Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Brak tytułu, id 4264


MadMike

Rekomendowane odpowiedzi

Hej moÂże mi ktos podpowiedziec co moze byc przyczynÂą takiego zjawiska: po odkrĂŞceniu gazu na maxa wskazĂłwka obrotomierza idac w gĂłre zwalnia tak przy ok 4000 po czym dopiero wyskakuje w gĂłre. Efekt ten widac tylko na luzie - podczas jazdy nie da sie tego wyczuĂŚ. MoÂże filtr powietrza ?Ps. z gĂłry dziĂŞki za WSZYSTKIE posty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Taka maÂła zasada nie gazuje siĂŞ na luzie... ponoc to daje silnikowi po dupie...
CoÂś tu sie chyba komuÂś pomyliÂło moÂże chodziÂło ci o gazowanie na zimnym silniku !!! ale mogĂŞ siĂŞ myliĂŚ jak moÂżesz to podeprzyj to jakimiÂś faktami bo mnie to za ciekawiÂło kto ci to powiedziaÂł ???jak do mnie a sÂłyszÂłaÂłem ten motocykl trzeba by byÂło regulacjĂŞ i czyszczenie gaÂźnikĂłw wiem Âże dÂługo staÂł ten motor i niewiadomo na czym ÂśmigaÂł, zaworki sprawdziĂŚ i powinno siĂŞ poprawiĂŚ !! nic powaÂżnego raczej wiĂŞc tak jak mĂłwi chris olaÂłbym to narazie i zobaczyÂł co siĂŞ bĂŞdzie dalej dziaÂło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisaÂłem ze od tego moga Ci sie walic obroty ale nie raz wiele osob mnie upomniaÂło z gazowaniem na loznym ja to olewaÂłem i olewam sam sie dziwiÂłem... sprawdÂź moze gdzie kruciec ssÂący masz spĂŞkany... i tak jak pisaÂł chris moze dostaje leweI fakt faktem pomylilo mi sie z zimnym SORKA <zawstydzony>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka maÂła zasada nie gazuje siĂŞ na luzie... ponoc to daje silnikowi po dupie...
zimnego silnika sie nie gazuje....a loooz a biego to dla silnika to samo tylko przelozenia w skrzyni biegow sa inaczej ustawione Gdzies kiedys czytalem, ze jak sie jedzie z np. gorki na looozie to silnik dostaje w dupe i wtedy skonczylem to czytac............Takie bzdury czesto mozna spotkac w internecie....tak samo jak ktos pisal o wchodzeniu w zakret na loooozie (ze niby tak sie najlepiej uczy...) itp Dlatego nie zawsze warto wierzyc w to co sie czyta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Taka maÂła zasada nie gazuje siĂŞ na luzie... ponoc to daje silnikowi po dupie...
Oj ta wasza niewiedza...Jasne ze na luzie nie wkreca sie silnika na wysokie obroty gdyz pracuje wtedy bez obciazenia!!! Moze sie to skonczyc nawet wybuchem silnika...
