mareo Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Ostatnio prĂłbowaÂłem policzyĂŚ jaka bĂŞdzie zmiana ró¿nicy prĂŞdkoÂści na poszczegĂłlnych biegach przy prĂłbie zmiany zĂŞbatek, i szczerze nie jestem do koĂąca przekonany czy wyniki jakie mi wyszÂły sÂą prawdziwe.czy ktoÂś jest mi w stanie odpowiedzieĂŚ, czy ten wspó³czynnik jaki podaje siĂŞ na poszczegĂłlnych biegach (gear ratio) jak odnosi sie do prĂŞdkoÂści1st 2,8462nd 1,947...6th 1,074Z tego co wiem jest to stosunek zĂŞbĂłw jednej zebatki do drugiej (w skrzyni biegĂłw), ale jak to siĂŞ ma do osiÂąganych prĂŞdkoÂści i jak policzyĂŚ prĂŞdkoœÌ max, czy sa na to wzory czy jest to po prostu doÂświadczalny wynik. (moje przymyÂślenia: np czy jest to 2,846 obrotĂłw silnika na jeden obrĂłt tylniego koÂła)Zastanawiam siĂŞ nad tym dlatego, ze chciaÂłem zmieniĂŚ przeÂłoÂżenie poprzez zĂŞbatki od ÂłaĂącucha i tam teÂż sÂą dodatkowe wspó³czynniki obecnie mam zeby 15/47 co daje 3,13 a jakÂą zmiane prĂŞdkoÂści spowoduje zmienienie na np. 14/47 czyli 3,36 (lub inne 16/43 = 2,69)UdaÂło mi siĂŞ coÂś wyliczyĂŚ z proporcji, ale nie jestem przekonany do tego.Wpierw prosze o odpowiedz na pytanie wyÂżej zadane, jeÂśli juÂż nie wiesz, to przynajmniej czy ktoÂś prĂłbowaÂł zmian zĂŞbatek i jak wpÂłynĂŞÂło to na zmiane prĂŞdkoÂści i przyspieszeĂą. Szczerze to zastanawiam siĂŞ czy poprzez regulacje kilku zembĂłw da siĂŞ na 100konnej 600 stawiaĂŚ jÂą na tylnie koÂło z gazu, bez szarpania wydziwiania i korzystania z pasaÂżera)DziĂŞki za treÂściwe odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cherflik Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Ja swego czasu bedÂąc wÂłaÂścicielem Bandit'a 600S, przy zakupie nowego napĂŞdu postanowiÂłem tylnÂą zebatke kupiĂŚ o 3 zĂŞby mniejszÂą. Wynikiem czego byÂło zwiĂŞkszenie prĂŞdkoÂści:przy 5000 obr. na 6 biegu okoÂło 105km/hprzed zmianÂą zĂŞbatki :przy 5000 obr. na 6 biegu okoÂło 100km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RESO Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 temat stawiania motocykla na koÂło poraz 10000000000.!100 konna 600etka staje na koÂło z gazu, tylko trzeba sie tego nauczyĂŚ!!!trening trening trening.Jak chcesz koniecznie zmieniac przelozenia to daj jeden zÂąb mniej do przodu i dwa wiĂŞcej do tyÂłu niestracisz kolosalnie na predkoÂści max, ale rĂłznica w przyspieszeniu i podrywaniu koÂła bedzie juÂż znaczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 1st 2,8462nd 1,947...6th 1,074przeÂłoÂżenie caÂłkowite, to:przeÂłoÂżenie wstĂŞpne * przeÂłoÂżenie danego biegu * przeÂłoÂżenie 'na ÂłaĂącuchu'a prdkoœÌ sobie moÂżesz policzyĂŚ dla kaÂżdych obrotĂłw silnikadzielÂąc je przez przeÂłoÂżenie caÂłkowite otrzymasz obroty koÂła, znasz jego ÂśrednicĂŞ, to sobie policzysz prĂŞdkoœÌ na jego obwodzieczysta matma jednak musiaÂłbyĂŚ sobie policzyĂŚ opory ruchu motocykla wraz z kierowcÂą (i pasaÂżerem), policzyĂŚ si³ê napĂŞdowÂą na kaÂżdym