłodzonym cieczą jednocylindrowym dwusuwem TZR 125 ma możliwość zdławienia mocy do 15 KM, podczas gdy silnik może generować nawet 36 KM...".... aha, ty pytasz o 4DL....tutaj masz linka, chociaż może już czytałeś.. http://forum.scigacz.pl/post-1735.html&highlight=patrząc na 1 post i 15 KM to jednak spora rozbieżność te 35 KM, nie wiem jak jeździsz, ale 35KM dla masy 130kg to sporo, poza tym z tego co wiem to odblokowana NSR125 ma 28 KM a nie 35, albo ktoś cię robi w konia albo nie wiem......a tak w ogóle to ja brałbym Hondę, stare sprawdzone i przetestowane 1000000 razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snajper_Tango4 Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 A nie mam czasem kawy Ninja 125?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedzior1994 Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 Obydwa te motory to 2-suwy. Ze 125 jedyne 4suwy o wyglądzie ścigacza to od Hondy CBR125 , a od Yamahy YZF R125 Jak masz ponad 10k , to bierz YZF ;]A z tych dwóch moto dla mnie wybór byłby oczywisty (TZR) , lecz to już zależy od gustu. Jedź oglądnąć oba te moto , przymierz się , pooglądaj dokładnie , zobacz jak silniczki cykają i podejmij decyzję Pozdro ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michał123 Opublikowano 10 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 OK dzięki, miałem jedynie wątpliwość co do osiągów 4 suwa (TZR) przy małej pojemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patyk Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 Przecież TZR to dwusuw. W pierwszym poście piszesz, że szukasz motocykla, który będziesz spełniał warunki kategorii A1, a teraz chcesz kupować motocykl ponad 30KM, to po co w ogóle chcesz robić PJ? W razie wypadku i tak żadnego odszkodowania nie dostaniesz, bo jeździsz pojazdem, na który nie posiadasz uprawnień...PS.Moje zdanie jest takie: kupić motocykl 4-suwowy o mocy do 15KM, nauczyć się na nim porządnie jeździć, za rok czy dwa - ile Ci tam zostało - przesiąść się na mocniejszy sprzęt. Plusy są takie: obejmuje Cię ubezpieczenie, nie bawisz się w dolewanie oleju, trwałość silnika 4t jest znacznie większa, spalanie znacznie mniejsze.Tylko że ja w Twoim wieku nie zaczynałem, dwusuwami nie jeździłem, więc piszę tylko jak to widzę, a nie z doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MendeZ Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 Był jakiś czas temu test w motocyklu 125. Hjusong, Tzr, Cbr i RSka. Jeżeli chodzi o osiągi tzr wyraźne wszystkim odejchała. Mówię oczyiście o RS dwusuwie ale zblokowanym do 11kw. Dodatkowo TZR najmniej paliła.Względy estetyczne - Mito i RS prezentują się sto razy lapeij niż wszystkie nowe 4suwowe sciganty. Aluminiowa polerwoana rama, banaowy wachacz, opona tyl 160 itp. Pozycja za kierownicą sportowa, jak na sporta przystalo, TZR może się tu jeszcze zaliczyć ale cbr i inne 4suwy to motory na ryby. Osiągi - odblokowane dwusuwy to inna liga motyckli niż 4 suwy. Jeżeli zblokowane patrz wyzej.Spalanie - są dwusuwy i są 4 suwy.Cena - j/wPrzyjmnośc z jazdy - lepiej wykorzystać to że są jeszcze na rynku dwie sportowe 125. Kupić takiego, odblokować i się nie zastanawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedzior1994 Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 Grus - ale większość z tych motocykli ma te 15 KM w papierach Wiem , że to przekręt , ale nie jest to duży przekręt i raczej rzadko to sprawdzą (bo jak?)Co innego jeździć cbr 600 f4i na A1 bo i taką ostatnio na allegro widziałem Albo taką tzr , zarej na motorower... Bo to już po wyglądzie można poznać.. Ale są i tacy Ja tylko jeszcze powiem , że do tzr pasuję tył od Yamahy R1 i wtedy wygląda pięknie Stała taka w Częstochowie ;)Jakby ktoś chciał foto , to dajcie znać , bo mam jedno tej tzr pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACA Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 Czolem kedzior.Grus fakt faktem odblokowana nsr'ka ma ok 30 - 35 KM. przy wypadku POWINNO sie miec przez to problemy ale w zyciu nie slyszalem zeby ktos sprawdzal czy ten silnik spelnia warunki kategorii A1. Kedzior smiga na RG 80, tak samo jak ja kiedys. Mialem wypadek, w papierach