Jestem wÂłasnie gÂłupszy o wasze porady (nie wszystkie) .. tak , nie raz widziaÂłem jak motocyklistom robiÂącym przegazuwe na swiatÂłach silniki wybuchajÂą..... , moÂże sie nie znam moÂże suzuki tak majÂą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem wÂłasnie gÂłupszy o wasze porady (nie wszystkie) .. tak , nie raz widziaÂłem jak motocyklistom robiÂącym przegazuwe na swiatÂłach silniki wybuchajÂą.....      , moÂże sie nie znam moÂże suzuki tak majÂą 
Jakbys sie troche znal na mechanice to bys takich bzdur nie pisal.Na luzie silnik pracuje bez obciazenia i sila bezwladnosci poruszajacych sie czesci jest tak duza ze moze dojsc do uszkodzenia jakiejs czesci.Ale co o tym moze wiedziec gosc taki jak Ty ktory ma zero pojecia o mechanice a motocyklem jezdzi niecaly sezon Ale jak uwazasz ze mozesz krecic pod odcinke na biegu jalowym to tak rob tylko potem nie pierdol ze Thundercat ma chujowy silnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja te¿ pierwsze s³ysze ¿e silnik mo¿e wybuchn¹c jak nie ma obci¹¿enia -mo¿e gdyby nie by³o ogranicznika obrotów to tak ,ale przy odciêciu wydaje mi siê to prawie nie mo¿liwe.Gixer tak napisze dla informacji - MadMike jest na pi¹tym roku studiów technicznych a ja wiem ¿e silnikowi na luzie jest poprostu ³atwiej siê wkrêciÌ na jakieœ obroty (brak obci¹¿enia) ale si³a bezw³adnoœci -czy t³oka czy wa³u jest identyczna - bo czy np przy 10tyœ obrotów na luzie t³ok wa¿y mniej ni¿ przy tych obrotach na biegu?????pozdrawiam -> zaznaczam ¿e ka¿dy z Was niech tam ma swoje racje-ja napisa³em tylko to co wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co o tym moze wiedziec gosc taki jak Ty ktory ma zero pojecia o mechanice a motocyklem jezdzi niecaly sezon  Ale jak uwazasz ze mozesz krecic pod odcinke na biegu jalowym to tak rob tylko potem nie pierdol ze Thundercat ma chujowy silnik 
O gratuleje Gixerowi szybkiego Ÿród³a informacji o mnie. Tylko nie wiem po co urzy³ wulgarnych s³ów (pewnie urazi³a go aluzja do suzuki bo taki spec jak on pewnie bardziej by sie nadawa³ na serwis niz na salon )Jak tak dalej pójdzie to mo¿e za jakieœ 20 postów wkoncu sie dowiem co jest grane, ale chyba predzej mój kot zobaczy sie z jakims specem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ¿e to wina lewego luftA co do wypowiedzi GIXERA co do wybuchaj¹cy silników to musze sie ca³kowicie zgodziÌ poiewarz:1)Silnik pod obci¹¿eniem skrzyni wolniej wkrêca siê na obroty do czego silnik jest <<przyzwyczajony>>2)Silnik na biegu ja³owym nie ma ju¿ takich oporó i szybkie wkrêcanie go w obroty mo¿e foprowadniÌ naprzyk³ad do urkêcenia wa³upomyslcie logiczniejeœli piec sie wkrêca szybciej to coœ musi ucierpieÌ.....A wiêc Gixer pe³en respekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcia³bym ¿ebyœ mi wyt³umaczy³ co to jest "ukrêcenie wa³u" i kiedy do niego mo¿e dojœÌ,dodatkowo co to jest: " przyzwyczajenie silnika"????proszê potraktowaÌ mnie powa¿nie.jeszcze chêtnie us³yszê kiedy i w jakim motocyklu(samochodzie) wybuch³ silnik.proszê o wyt³umaczenie logiczne.Komandos- pe³en respect!!!!P.S. o tym ¿e jak nie dokrêcisz œwiecy i wbije siê ona w bak na zapalonym silnku wiem i mo¿esz to pomin¹Ì.po us³yszeniu Twojej odpowiedzi po logicznych przemyœleniach napisze co ja myœle na ten temat.pozdrawiam i zachêcam do dialogu/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze gwoli ÂścisÂłoÂści:-mĂłwimy o czterosuwach (stÂąd ciekawi mnie to przekrĂŞcenie waÂłu)- zakÂładam