Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Brak tytułu, id 3661


Darek

Rekomendowane odpowiedzi

Pytam, bo kuzyn chce coÂś kupiĂŚ na pierwsze moto i nie chce Âżeby mu siĂŞ szybko znudziÂło, chodzi mi oczywiÂście o egzemplarze uÂżywane tak do 8000-9000MoÂże SDMC siĂŞ wypowie na temat tego moto jak siĂŞ sprawuje w eksploatacji.Wady i zalety.Wypowiedzi uÂżytkownikĂłw tego motocykla teÂż mile widziane.Pozdro i z gĂłry dziĂŞkuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mia³em.Zalety:-tani-prosty w budowie-wygodna pozycja (pasa¿era równie¿)-na pierwsze moto idealne (moc w sam raz)-w miarê tanie i ³atwo dostêpne czêœci-dobrze siê prowadzi (tak do 140km/h)-ma³o awaryjnyWady:-ciê¿kawy (208 kg)-jak na tê pojemnoœÌ i moc trochê za du¿o pali (ale da siê prze¿yÌ)-œcigacz to to nie jest-egzemplarze z pojedyùcz¹ tarcz¹ hamulcow¹ trochê s³abo hamuj¹ (koniecznie stalowy oplot)-g³oœny silnik (choÌby nie wiem co bêdzie grzechota³ na wolnych obrotach)-powy¿ej 7000 obrotów zaczyna byÌ bardzo nerwowy-do nakeda koniecznie jakaœ szybka (powy¿ej 120 km/h chce urwaÌ ³eb)-p³ytkowa regulacja zaworów-bierze olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie wkleiÌ Moja opinie na temat tego motocykla z portalu www.riders.plJe¿eli mogê coœ poleciÌ, to zdecydowanie XJ 600 Diversion. Na temat innych motocykli nie moge sie wypowiedzieÌ Najlepiej w wersji S, chyba, ¿e wolisz nakeda. Owiewka i szybka mo¿e gabarytowo skromne, ale skutecznie spe³niaj¹ swoje zadanie Mia³em taki motocykl przez trzy sezony i natrzaska³em nim nieco ponad trzydzieœci tysiêcy kilometrów. Nie wiem jak inne egzemplarze, ale Mój odznacza³ siê wyj¹tkow¹ bezawaryjnoœci¹. Nie licz¹c przepalonej ¿arówki podœwietlenia zegarów, wykrêconej od wibracji œruby mocuj¹cej stacyjkê i zapieczonego t³oczka w tylnym zacisku hamulcowym, to nie wydarzy³o sie nic wiêcej Sprzêt raczej do zastosowaù stricte turystycznych, rekreacyjnych, czy te¿ do codziennych dojazdów do pracy. Na sportowe wra¿enia nie ma co liczyÌ. Nie pozwoli Ci na to za s³abe i za wiotkie podwozie. Zawieszenie zestrojone pod k¹tem komfortu i z tego zadania wywiazauje siê znakomicie, chocia¿ Ja spokojnie zamyka³em na niej opony Silnik mocy ma wystarczaj¹co do jazdy solo. Kierowca, pasa¿er i spory baga¿, to dla tego motocykla ju¿ zdecydowanie za du¿o, ale w jeŸdzie turystycznej mnie to niespecjalnie dokucza³o. Jednostka prosta od strony konstrukcyjnej. Dwa zawory na cylinder uruchamiane szklankowymi popychaczami, regulowane za poœrednictwem p³ytek, co 24 tys.km.Ch³odozna pêdem powietrza pracuje jak puszka gwoŸdzi Wiecznie t³uk¹cy siê koszyk sprzêg³owy to normalna przypad³oœÌ tego motocykla Olej wymienia siê co 12 tys.km, Ja robi³em to jednak co 10 tys.km; lub jak nie zrobi³em tego przebiegu to zalewa³em po prostu silnik œwiezym olejem na nowy sezon Przy ostrzejszym traktowaniu Dywersja lubi sobie trochê oleju dziabn¹Ì, ale taki ich urok Mój motocykl spala³ w zale¿noœci od warunków od 4,2 do 8 litrów benzyny na 100 km. W zimne dni, po d³u¿szym przestoju motocykl mo¿e niechêtnie zapalaÌ Trzeba go trochê pokrêciÌ, zanim zapali, a moze te¿ nie zapaliÌ w ogóle, bo zanim do tego dojdzie, tu wydoisz akumulator Jak zapali, to czasem na trzy cylindy, póŸniej odezwie siê czwarty Podobno winê za to ponosi³y Ÿle dobrane dysze rozruchowe i nigdy