biegu i nanieœÌ to na jeden wykres gdzie siÂła napĂŞdowa jest w funkcji prĂŞdkoÂścitam, gdzie siĂŞ przetnie wykres oporĂłw ruchu z wykresem siÂły roboczej odczytasz prĂŞdkoœÌ maksymalnÂą dla danego bieguza³¹czam wykres trakcyjny jaki sporzÂądziÂłem na uczelni dla Ferrari F-40 (czysta teoria)a gear ratio to porostu stosunek liczby zĂŞbĂłw, a nie Âżaden wspó³czynnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joooker Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 ..... tutaj masz przydatnego linka ktory pokazuje ci jakie masz zmiany przy zmianie zĂŞbatek http://www.jtsprockets.com/52.0.html?&L=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareo Opublikowano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 jooker dziĂŞki za linka, juÂż gdzieÂś go widziaÂłem, a teraz co do moich obliczeĂą, mianowicie:- wiem Âże mĂłj motor jedzie na 6 biegu przy 12tys obr/min jakieÂś 245km/h-wiĂŞc teraz sprawdzenie z wyliczeĂągear ratio 6th 1,074(12000 obr/min silnika) /1,074 = 11173 obr/min zĂŞbatki zdawczejprzeÂłoÂżenie zĂŞbatek to 15/47 3,13 wiĂŞc11173 / 3,13=3569 obr/min tylniego koÂłaskoro koÂło 17' to 17*2,54=43,18cmobwĂłd koÂła 2*3,14*(43,18/2)=136cm wiĂŞc skoro tylnie kolo wykonaÂło 3569 obr/min*126cm=449694cm/min449694cm/min=4,49km/min4,49 km/min * 60 = 269km/hWiec wynik nie zgadza siĂŞ aÂż tak bardzo choĂŚ jest bliski.KudÂłaty czy widzisz tu jakis b³¹d, w sumie wynik ró¿ni siĂŞ o 25 km/h od tego empirycznego. No chyba Âże Âźle policzyÂłem zĂŞby w motorze.aha zakÂładam ze oporĂłw powietrza nie ma, bo przy 12000 obr jest staÂłe przeÂłoÂżenie na tylnie koÂło i opory nie wpÂływajÂą na prĂŞdkoœÌ. Wiadomo Âże skoro silnik ma 12 tys obr to czy z oporami czy bez i tak pojedzie tyle samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 jooker dziĂŞki za linka, juÂż gdzieÂś go widziaÂłem, a teraz co do moich obliczeĂą, mianowicie:- wiem Âże mĂłj motor jedzie na 6 biegu przy 12tys obr/min jakieÂś 245km/h-wiĂŞc teraz sprawdzenie z wyliczeĂągear ratio 6th 1,074(12000 obr/min silnika) /1,074 = 11173 obr/min zĂŞbatki zdawczejprzeÂłoÂżenie zĂŞbatek to 15/47 3,13 wiĂŞc11173 / 3,13=3569 obr/min tylniego koÂłaskoro koÂło 17' to 17*2,54=43,18cmobwĂłd koÂła 2*3,14*(43,18/2)=136cm wiĂŞc skoro tylnie kolo wykonaÂło 3569 obr/min*126cm=449694cm/min449694cm/min=4,49km/min4,49 km/min * 60 = 269km/hWiec wynik nie zgadza siĂŞ aÂż tak bardzo choĂŚ jest bliski.KudÂłaty czy widzisz tu jakis b³¹d, w sumie wynik ró¿ni siĂŞ o 25 km/h od tego empirycznego. No chyba Âże Âźle policzyÂłem zĂŞby w motorze.aha zakÂładam ze oporĂłw powietrza nie ma, bo przy 12000 obr jest staÂłe przeÂłoÂżenie na tylnie koÂło i opory nie wpÂływajÂą na prĂŞdkoœÌ. Wiadomo Âże skoro silnik ma 12 tys obr to czy z oporami czy bez i tak pojedzie tyle samo.no piĂŞkne obliczenia a jaki piĂŞkny komentarz - zupeÂłnie jak na maturce z matmy a czy do obliczenia Âśrednicy koÂła przyj¹³eÂś jeszcze dwie wysokoÂści