kosma Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Witam.Pojawil sie problem z regulatorem, akumulatorem itd.Nie mniej jednak chcialbym wam zadac pytanie.Co sie stanie jesli odłaczymy akumulator na pracujacym silniku motocykla i ruszymy w droge ?Nie bede pisal co ja o tym mysle zeby nie bylo stronniczych wypowiedzi.Prosze o w miare konkretne odpowiedzi....Co sie stanie i jesli ktos wie to dlaczego sie tak stanie.Mysle ze temat sie przyda gdyz wielu ludzi zyje w błędnym przekonaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 co do alternatora:1. Akumulator to "duży kondensator", który "wychwytuje" skoki napięć jakie się pojawiają w instalacji więc bez takowego elektronika może sie spalić.Akumulator w obwodzie nie bedzie pozwalal na duze skoki napiecia powodujac obciazenie w skrajnym przypadku maksymalne i wtedy napiecie odpowiednio spadnie. Kiedy akumulatora nie ma i regulator napiecia nie bedzie dzialal jak nalezy to skok napiecia spowoduje mocniejsze wzbudzenie alternatora i jeszcze wiekszy wzrost napiecia to bledne kolo doprowadzi do spalenia diod w alternatorze Pierwszej kolejnosci alternator - diody(efekt bedzie tez taki: dodasz gazu - to wyraznie zobaczysz jak mocno rojasniaja sie zarowki swiatel mijania).A zanim sie spala, to trudno powiedziec jakie przepiecia powstana w ukladzie i co uszkodza. 2. po diodach moze poleciec uzwojenie wzbudzania.No, wreszcie coś sensownego, ale masz skróty myslowe, niech cie.1. jak właczysz zarówki, to może sie nie spalic, bo jest pobór pradu i regulator powinien działać - ale ja bym nie sprawdzał .2. po diodach nastapi koniec, bo nie bedzie wzbudzania alternatora . Przy podłaczaniu zewn. aku należy nie doprowadzac do iskrzenia, bo nie wiadomo, czy nie powstana przepiecia powodujace uszkodzenia elektroniki. Szkodliwe może byc też iskrzenie przy odłaczaniu na pracujacym silniku, lub zapalanie na luźnych zaciskach akumulatora. Szczególnie dotyczy to moto z rozbudowana elektroniką, jak np. BMW k1200/1300. Chryslery przeżywały podłaczenie matki, a w Mercach raczej wyciaga sie akku i doładowuje, a nie podłacza matkę. Akumulator nalezy podładowywac co miesiąc w razie niejeżdzenia, a jak sie ma alarm, gps, TV i stereo hifi to częściej. W normalnym uzytkowaniu przy sprawnie działajacym alternatorze i oryginalnych odbiornikach energii nie trzeba. Wyjatek to Junak, gdzie moc pradnicy jest niższa od sumarycznego poboru mocy wszystkich odbiorników (jazda 24h na swiatłach np.). Ale uwaga na starsze japońce. Alternator nie był robiony na wyrost i jak sie założy dodatkowe swiatła, ogrzewane manetki, żółwia, buty i rekawiczki, to moze byc problem, ale to kazdy wie. Zapalanie na pych ma tylko aspekt czysto mechaniczny. Wałek/wałki rozrządu stawiaja jednak opór i to wcale niemały. i gwałtowne puszczenie sprzegła przy pchaniu może, powtarzam, może doprowadzić do utraty synchronizacji w obrotach WK i WR, co w konsekwencji może doprowadzić do spotkania tłoka z zaworem. (no musiałem, po prostu musiałem )zrodlo:http://forum.motocykle.slask.pl/index.php?...nator&st=15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronx Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 to tak jakbys wstał rano i wyciągnął sobie serce.rozwalisz całą instalacje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowaleon Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 co do alternatora:[...]Przez chwilę myślałem, że to Ty jesteś taki mądry... na szczęście nie obróciłeś mojego świata do góry nogami i podałeś źródło ;)Bez obrazy, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Przez chwilę myślałem, że to Ty jesteś taki mądry... na szczęście nie obróciłeś mojego świata do góry nogami i podałeś źródło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cross Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 hmm... no teoretycznie wyglada to tak jak piszecie