nie dzia³aj¹ce olejowe podgrzewanie gaŸników Podobno wyeliminowali to w póŸniejszych rocznikach,ale nie mia³em okazji sie przekonaÌ Przednie zawieszenie nieco za miêkkie, jak dla mnie. Mo¿na nieco sobie pomóc, zalewaj¹c gêstszy olej w nieco wiêkszej ilosci ni¿ przewiduje fabryka.Mozna te¿ zmieniÌ sprê¿yny na progresywne, ale to juz dro¿sza zabawa. Tylne zawieszenie jak dla mnie ok, ale warto zamontowaÌ przy amortyzatorze coœ w rodzaju chlapacza, który bêdzie chroni³ go przed kurzem i innym syfem drogowym. Przed³u¿y to jego ¿ywot i zapobiegnie k³opotom z wiecznie zapieczonym i zasyfionym pierœcieniem do regulacji napiêcia wstêpnego sprê¿yny. Hamulce do jazdy solo ok (piszê o wersji z jedn¹ tarcz¹ przy przednim kole), do jazdy we dwójkê tez ok, ale warto miec na uwadze to, ¿e pod obci¹¿eniem pasa¿erem lub baga¿em nieco spada ich skutecznoœÌ. Tragedi nie ma, ale czasamic cz³owiek mo¿e siê zapomnieÌ i wiadomo, trochê Nam siê droga hamowania wyd³u¿y i nie zawsze zatrzymamy siê tam gdzie chcemy Do motocykla oferowania jest szeroka gama akcesoriów dodatkowych W zale¿noœci od upodobaù, mozesz zaopatrzyÌ siê w kufry wszelkiej maœci, gmole, turystyczne szyby i ogólnie to czego dusza zapragnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam XJtê w wersji NMoim zdaniem najlepszy wybór za te pieni¹dze na pierwsze moto.Polecam golasa (atrakcyjniejszy wygl¹d) Natomiast to prawda ¿e powy¿ej 120 urywa ³eb. Szybka powinna daÌ radê.Mój egzemplarz nie grzechocze na wolnych obrotach. Dalej, wed³ug mnie g³oœny silnik jest w tym przypadku zalet¹. W porównaniu z 500tkami i innymi motocyklami tej klasy XJta brzmi najlepiej, ma fajny pomruk Poza tym jest w zasadzie bezawaryjna.Jeœli chodzi o wady to mo¿na je uj¹Ì w jednym zdaniu (no mo¿e dwóch)To jest motocykl do wszystkiego i do niczego - po prostu je¿d¿¹c na nim dobrze zaznajomisz siê z jazd¹ na moto i dowiesz sie co tak naprawde chcesz dalej robiÌ w tym kierunku tzn choppery, plastiki czy jeszcze coœ innego.Co do miodnoœci to zale¿y od osoby. Ja sie na bank przesiadam w przysz³ym sezonie na coœ mocniejszego.Tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze ja sie wypowiem gdyz bardzo zaskoczyly mnie wypowidzi niektorych...|JA przejechalem takim motorkim kilkanascie tys km ....Wiec tak nigdy powtarzamn nigdy nie lyknol wiecej jak 6,5 L!! (caly moto zabagazowany , predkosci 110-130 ) spalanie zakladane wynosilo 6l w zeczywistyscie zamykalo sie 5,5-5,8Olej.... wiec od wymiany do wymiany zadnych dolewek !!!!!!!!!!!!co do zatrzymywania sie .... tez sie nie zgodze !!! pozadne klocki , wyczyszczenie hampli oplot stalowy = lepsiej jak u goscia w bandycie (nie znam kockow , stary plyn + przewod gumowy)Jedyne co mi bylo na minus to za maly i za slaby na dwie osoby !!!!Idalny do turystyki (poza ym ze troszke za maly bylm po 3 latach )Silnik wali jak mluckarnia na wolnych da sie przezyc Zjezdzilem drogi od Angli po Chorwacje i ani razu jakiegos klopotu , ani razu wieksze zuzycie paliwa oleju itp....Pozycja wygodna , w zyciu bym nie sprzedawal gdyby byl tam silnik 900!!!Zaznaczm ze nie jest to moto do stoppy i kola tylko do pozadnej turystyki!!!Acha jeszcze jeden minus , owiewki wpadajace w rezonans jakos 3-4tys rpm oraz wymiana lusterek.To tyle ze spowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leo, 666 to