rekrut76 Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Witam mam pytanko bo czytam sobie teraz odcinki szkoÂły jazdy w "motocyklu" i tam pisze Âże przy redukcji biegĂłw naleÂży robiĂŚ przegazĂłwkĂŞ jako Âże jestem poczatkujÂący a instruktor nic mi nie mĂłwiÂł na ten temat pytam was wyjadaczy co z tÂą przegazĂłwkÂą i jak to siĂŞdokÂładnie powienno robiĂŚ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gixer Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Zawsze redukuje z przegazowka,lepiej bieg wchodzi i skrzynia mniej cierpi A robi sie to normalnie:gdy redukujesz podczas wcisnietego sprzegla wkrecasz go na obroty,mniejwiecej na takie jakie bedzie mial silnik gdy wbijesz nizszy bieg.Jak jezdziles lub jezdzisz PKS-em to na pewno widziales jak to robia kierowcy autobusow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rekrut76 Opublikowano 8 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 kurde pks-em nie jeÂżd¿ê juÂż bardzo dÂługo wiĂŞc nie pamiĂŞtam.Powiedz mi jeszcze najpierw wciskam sprzĂŞgÂło potem przegazowujĂŞ redukujĂŞ i puszczam sprzĂŞgÂło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spider Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 kurde pks-em nie jeÂżd¿ê juÂż bardzo dÂługo wiĂŞc nie pamiĂŞtam.Powiedz mi jeszcze najpierw wciskam sprzĂŞgÂło potem przegazowujĂŞ redukujĂŞ i puszczam sprzĂŞgÂło ?najpierw przegazowujesz póŸniej przebijasz bieg i na koĂącu wciskasz sprzĂŞgÂło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rekrut76 Opublikowano 8 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 najpierw przegazowujesz póŸniej przebijasz bieg i na koĂącu wciskasz sprzĂŞgÂło dziĂŞki stary wiedziaÂłem Âże mogĂŞna Ciebie liczyĂŚ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spider Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 dziĂŞki stary wiedziaÂłem Âże mogĂŞna Ciebie liczyĂŚsory ale nie mogÂłem sie powstrzymaĂŚ troche poczucia humoru tak na powaÂżnie to jest dokÂładnie tak jak napisaÂłeÂśpozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rekrut76 Opublikowano 8 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 sory ale nie mogÂłem sie powstrzymaĂŚ troche poczucia humoru tak na powaÂżnie to jest dokÂładnie tak jak napisaÂłeÂśpozdroSpoko wiedziaÂłem Âże to Âżart nie podejrzewam nikogo z forum o tak brutalnÂą zabawĂŞ i dziĂŞki za odpowiedz musze to na wiosnĂŞ poĂŚwiczyĂŚ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ojciec dyrektor Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 to jest tzw. miĂŞdzygaznaucz siĂŞ tego i stosuj przede wszystkim jak jest zmniejszona przyczepnoœÌunikniesz uÂślizgĂłw tylniej oponya najlepiej "przegazĂłwkĂŞ" robic przy kaÂżdej redukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Youthan Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 DokÂładnie tak jak mufiom koledzy.Ja zawsze redukujĂŞ z miĂŞdzygazem i to obojĂŞtnie czym jadĂŞ. W Moto skrzynia nie cierpi wtedy no i w razie czego nie slizga siĂŞ tak kó³eczko z tyÂłu. SzczegĂłlnie mocno przegazowuje zrzucajÂąc na 2 i 1.Jak kto posiada puszkĂŞ z tylnim napedem to na zimĂŞ czy mokre rĂłwnie Âświetnie dziaÂła. Jak to siĂŞ opanuje to moÂżna sie poratowaĂŚ w razie przymusu jazdy bez sprzĂŞgÂła (w puszce). Ja raz ze CzĂŞstohoffÂą straciÂłem sprzĂŞgÂło i luzik.Tylko spod swiateÂł ludziska sie na mnie gapili jak ruszaÂłem skokami na przĂłd pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gixer Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Jak kto posiada puszkĂŞ z tylnim napedem to na zimĂŞ czy mokre rĂłwnie Âświetnie dziaÂła. No ja wlasnie taka puszke mam i potwierdzam ze to swietnie dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ola Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 A czy jak juÂż puszczacie sprzĂŞgÂło,to nie macie takiego szarpniĂŞcia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spider Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 to wszystko moÂżna wyczuĂŚ i nie ma Âżadnego szarpania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 to sÂą w³¹snie te rzeczy ktĂłrych sie z podrĂŞcznika nie nauczy,ale gwarantuje Âże w przyszÂłym sezonie bedziecie patrzeĂŚ na te pytania z przymró¿eniemoka- to wychodzi samo z siebie,a wyczucie sprzĂŞgÂła przychodzi bardzo szybko i bedziecie lepiej biegi zmieniaĂŚ niÂż nowoczesne automaty pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 faktycznie przegazowka jest potrzebna w motocyklu ze wzgledu na typ skrzyni = nie cierpi = robisz cos na zasadzie synchronizacji. ale po co przegazĂłwka w samochodzi ze skrzynia synchronizowana to tego juz nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BARTO Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 A ja mam inne pytanie czy ktoÂś z Was redukuje biegi nie uÂżywajÂąc sprzĂŞgÂła bo mam pewien problem - jeÂżd¿¹c