Âże kierowca myÂśli i jeÂśli nie ma odciĂŞcia to nie grzeje po obrotach na czerwonym polu!!!i moje pytania kierujÂą siĂŞ do Was przy tych zaÂłoÂżeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat zaczerpniety z innego forum!Napisal go nasz forumowy kolega Piotr Dudek, a kto go zna to wie, ze chlop ma leb na karku i zna sie na motocyklach:cyt. ,,Moj mechanik stwierdzi³ ¿e moje wymagaj¹ regulacji powód: przy wysokich obrotach ok 10-11tyœ pojawia siê czarny dymek z t³umika A móg³byœ nam podaÌ adres tego mechanika? Silnik GS500 ma zamiast odciêcia zap³onu opóŸnienie zap³onu i przy tych obrotach podczas gwa³townego opóŸnienia zap³onu musi kopciÌ na czarno bo nie ma innego wyjœcia przy tak du¿ej iloœci paliwa. Moja rada to zmiana mechanika chocia¿ trudno mi krytykowaÌ cz³owieka z bran¿y. Objaw który opisujesz jest ca³kowicie normalny tylko bez obci¹¿enia nie WOLNO wkrêcaÌ silnika na maxa bo od tego s¹ hamownie. ''Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieje, ze Piotr D. nie bedzie mial nic przeciwko ze umiescilem to tutaj....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to siê w³aœnie wysilaÌ ¿eby przekazaÌ nam Wasz¹ m¹droœÌ,wyt³umacz mi w jaki sposób siê to psuje,dlaczego i co mo¿e siê zepsuÌ - wiesz ja lubie siê uczyÌ i chêtnie skorzystam z Waszej wiedzy,ale bardziej przemawia³yby do mnie jakieœ konkretne argumenty a nie powo³ywanie siê na osoby i cytowanie w stylu: " nie nale¿y wkrêcaÌ silnika na luzie..." -to nie jest konkretne,prosze mi napisaÌ czemu nie mo¿na - a mo¿e sami nie wiecie ino powtarzacie innych???prosze o wyt³umaczenie - wcale nie jestem przekonany ¿e siê mylicie,mogê siê myliÌ ja ale ja mam swoje argumenty a Wy????prosze mnie nie bluzgaÌ ino konkretne powody podawaÌ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to siê w³aœnie wysilaÌ ¿eby przekazaÌ nam Wasz¹ m¹droœÌ,wyt³umacz mi w jaki sposób siê to psuje,dlaczego i co mo¿e siê zepsuÌ - wiesz ja lubie siê uczyÌ i chêtnie skorzystam z Waszej wiedzy,ale bardziej przemawia³yby do mnie jakieœ konkretne argumenty a nie powo³ywanie siê na osoby i cytowanie w stylu: " nie nale¿y wkrêcaÌ silnika na luzie..." -to nie jest konkretne,prosze mi napisaÌ czemu nie mo¿na - a mo¿e sami nie wiecie ino powtarzacie innych???prosze o wyt³umaczenie - wcale nie jestem przekonany ¿e siê mylicie,mogê siê myliÌ ja ale ja mam swoje argumenty a Wy????prosze mnie nie bluzgaÌ ino konkretne powody podawaÌ
Nie chce mi sie wszystkiego tlumaczyc ale jak znasz sie na silnikach to wyobraz sobie jak sie "czuje" silnik wkrecany pod obciazeniem a jak bez obciazenia.Mozna to porownac do szybkiego pedalowania na rowerze: jak jedziesz pod gorke i mocno naciskasz na pedaly to wszystko super ze soba wspolpracuje.A jak jedzisz z gorki i szybko pedalujesz czyli bez mocnego nacisku na pedaly to juz Twoje nogi tak dobrze nie wspolpracuja z rowerem a nawet moze Ci noga z pedalu spasc.Nie wiem czy zrozumiesz to porownanie do roweru ale tak to mniejwiecej wyglada