opony?w koĂącu to nie tylko obrĂŞcz ale jeszcze opona!przelicz to jeszcze raz no i jeszcze poszukaj przeÂłoÂżenia wstĂŞpnego miĂŞdzy waÂłem i skrzyniÂą (koszem sprzĂŞgÂła) , bo takowe tu wystĂŞpuje, wtedy bĂŞdzie 'wolniej', a dodatkowo wysokoœÌ opony 'przyspieszy' motocykl i to bĂŞdzie jego wÂłaÂściwa predkoœÌdla sprawdzenia zmieĂą promieĂą koÂła na 0,98*R, tzw promieĂą dynamiczny - opona siĂŞ jednak ugina przy kontakcie z nawierzchniÂą jak ja kocham takie obliczenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareo Opublikowano 1 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Dobra, podaje obliczenia jakby ktoÂś sobie teÂż chciaÂł policzyĂŚ prĂŞdkoœÌ, a nie prĂłbowaĂŚ doÂświadczalnie, typu zmieĂą i zobaczysz ró¿nice, reso to teÂż jest sposĂłb, ale mi chodziÂło dokÂładnie o wynik.dane:Primary reduction ratio 1,708 bieg 6th 1,074redukcja na ÂłaĂącuchu 15/47 3,13312000obr/min / 1,708 = 7025,87028,8 / 1,074 = 6541,76541,7 / 3,13 = 2090 - i tu 3,13 w moim motorze jest dla standardowego przeÂłoÂżenia, jeÂśli zmienimy tak jak reso jeden z przodu mniej i dwa z tyÂłu wiĂŞcej to bĂŞdzie 14/49 (6541,7 / 3,5 = 1869,1 obr tylniego koÂła / min)obwĂłd koÂła 17'*2,54=43,18 43,18+ 2*9,6 (gr, opony) = 62,38pi*Âśrednica = 3,14*62,38 = 195,9wspó³czynnik redukujÂący ugiĂŞcie opony 0,98*195,9=191,98cmczyli dla standardowych zĂŞbatek2090*191,98=401238,2cm4,01km/min*60=240,7km/hprzy zmianie zĂŞbatek na 13/491869,1*191,98=358829,83,59km/min*60=215km/hJak widaĂŚ wyniki sÂą sensowne i zgadzajÂą siĂŞ z empirycznymi. Przynajmniej ten 240,7km/h Wielkie podzĂŞkowania dla KudÂłatego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 i jeszcze znalazÂłem b³¹d pomnoÂżyÂłeÂś obwĂłd razy 0,98, a to miaÂł byĂŚ promieĂą (albo Âśrednica) razy 0,98 to wprowadzi znaczÂącÂą zmianĂŞ prĂŞdkoĂŚi do tego, co teraz wyszÂło no ale nie ma Âźle! ja bym nawet pomin¹³ to 0,98, gdyÂż opona motocyklowa nie ugina isĂŞ tak bardzo jak samochodowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareo Opublikowano 1 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 no powiem ci Âże gdyby nie to 0,98 to mĂłgÂłbym uznaĂŚ Âże wynik zgadza sie dokÂładnie z licznikowym. Aha przemnoÂżenie 0,98 przez promieĂą przybliÂża wynik do realnego, dziĂŞki za znalezienie b³êdu. DokÂładniej juÂż sie chyba nie da obliczyĂŚ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 dokÂładniej? hmmm, da siĂŞ, ale uwierz mi, nie warto nad tym siĂŞ zastanawiaĂŚ bo chyba byÂś nie spaÂł przez 3 tygodnie ciagle myÂślac czy coÂś jeszcze uwzgledniĂŚ takie obliczenia sÂą wystarczajace i nie masz co siĂŞ zastanawiaĂŚ nad dokÂładniejszymiten wynik nigdy nie bĂŞdzie taki jak wskazanie licznika, nawet gdyby ten pokazywaÂł dokÂładnie, chyba, ze napĂŞdzany by byÂł od skrzyni biegĂłw, a tak masz poÂślizg tylego koÂła i w rzeczywistosci obraca siĂŞ ono szybciej ... ratunku! koniec tematu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.