Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Odłączenie Akumulatora Na Pracujacym Silniku


kosma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Pojawil sie problem z regulatorem, akumulatorem itd.Nie mniej jednak chcialbym wam zadac pytanie.Co sie stanie jesli odłaczymy akumulator na pracujacym silniku motocykla i ruszymy w droge ?Nie bede pisal co ja o tym mysle zeby nie bylo stronniczych wypowiedzi.Prosze o w miare konkretne odpowiedzi....Co sie stanie i jesli ktos wie to dlaczego sie tak stanie.Mysle ze temat sie przyda gdyz wielu ludzi zyje w błędnym przekonaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do alternatora:1. Akumulator to "duży kondensator", który "wychwytuje" skoki napięć jakie się pojawiają w instalacji więc bez takowego elektronika może sie spalić.Akumulator w obwodzie nie bedzie pozwalal na duze skoki napiecia powodujac obciazenie w skrajnym przypadku maksymalne i wtedy napiecie odpowiednio spadnie. Kiedy akumulatora nie ma i regulator napiecia nie bedzie dzialal jak nalezy to skok napiecia spowoduje mocniejsze wzbudzenie alternatora i jeszcze wiekszy wzrost napiecia to bledne kolo doprowadzi do spalenia diod w alternatorze Pierwszej kolejnosci alternator - diody(efekt bedzie tez taki: dodasz gazu - to wyraznie zobaczysz jak mocno rojasniaja sie zarowki swiatel mijania).A zanim sie spala, to trudno powiedziec jakie przepiecia powstana w ukladzie i co uszkodza. 2. po diodach moze poleciec uzwojenie wzbudzania.No, wreszcie coś sensownego, ale masz skróty myslowe, niech cie.1. jak właczysz zarówki, to może sie nie spalic, bo jest pobór pradu i regulator powinien działać - ale ja bym nie sprawdzał .2. po diodach nastapi koniec, bo nie bedzie wzbudzania alternatora . Przy podłaczaniu zewn. aku należy nie doprowadzac do iskrzenia, bo nie wiadomo, czy nie powstana przepiecia powodujace uszkodzenia elektroniki. Szkodliwe może byc też iskrzenie przy odłaczaniu na pracujacym silniku, lub zapalanie na luźnych zaciskach akumulatora. Szczególnie dotyczy to moto z rozbudowana elektroniką, jak np. BMW k1200/1300. Chryslery przeżywały podłaczenie matki, a w Mercach raczej wyciaga sie akku i doładowuje, a nie podłacza matkę. Akumulator nalezy podładowywac co miesiąc w razie niejeżdzenia, a jak sie ma alarm, gps, TV i stereo hifi to częściej. W normalnym uzytkowaniu przy sprawnie działajacym alternatorze i oryginalnych odbiornikach energii nie trzeba. Wyjatek to Junak, gdzie moc pradnicy jest niższa od sumarycznego poboru mocy wszystkich odbiorników (jazda 24h na swiatłach np.). Ale uwaga na starsze japońce. Alternator nie był robiony na wyrost i jak sie założy dodatkowe swiatła, ogrzewane manetki, żółwia, buty i rekawiczki, to moze byc problem, ale to kazdy wie. Zapalanie na pych ma tylko aspekt czysto mechaniczny. Wałek/wałki rozrządu stawiaja jednak opór i to wcale niemały. i gwałtowne puszczenie sprzegła przy pchaniu może, powtarzam, może doprowadzić do utraty synchronizacji w obrotach WK i WR, co w konsekwencji może doprowadzić do spotkania tłoka z zaworem. (no musiałem, po prostu musiałem )zrodlo:http://forum.motocykle.slask.pl/index.php?...nator&st=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... no teoretycznie wyglada to tak jak piszecie ale w praktyce nie  do końca. jednym z przykladów moga byćmotocykle uzywane na torze i to wiem bankowo ze R1 z 2006r działa bez problemów bez akumulatora  tak samo exc530  z 2009 na torze sie każdy kg liczy ;)
wtedy jest cały inny system elektrycznyteraz to sie nowomodnie nazywa bodajże motoplatjedna cewka w iskrowniku "zastępuje" akumulator generując napięcie zasilaniai w ktm'ach sie dupcy notorycznie tak dla przykładu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to niebardzawo wiesz o czym mówisz ;) jak ja lubie te opinie osob ktore usłyszały gdziesz od kogoś bo ktos temu komuś powiedział xD od jakiś 3/4 lat mam ktm'y czesto lataja bez aku i nie ma problemu i nic sie nie psuje 
Coś gdzieś słyszałeś i opowiadasz publicznie bzdety.Porównujesz rupciowatego KTM z przedpotopową elektryką do nowoczesnego silnika R1 z tryskiem i komputerem sterującym jego pracą.Mechanikujesz na jakimś torze wyścigowym?W motocyklach torowych czasami demontuje się alternator ale nie akumulator i wtedy silnik oddaje kilka koni mechanicznych więcej na tylne koło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z pojemności akumulatora dostosowanej do długości wyścigu np bmw r65 na żelowym akumulatorze 20Ah w ruchu miejskim przy zapalonych swiatłach robi równo 100km bez absolutnie żadnego ładowania. teoretycznie można wypiąć aku z układu i zastąpić go np zarówką reflektorową która będzie robić za bufor...ale w praktyce ten stary szoferski spsób jest trudną do wykonania sztuczką.ławiej jest walnięty regulator zastąpić taką samą żarówką reflektorową lub jej wielokrotnością by uzyskać w miarę stabilny prąd ładowania nie przekraczający 15-16volt na pełnej pycie.ale to zupełnie inna opowieść...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.