KTM enduro sprzĂŞgÂła uÂżywam tylko i wy³¹cznie do ruszania , a jadÂąc FazerkÂą jakoÂś nie potrafie bez sprzĂŞgÂła- wydaje mi siĂŞ , Âże sie skrzynia sypnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Youthan Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 faktycznie przegazowka jest potrzebna w motocyklu ze wzgledu na typ skrzyni = nie cierpi = robisz cos na zasadzie synchronizacji. ale po co przegazĂłwka w samochodzi ze skrzynia synchronizowana to tego juz nie wiem.Zawsze moÂżna sprobowaĂŚ, strzeliĂŚ sobie ze sprzĂŞgÂła na oblodzonej nawierzchni na zakrĂŞcie w aucie z tylnim napĂŞdem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gixer Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 faktycznie przegazowka jest potrzebna w motocyklu ze wzgledu na typ skrzyni = nie cierpi = robisz cos na zasadzie synchronizacji. ale po co przegazĂłwka w samochodzi ze skrzynia synchronizowana to tego juz nie wiem.Tu nie chodzi tylko o typ skrzyni tylko o blokowanie tylnych kol przy redukcji.I tu nie wazne jest jaka jest konstrukcja skrzyni Wyobraz sobie ze jedziesz po oblodzonej drodze tylnonapedowym autem i redukujesz przy wyzszych obrotach albo jak ja mam diesla i jest mocne hamowanie silnikiem.... Juz nie raz robilo mi sie cieplo No ale do tego trzeba miec auto z jedynym slusznym napedem czyli tylnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motomaniaczka Opublikowano 9 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2005 A ja mam inne pytanie czy ktoÂś z Was redukuje biegi nie uÂżywajÂąc sprzĂŞgÂła bo mam pewien problem - jeÂżd¿¹c KTM enduro sprzĂŞgÂła uÂżywam tylko i wy³¹cznie do ruszania , a jadÂąc FazerkÂą jakoÂś nie potrafie bez sprzĂŞgÂła- wydaje mi siĂŞ , Âże sie skrzynia sypnie .To zaleÂży od motocykla, mnie siĂŞ czasami zdarza redukowaĂŚ i wbijaĂŚ biegi bez sprzegÂła (ale dopiero od 3) i wchodzÂą rewelacyjnie ZwÂłaszcza jesli zaleÂży mi na szybkiej zmianie biegu. A przegazĂłwki...sÂą bardzo potrzebnie i niezwykle uÂłatwiajÂą jazdĂŞ na motocyklu, szczegĂłlnie gdy redukuje siĂŞ biegi przy wysokich obrotach...wtedy niezastosowanie "przegazĂłwki" moÂże siĂŞ skoĂączyĂŚ zblokowaniem koÂła i dupa....trza bedzie moto z asfaltu zbieraĂŚ Tak to juz jest z tymi 4-suwami Bez przegazĂłwki w³¹czenie sprzĂŞgÂła (jak to fachowo okreÂślajÂą ) powoduje natychmiastowy spadek obortĂłw, po "wyÂłaczeniu" (puszczeniu) sprzĂŞgÂła silnik rozpoczyna prace na duzo mniejszych obrotach, wychamowuje nam motocykl, ale niestety tyle koÂło dalej krĂŞci siĂŞ z wiĂŞkszÂą prĂŞdkoÂściÂą i ta "nierĂłwnowaga" szybkoÂści pracy silnika i prĂŞdkoÂści koÂła moÂże powodowaĂŚ blokadĂŞ lub uÂślizg koÂła...To tyle w uproszczeniu Rekrut - ucz siĂŞ szybko tych przegazĂłwek a zobaczysz jak to uprzyjemnia jazde na moto Karolcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joooker Opublikowano 9 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2005 WOW Karolcia Jestem w ciĂŞzkim szoku zawstydziÂłaÂś mnie swoim wykÂładem i pewnie nie tylko mnie Pozdrawiam oby wiecej taki kobiet byÂło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronx Opublikowano 9 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2005 toczyla sie buzliwa debata na dewotachwnoski w kazdym moto bez wplywu na spadek zycia skrzyni mozna biegie przezucac bez sprzegla (oczywiscie 1 ze spezeglem)Znam kilka osob co mi to plecilo probowalem i zeczywiscie po opanowaniu ( chodzi o wyczusice obrotow i nic na sile ) biegi same plynnie wskakuja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spider Opublikowano 9 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2005 bez przĂŞgÂła to ewntualnie przegijam czasami w gĂłrĂŞ ale nigdy w dó³ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gixer Opublikowano 9 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2005 Ja do gory zawsze bez sprzegla ale poza przebiciem z 1 na 2 (no chyba ze na gumie ).A na dol zawsze ze sprzeglem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motomaniaczka Opublikowano 9 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2005 WOW Karolcia Jestem w ciĂŞzkim szoku zawstydziÂłaÂś mnie swoim wykÂładem i pewnie nie tylko mnie Pozdrawiam oby wiecej taki kobiet byÂło A dziekuje, dziekujĂŞ Jak pasja - to na caÂłego i ze wszystkimi szczegó³ami PozdowionkaKarolcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostek19 Opublikowano 10 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2005 no tak ,ale jeszcze zaleÂży czy sie redukuje Âżeby przyspieszyc ,czy Âżeby zwolniĂŚ nie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gixer Opublikowano 10 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2005 no tak ,ale jeszcze zaleÂży czy sie redukuje Âżeby przyspieszyc ,czy Âżeby zwolniĂŚ nie?? Nie.To akurat nie ma nic do rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.