motorower wiec nikt nie mial prawa sie przyczepic. No chyba ze zaczna wyciagac silniki i je testowac <doh>. Co do sprzetow. Po RG najlepiej przesiasc sie na NSR 125 - najwiecej czesci, najpopularniejszy, bardzo dobre osiagi, wiele mozliwosci tuningu (wizualny and mechaniczny), na drugim miejscu wrzucil bym RS 125. TZR najmniej popularny ale przez to wychodzi w sumie najtaniej. Wyglad - kwestia gustu, nie ma co pisac. CBR 125 - super sprzet jesli to Twoje pierwsze moto. Ja bym stawial na NSR. Giemul jesli nie mozesz poradzic w temacie to po co sie udzielasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LFSPiotr Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 ja mam Yamahe TDR 125 2T, która waży 125kg i rozpędza się do 125km/h (odblokowana) i jak na pierwszy motocykl daje rade ). Z tym że to akurat enduro.Minus 2T to właśnie spalanie moja pali ok 5-6l./100km bo dolewanie oleju na stacji (jak ktośtam pisał) to przeszłość, większość motorów ma już dozowniki i nie stanowi to problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patyk Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 Czolem kedzior.Grus fakt faktem odblokowana nsr'ka ma ok 30 - 35 KM. przy wypadku POWINNO sie miec przez to problemy ale w zyciu nie slyszalem zeby ktos sprawdzal czy ten silnik spelnia warunki kategorii A1. Kedzior smiga na RG 80, tak samo jak ja kiedys. Mialem wypadek, w papierach motorower wiec nikt nie mial prawa sie przyczepic. No chyba ze zaczna wyciagac silniki i je testowac <doh>.(...)Ktoś kiedyś na forum straszył hamownią, ale takie jazdy zdarzają się pewnie tylko, jak "przeciwnik" ma dobrego prawnika, albo są uzasadnione podejrzenia (np. duża prędkość).Minus 2T to właśnie spalanie moja pali ok 5-6l./100km bo dolewanie oleju na stacji (jak ktośtam pisał) to przeszłość, większość motorów ma już dozowniki i nie stanowi to problemu.Wiem, że w tej chwili są dozowniki, ale też trzeba o ich uzupełnianiu pamiętać i olej kupować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedzior1994 Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 Witam Cię Jaca Fakt faktem , że nie ma to mocy jaką powinno mieć , ale w papierach ma ;P To tak samo , jak większość skuterów , którym zakłada się cylindry 60 , 70 , a nawet 80 ccm i jadą po 120 ,a są dalej motorowerami Popieram kolegę Jaca Ja też nigdy nie słyszałem o żadnym 'przypale' z powodu większej mocy , czy nawet pojemności Jest możliwość , że motorem zajmie się rzeczoznawca , ale to musiałby ktoś mieć prawdziwego pecha.A jeszcze ostatnie słowa co do motoru ;P NSR mi nie leży.. Ale to tylko i wyłącznie moje własne odczucie Jest jakby dużym moto , a siedzi mi sie na niej , jakby była mała ale warto zaznaczyć , że mówię to , chociaż nie siedziałem nigdy ani na TZR , ani na RGF... Do tego podoba mi się wygląd TZR (nie ma co ukrywać , jest bardziej kanciasta niż nsr , ale może to właśnie mi sie w niej podoba ;P) Tak samo jak w przypadku rg RG albo się komuś podoba , albo nie.. Ja należę do tej pierwszej grupy.. Chociaż jakbym miał wcześniej wybór pomiędzy RG80 , a TZR 80 , wybór by był łatwy i padł by na 100% na tzr.. Lecz wolałem mieć 'gorsze' moto za swoją kasę (tak jak w przypadku RG) , niż 'lepsze' za kasę rodziców pozdro ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tyci Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 Wybierz , Aprille RS 125 Extreme jest bardzo mocna i dość szybka 150-160 robi .Koszt używanej w dobrym stanie to 6+ tyś. Plusy?Bardzo ładny wygląd (opływowy)SzybkaZrywnaMinusy ?2 suw.. zależy dla kogo .Drugi motorek jaki Ci polecam to Yamaha TZR tylko wersja Belgrad jest to najmocniejsza wersja ... 36 KM.Jeżeli chcesz bardzo zrywny i szybko motorek to polecam ze 125-piątek Yamaha YZ jest to cross o mocy 44-46 koni w 2 suwie : D zabójcza jest . to takie oddalenie od tematu (koszt używanej - min. 7 tyś). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_mazur Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 Jak chodzi o 11kw to ze scigow nic nie poleca ale sa tez bardzo zrywne 125 ebnduroja jezdze kawasaki kmx 125b i jest okv-max niesprawdzalem ale kolo 130 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.