lodzioR6 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Witam kupiłem Yamahe R6 jako mój pierwszy motor i nie wiem zbytnio co wymieniac co sezon lub zaraz po kupnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zitol Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Jak zaraz po kupnie to zrób wszystko bo nie masz pewności co i kiedy było robione.Bo przygotowane do sezonu, świeżo po serwisie na allegro są wszystkie motocykle, ale w 90% to ściema sprzedających. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I/JG53_Pogo Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Ech po pierwsze a wiesz w jakim stanie moto kupiłeś ?Jeżeli tak to to pytanie jest bez sensu bo sam znasz stan motocyklaA jeżeli nie wiesz to znaczy że się nie znasz wieć daj d moto do mechanika na oględziny Proste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniu008 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 forum chyba jest od tego żeby też pomóc koledze jak nie ma pojęcia o motocyklach, zgadzam się że na pierwsze moto to się za bardzo R6 nie nadaje, ale skąd wiecie jakiej mocy kupił, parametrów wam nie podał więc trochę go oszczędźcie w słowach, wystarczy że kupił z niemcowni tam dość często początkujący ograniczają moc swoich rumaków.Co należało by zrobić po kupnie:1. Olej z filtrem podstawa, + sprawdzić filtr powietrza.2. Ja zawsze wymieniałem ciecz chłodzącą, bo nigdy nie wiadomo co tak naprawdę jest w środku, może woda? Wymiana nie jest droga.3. Czyszczenie i regulacja gaźników i synchro przepustnic, chyba że masz na wtrysku to synchro przepustnic.4. Regulacja luzów zaworowych.Jeżeli chodzi o silnik to tyle.Warto by było zajrzeć do hamulców, wymiana płynu hamulcowego + kompletna rozbiórka zacisków z czyszczeniem i smarowaniem tłoczków, na pewno zadba o twoje bezpieczeństwo. Sprawdź łożysko główki ramy i kup se amor skrętu to też zadba żebyś nie wylądował gdzieś w rowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tlusty Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 o oponach chyba wiesz, nawet jak dobrze wyglądają sprawdź datę produkcji DOT TTRR (cyferki TT tydzien RR rok)pochwal się s nowych nabytkachpozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 nie wiem czy kontrolowałes napiecie i stan łancucha. warto to zrobic a przy okazji go dobrze umyc i posmarować. ogolnie wszystkie płyny i filtry nalezy zmienic. zrobic synchro i regulacje czyli tak jak wyzej kolega napisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hayabuster Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 1. Olej z filtrem podstawa, + sprawdzić filtr powietrza.2. Ja zawsze wymieniałem ciecz chłodzącą, bo nigdy nie wiadomo co tak naprawdę jest w środku, może woda? Wymiana nie jest droga.3. Czyszczenie i regulacja gaźników i synchro przepustnic, chyba że masz na wtrysku to synchro przepustnic.4. Regulacja luzów zaworowych.Jeżeli chodzi o silnik to tyle.Warto by było zajrzeć do hamulców, wymiana płynu hamulcowego + kompletna rozbiórka zacisków z czyszczeniem i smarowaniem tłoczków, na pewno zadba o twoje bezpieczeństwo. Sprawdź łożysko główki ramy i kup se amor skrętu to też zadba żebyś nie wylądował gdzieś w rowie.Ja dorzuciłbym jeszcze wymianę płynu hamulcowego i ewentualnie olej w przednim zawieszeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fazzi68 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 To co nalezy wymienic zalezy od tego co wiesz o tej maszynie, bo moze sie okazac , ze nic lub ze wszystkie plyny eksploatacyjne filtry i zrobic regulacje.Wsciekasz sie na odpowiedzi ale przeciez ludzie tutaj nie maja kuli wrozki, jak podjedziesz do warsztatu to mechanik ci powie jaki jest stan klockow i co trzeba wyregulowac.Generalnie to gdy nic nie wiesz to nie pozostaje nic innego jak zrobic szczegolowy przeglad i wymienic plyny i filtry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniu008 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 no właśnie o to chodzi że kolega pewnie nic nie wie i pyta co warto zrobić po zakupie, i wypisałem mu wszystkie podstawowe czynności które należało by zrobić.Co do powitalni to ja też jestem za tym że wypadało by przywitać brać motocyklową i napisać parę słów o sobie. Co do motocykla też nie polecam ściga na 1 moto ale to jest jego sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
accent Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Witam kupiłem Yamahe R6 jako mój pierwszy motor i nie wiem zbytnio co wymieniac co sezon lub zaraz po kupnie skocz się do serwisu ze sprzętem i Ci powiedzą co może być nie halo i od razu się umów na jakiś przeglądziklistę polecanych i odradzanych serwisów masz na forum (opcja szukaj u góry strony)krytyczną sprawą dla silnika jest rozrząd. Jak Ci pójdzie to koszty możesz liczyć w tysiącachOFF-TOPICktoś w innym miejscu poruszył temat moderowania - prosiłbym moderatora o aktywny udział w tej dyskusji w celu eliminacji postów nie na temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Motocykl to nie prom kosmiczny tylko zwykły pojazd, nawet jest podobny do samochodu tylko kierownica troche inna i mniej kółek. Więc na zdrowy chłopski rozum - nie trzeba robić przeglądu jak w promie kosmicznym (podobno NASA swoje sprzedaje jakby ktoś chciał, sam jestem ciekaw co trzeba w takim czymś wymienić co sezon, jak ktoś kupi to niech się podzieli).W skrócie: to samo co w samochodzie. Wszelkie różnice i rozbieżności są w serwisówce.Nic mi nie przychodzi do głowy jeśli chodzi o różnice moto i samochód odnośnie przeglądu sezonowego / kilometrażowego. Różnica jest tylko taka, że w motocyklu grzebiemy 4x częściej i za wszystko płacimy 4x więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manka Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Panowie, kolejne posty nie na temat skonczą również w śmietniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablogixer3/4 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Proponuję "zakupić" serwisówkę, poczytać, ewentualnie z powodu braku zdolności manualnych zatoczyć motonga do majstera, co on w tym jest fachurą (w dziale friendly, unfriendly znajdziesz odpowiedni serwis) i po sprawie. Za sprawdzenie niewiele się płaci, lub w ramach promocji wogóle. Pozdrawiam i duuuuużo szerokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.