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leo!Kurde, ja poprostu nie wiem dlaczego tak sie dzieje i dlatego za bardzo nie chcialem sie wypowiadac w tym temacie! Akurat czytalem forum motocyklistow i byl post o podobnej tematyce goscia, ktory mysle, ze jest jednym z lepszych mechanikow(jak nie najelpszym) wypowiadajacym sie na forach! Wiec wkleilem jego wypowiedz...Na tym sie konczy wypowiadanie moje w tym temacie Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leo jest najmardzejszy, wszystko wie i zawsze ma racje... sory nie moglem sie powstrzymac...Mnie tez zawsze uczono, ze nie wkreca sie silnika na biegu jalowym na maksymalne obroty. Nie wiem dlaczego tak jest i za bardzo mnie to nie obchodzi...Wazne jest to, ze dzieki temu moge zaoszczedzic kase na serwisie....A co do Twoich madrosci Leo to nie zawsze masz racje i tu przyklad... Mowiles, ze tego CERAMIZERA nie mozna stosowac do motocykli bo sie sprzeglo straci? Guzik prawda...to sie lepi tylko do miejsc gdzie metal trze o metal i tylko w wysokiej temperaturze...tak jest napisane w instrukcji To jest tak samo jak z tym Twoim kumplem, ktory na R1 zajechal na wyspe Man....Szkoda tylko, ze to byl nasz wspolny kumpel, bo opisal swoja przygode w swiecie motocykli....Nie zrozum mnie zle, tylko po co te ciagle przegaduchy??? Podobnie jak w temacie o roznicy pomiedzy GSXRami.A co do postu Tomcia to w 100% sie zgadzam. Pan Piotr jestnaprawde znakomitym fachowcem i nie mowi glupot. Dzieki niemu mam napinacz rozrzadu do F3, ktory juz nigdy sie nie rozleci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

s³uchaj kolego Ziobu który nie wymienia sobie samodzielnie oleju w motocyklu,mianowicie ja nie pisa³em o moim "kumplu" tylko o kolesiu który przejecha³ z polski na wyspe Man i spowrotem na GSXR 1000 i nie mówi³ ¿e by³o nie wygodnie(bo ktoœ pisa³ ¿e to motocykle nie nadaj¹ce siê wogóle do turystyki - Ziobu proszê Ciê znajdz ten temat i zacytuj mnie!- b³agam!) co do ceramizera to w ¿yciu nie mia³em z nim stycznoœci - natomiast mam du¿y kontakt z dwusiarczkiem molbidenu i mia³em prawo przypuszczaÌ ¿e ten w³aœnie zwi¹zek by³ u¿yty w preparacie który zakupi³eœ(cieszy mnie ¿e znale¿li coœ lepszego) - i oto w³aœnie mi chodzi ¿eby siê czegoœ nauczyÌ,teraz ju¿ coœ wiemco do tego tematu to widocznie Ty Szanowny kolego mnie Ÿle zrozumia³eœ bo ja nie pisze miêdzy wierszami (czyli oœmieszaj¹c kogoœ) tylko jak jest - jeœli mnie coœ interesuje to pytam i nie chce odpowiedzi jak od baby w kiosku tylko konkretnych,jeœli ktoœ mo¿e mi sensownie wyt³umaczyÌ czemu (a to mnie interesuje) to czekam na odpowiedz i serdecznie dziêkuje.Ju¿ pewne kroki wykona³em by us³yszeÌ satysfakcjonuj¹c¹ mnie odpowiedz co do GSXRów to ola³em to ale widze ¿e zrobi³em Ÿle bo potem jak przestaje siê k³uciÌ to mi wygraniacie,wiêc napisze to teraz, kolega z salonu Suzuki mówi³ ¿e GSXR 750 jest dro¿szy tylko o 1000z³ od 600 bo to wielka promocja na Polske i tylko u nas jest,natomiast jak mo¿na wyt³umaczyÌ to ¿e na zachodzie GSXR 750 jest taùszy ni¿ u nas i op³aca siê go do nas sprowadzaÌ jeszcze z zyskiem??? tu mój argument:http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=84976709aha i zapomnia³bym ¿e GSXR 600 i 750 niczym oprócz pojemnoœci siê nie ró¿ni¹ - zaraz ktoœ mi wygarnie ¿e "jak grochem o œciane" tylko ze ja poda³em w tamtym temacie KONKRETY,CYTATY i nie otrzyma³em równierz konkretnej odpowiedzi,wiêc jak mam zmieniÌ moje zdanie na ten temat????????a to ¿e mnie nie przekonuj¹ s³owa us³yszane od kogoœ gdzieœ tam to chyba tylko dziêki rozs¹dkowi i tylejeœli chodzi o te gazowanie na luzie bardzo mnie zaciekawi³o (interesuje siê mechanik¹-nie warsztatow¹ tylko akademick¹,z du¿¹ porcj¹ fizyki - ale dopiero siê ucze(!) i bedê siê cieszy³ jak mi ktoœ coœ powie bardziej przekonuj¹cego od przyk³adu z rowerem Pozdrawiam!!!!wyje¿dzam na troszkê wiêc bedziecie mieli ode mnie spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.