osoba, ktĂłra za mojÂą zgodÂą zamieÂściÂła MojÂą wypowiedÂź na temat Xj-ty w dziale OPINIE Ja mam nick MotoWicher ZejdÂź trochĂŞ niÂżej z tekstem to zauwazysz "MotoWicher napisaÂł:"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak xj-ta zachowuje siê w mieœcie? tzn.chodzi mi o to,¿e np doœÌ czêsto bêdê jeŸdziÌ do centrum katowic,a wiadomo,s¹ korki,trzeba siê gdzieœ przcisn¹Ì,czy nia manewrowaÌ,czekaÌ na œwiat³ach, (a ona doœÌ wa¿y ) i czy w takich momentach zachwouje siê,,nerwowo" czy spokojnie i ³atwo siê j¹ prowadzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ale dla mnie waga tego motocykla byÂła optymalna Nie wiem, jak bĂŞdzie sobie z nim radziĂŚ kobieta, ale cos czujĂŞ, Âże nie powinno byc kÂłopotĂłw Mnie jeÂździÂło sie po mieÂście bardzo dobrze, motocykl zachowywal siĂŞ neutralnie, nie odczuwaÂłem jego masy, spokojnie moÂżna lawirowaĂŚ pomiĂŞdzy puszkami itd Mnie jednak najlepiej jeÂździÂło sie poza miastem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miescie silnik powiedzial bym lepszy jak w B6 bo XJ ma mocny moment od dolu a B6 dostaje pozadnego kopa przy obrotach , wiec zbiera sie konkretnie jedynie potem troszke sie z tylu zostaje ( oczywiscie zalezy jak lezy ;P )Lawirowanie po miescie bezproblemowe , ale jak Wicherek pisal najlepiej poza miastem --> bo to sama przyjemnosc a nie walka z ulomami w puscach... Bier XJ a napewno bedziesz zadowolona , co do wagi to jak wazysz wicej jak 40kg i umisz walic |( taaa taa tu juz niektorym sie cos nasow... albo zsowa ) walic , stukac kotlety moi drodzy to powinno byc ok pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wrĂŞcz odwrotnie, uwielbiam jeÂździĂŚ po mieÂście a XJta radzi sobie doskonale.Masy nie czuĂŚ. Jest bardzo stabilna, Âśrodek ciĂŞÂżkoÂści ma stosunkowo nisko. Nie powinnas mieĂŚ Âżadnych problemĂłw. Do tego rzeczywiÂście ciÂągnie juÂż od doÂłu wiĂŞc w mieÂście moÂżna sie fajnie pobawiĂŚ, szczegĂłlnie w korkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bronx Xj-ta juz jest,tyle tylko,Âże w remoncie W takim razie,powinnam daĂŚ rade i siĂŞ nie obaliĂŚ z niÂą gdzieÂś na ÂświatÂłach MiaÂłam okazje troszke popyrkaĂŚ xj-tÂą i nie miaÂłam z niÂą problemu, no ale co innego jazda po prostej a co innego jazda na codzieĂą I jeszcze jedno pytanko, jak zalecacie jazde pasaÂżerowi,ktĂłry jest wyÂższy od kierowcy ? raczej tutaj pozycja nie jest czysto sportowa i leÂżenie komuÂś na plecach nie wchodzi w gre,a wiadomo Âże siĂŞ przyspiesza, chamuje i w takim przypadku jaki ukÂład polecaĂŚ pasaÂżerowi? obydwie rĂŞce na uchwytach,czy jednÂą na uchwyt a druga jakoÂś za kierowce siĂŞ zÂłapaĂŚ ? jak to byÂło w waszych przypadkach ? wiem,Âże jak jest kufer,to wtedy pasaÂżer siĂŞ moÂże oprzeĂŚ,no ale co jak go nie ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz indywidualna cecha danego pasa¿era Mój kumpel np. praw¹ rêka trzymal uchwyt z ty³u, a lewa rêka obejmowa³ mój brzuszek Z poczatku nie mog³em zrozumiec dlaczego tak¹ pozê przyjmuje, ale póŸniej mi powiedzia³, ¿e moze lepiej i pewniej kontrolowac momenty kiedy przyspieszam i kiedy hamujê Jak trzyma³ sie dwiema rekami uchwytów to w momencie przyspieszania i hamowania sz³apy mial za bardzo obcia¿one A w takim uk³adzie jak pisa³em wczesniej, czu³ sie na moto stabilniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.