ale w praktyce nie do końca. jednym z przykladów moga byćmotocykle uzywane na torze i to wiem bankowo ze R1 z 2006r działa bez problemów bez akumulatora tak samo exc530 z 2009 na torze sie każdy kg liczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowaleon Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 ps. dla podraznienia twoich kompleksow na punkcie ABSu i odblaskow dodam ze czesc tego tekstu jest moja - tego juz nie chcialo ci sie zauwazyc.Zwracam część honoru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czesław Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 hmm... no teoretycznie wyglada to tak jak piszecie ale w praktyce nie do końca. jednym z przykladów moga byćmotocykle uzywane na torze i to wiem bankowo ze R1 z 2006r działa bez problemów bez akumulatora tak samo exc530 z 2009 na torze sie każdy kg liczy wtedy jest cały inny system elektrycznyteraz to sie nowomodnie nazywa bodajże motoplatjedna cewka w iskrowniku "zastępuje" akumulator generując napięcie zasilaniai w ktm'ach sie dupcy notorycznie tak dla przykładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cross Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 no to niebardzawo wiesz o czym mówisz jak ja lubie te opinie osob ktore usłyszały gdziesz od kogoś bo ktos temu komuś powiedział xD od jakiś 3/4 lat mam ktm'y czesto lataja bez aku i nie ma problemu i nic sie nie psuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 no to niebardzawo wiesz o czym mówisz jak ja lubie te opinie osob ktore usłyszały gdziesz od kogoś bo ktos temu komuś powiedział xD od jakiś 3/4 lat mam ktm'y czesto lataja bez aku i nie ma problemu i nic sie nie psuje Coś gdzieś słyszałeś i opowiadasz publicznie bzdety.Porównujesz rupciowatego KTM z przedpotopową elektryką do nowoczesnego silnika R1 z tryskiem i komputerem sterującym jego pracą.Mechanikujesz na jakimś torze wyścigowym?W motocyklach torowych czasami demontuje się alternator ale nie akumulator i wtedy silnik oddaje kilka koni mechanicznych więcej na tylne koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 no to jak nie ma alternatora to skad prad?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czesław Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 z pojemności akumulatora dostosowanej do długości wyścigu np bmw r65 na żelowym akumulatorze 20Ah w ruchu miejskim przy zapalonych swiatłach robi równo 100km bez absolutnie żadnego ładowania. teoretycznie można wypiąć aku z układu i zastąpić go np zarówką reflektorową która będzie robić za bufor...ale w praktyce ten stary szoferski spsób jest trudną do wykonania sztuczką.ławiej jest walnięty regulator zastąpić taką samą żarówką reflektorową lub jej wielokrotnością by uzyskać w miarę stabilny prąd ładowania nie przekraczający 15-16volt na pełnej pycie.ale to zupełnie inna opowieść... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 no to jaki musi byc ten akumulator zeby wytrzymac wyscig?? wtryski komputer i inne bajery na prunt troche ssaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czesław Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 nie mam pojęcia. nie słyszałem o stosowaniu takiego rozwiązania w praktyce. ale teoretycznie jest możliwe i dość łatwo można wyliczyć pojemność akumulatora na zadany czas pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 no to jaki musi byc ten akumulator zeby wytrzymac wyscig?? wtryski komputer i inne bajery na prunt troche ssajaSprawny i dobrze naładowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Sprawny i dobrze naładowany.pojemnosc taka jak w opcji z alternatorem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosma Opublikowano 22 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 de facto mogla by byc nawet mniejsza ale po co. zelowki sa tak lekkie i male ze nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.