Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Brak tytułu, id 3689


rekrut76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanko bo czytam sobie teraz odcinki szkoÂły jazdy w "motocyklu" i tam pisze Âże przy redukcji biegĂłw naleÂży robiĂŚ przegazĂłwkĂŞ jako Âże jestem poczatkujÂący a instruktor nic mi nie mĂłwiÂł na ten temat pytam was wyjadaczy co z tÂą przegazĂłwkÂą i jak to siĂŞdokÂładnie powienno robiĂŚ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze redukuje z przegazowka,lepiej bieg wchodzi i skrzynia mniej cierpi A robi sie to normalnie:gdy redukujesz podczas wcisnietego sprzegla wkrecasz go na obroty,mniejwiecej na takie jakie bedzie mial silnik gdy wbijesz nizszy bieg.Jak jezdziles lub jezdzisz PKS-em to na pewno widziales jak to robia kierowcy autobusow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory ale nie mogÂłem sie powstrzymaĂŚ troche poczucia humoru tak na powaÂżnie to jest dokÂładnie tak jak napisaÂłeÂśpozdro
Spoko wiedziaÂłem Âże to Âżart nie podejrzewam nikogo z forum o tak brutalnÂą zabawĂŞ i dziĂŞki za odpowiedz musze to na wiosnĂŞ poĂŚwiczyĂŚ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dok³adnie tak jak mufiom koledzy.Ja zawsze redukujê z miêdzygazem i to obojêtnie czym jadê. W Moto skrzynia nie cierpi wtedy no i w razie czego nie slizga siê tak kó³eczko z ty³u. Szczególnie mocno przegazowuje zrzucaj¹c na 2 i 1.Jak kto posiada puszkê z tylnim napedem to na zimê czy mokre równie œwietnie dzia³a. Jak to siê opanuje to mo¿na sie poratowaÌ w razie przymusu jazdy bez sprzêg³a (w puszce). Ja raz ze Czêstohoff¹ straci³em sprzêg³o i luzik.Tylko spod swiate³ ludziska sie na mnie gapili jak rusza³em skokami na przód pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to s¹ w³¹snie te rzeczy których sie z podrêcznika nie nauczy,ale gwarantuje ¿e w przysz³ym sezonie bedziecie patrzeÌ na te pytania z przymró¿eniemoka- to wychodzi samo z siebie,a wyczucie sprzêg³a przychodzi bardzo szybko i bedziecie lepiej biegi zmieniaÌ ni¿ nowoczesne automaty pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inne pytanie czy ktoœ z Was redukuje biegi nie u¿ywaj¹c sprzêg³a bo mam pewien problem - je¿d¿¹c KTM enduro sprzêg³a u¿ywam tylko i wy³¹cznie do ruszania , a jad¹c Fazerk¹ jakoœ nie potrafie bez sprzêg³a- wydaje mi siê , ¿e sie skrzynia sypnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie przegazowka  jest potrzebna w motocyklu ze wzgledu na typ skrzyni = nie cierpi = robisz cos na zasadzie synchronizacji. ale po co przegazĂłwka w samochodzi ze skrzynia synchronizowana to tego juz nie wiem.
Zawsze moÂżna sprobowaĂŚ, strzeliĂŚ sobie ze sprzĂŞgÂła na oblodzonej nawierzchni na zakrĂŞcie w aucie z tylnim napĂŞdem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie przegazowka  jest potrzebna w motocyklu ze wzgledu na typ skrzyni = nie cierpi = robisz cos na zasadzie synchronizacji. ale po co przegazĂłwka w samochodzi ze skrzynia synchronizowana to tego juz nie wiem.
Tu nie chodzi tylko o typ skrzyni tylko o blokowanie tylnych kol przy redukcji.I tu nie wazne jest jaka jest konstrukcja skrzyni Wyobraz sobie ze jedziesz po oblodzonej drodze tylnonapedowym autem i redukujesz przy wyzszych obrotach albo jak ja mam diesla i jest mocne hamowanie silnikiem.... Juz nie raz robilo mi sie cieplo No ale do tego trzeba miec auto z jedynym slusznym napedem czyli tylnym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inne pytanie czy ktoœ z Was redukuje biegi nie u¿ywaj¹c sprzêg³a bo mam pewien problem - je¿d¿¹c KTM enduro sprzêg³a u¿ywam tylko i wy³¹cznie do ruszania , a jad¹c Fazerk¹ jakoœ nie potrafie bez sprzêg³a- wydaje mi siê , ¿e sie skrzynia sypnie .
To zale¿y od motocykla, mnie siê czasami zdarza redukowaÌ i wbijaÌ biegi bez sprzeg³a (ale dopiero od 3) i wchodz¹ rewelacyjnie Zw³aszcza jesli zale¿y mi na szybkiej zmianie biegu. A przegazówki...s¹ bardzo potrzebnie i niezwykle u³atwiaj¹ jazdê na motocyklu, szczególnie gdy redukuje siê biegi przy wysokich obrotach...wtedy niezastosowanie "przegazówki" mo¿e siê skoùczyÌ zblokowaniem ko³a i dupa....trza bedzie moto z asfaltu zbieraÌ Tak to juz jest z tymi 4-suwami Bez przegazówki w³¹czenie sprzêg³a (jak to fachowo okreœlaj¹ ) powoduje natychmiastowy spadek obortów, po "wy³aczeniu" (puszczeniu) sprzêg³a silnik rozpoczyna prace na duzo mniejszych obrotach, wychamowuje nam motocykl, ale niestety tyle ko³o dalej krêci siê z wiêksz¹ prêdkoœci¹ i ta "nierównowaga" szybkoœci pracy silnika i prêdkoœci ko³a mo¿e powodowaÌ blokadê lub uœlizg ko³a...To tyle w uproszczeniu Rekrut - ucz siê szybko tych przegazówek a zobaczysz jak to uprzyjemnia jazde na moto Karolcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toczyla sie buzliwa debata na dewotachwnoski w kazdym moto bez wplywu na spadek zycia skrzyni mozna biegie przezucac bez sprzegla (oczywiscie 1 ze spezeglem)Znam kilka osob co mi to plecilo probowalem i zeczywiscie po opanowaniu ( chodzi o wyczusice obrotow i nic na sile ) biegi same plynnie wskakuja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.