Darek Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Pytam, bo kuzyn chce coÂś kupiĂŚ na pierwsze moto i nie chce Âżeby mu siĂŞ szybko znudziÂło, chodzi mi oczywiÂście o egzemplarze uÂżywane tak do 8000-9000MoÂże SDMC siĂŞ wypowie na temat tego moto jak siĂŞ sprawuje w eksploatacji.Wady i zalety.Wypowiedzi uÂżytkownikĂłw tego motocykla teÂż mile widziane.Pozdro i z gĂłry dziĂŞkuje za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 MiaÂłem.Zalety:-tani-prosty w budowie-wygodna pozycja (pasaÂżera rĂłwnieÂż)-na pierwsze moto idealne (moc w sam raz)-w miarĂŞ tanie i Âłatwo dostĂŞpne czĂŞÂści-dobrze siĂŞ prowadzi (tak do 140km/h)-maÂło awaryjnyWady:-ciĂŞÂżkawy (208 kg)-jak na tĂŞ pojemnoœÌ i moc trochĂŞ za duÂżo pali (ale da siĂŞ przeÂżyĂŚ)-Âścigacz to to nie jest-egzemplarze z pojedyĂączÂą tarczÂą hamulcowÂą trochĂŞ sÂłabo hamujÂą (koniecznie stalowy oplot)-gÂłoÂśny silnik (choĂŚby nie wiem co bĂŞdzie grzechotaÂł na wolnych obrotach)-powyÂżej 7000 obrotĂłw zaczyna byĂŚ bardzo nerwowy-do nakeda koniecznie jakaÂś szybka (powyÂżej 120 km/h chce urwaĂŚ Âłeb)-pÂłytkowa regulacja zaworĂłw-bierze olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Pozwole sobie wkleiĂŚ Moja opinie na temat tego motocykla z portalu www.riders.plJeÂżeli mogĂŞ coÂś poleciĂŚ, to zdecydowanie XJ 600 Diversion. Na temat innych motocykli nie moge sie wypowiedzieĂŚ Najlepiej w wersji S, chyba, Âże wolisz nakeda. Owiewka i szybka moÂże gabarytowo skromne, ale skutecznie speÂłniajÂą swoje zadanie MiaÂłem taki motocykl przez trzy sezony i natrzaskaÂłem nim nieco ponad trzydzieÂści tysiĂŞcy kilometrĂłw. Nie wiem jak inne egzemplarze, ale MĂłj odznaczaÂł siĂŞ wyjÂątkowÂą bezawaryjnoÂściÂą. Nie liczÂąc przepalonej ÂżarĂłwki podÂświetlenia zegarĂłw, wykrĂŞconej od wibracji Âśruby mocujÂącej stacyjkĂŞ i zapieczonego tÂłoczka w tylnym zacisku hamulcowym, to nie wydarzyÂło sie nic wiĂŞcej SprzĂŞt raczej do zastosowaĂą stricte turystycznych, rekreacyjnych, czy teÂż do codziennych dojazdĂłw do pracy. Na sportowe wraÂżenia nie ma co liczyĂŚ. Nie pozwoli Ci na to za sÂłabe i za wiotkie podwozie. Zawieszenie zestrojone pod kÂątem komfortu i z tego zadania wywiazauje siĂŞ znakomicie, chociaÂż Ja spokojnie zamykaÂłem na niej opony Silnik mocy ma wystarczajÂąco do jazdy solo. Kierowca, pasaÂżer i spory bagaÂż, to dla tego motocykla juÂż zdecydowanie za duÂżo, ale w jeÂździe turystycznej mnie to niespecjalnie dokuczaÂło. Jednostka prosta od strony konstrukcyjnej. Dwa zawory na cylinder uruchamiane szklankowymi popychaczami, regulowane za poÂśrednictwem pÂłytek, co 24 tys.km.ChÂłodozna pĂŞdem powietrza pracuje jak puszka gwoÂździ Wiecznie tÂłukÂący siĂŞ koszyk sprzĂŞgÂłowy to normalna przypadÂłoœÌ tego motocykla Olej wymienia siĂŞ co 12 tys.km, Ja robiÂłem to jednak co 10 tys.km; lub jak nie zrobiÂłem tego przebiegu to zalewaÂłem po prostu silnik Âświezym olejem na nowy sezon Przy ostrzejszym traktowaniu Dywersja lubi sobie trochĂŞ oleju dziabn¹Ì, ale taki ich urok MĂłj motocykl spalaÂł w zaleÂżnoÂści od warunkĂłw od 4,2 do 8 litrĂłw benzyny na 100 km. W zimne dni, po dÂłuÂższym przestoju motocykl moÂże niechĂŞtnie zapalaĂŚ Trzeba go trochĂŞ pokrĂŞciĂŚ, zanim zapali, a moze teÂż nie zapaliĂŚ w ogĂłle, bo zanim do tego dojdzie, tu wydoisz akumulator Jak zapali, to czasem na trzy cylindy, póŸniej odezwie siĂŞ czwarty Podobno winĂŞ za to ponosiÂły Âźle dobrane dysze rozruchowe i nigdy nie dziaÂłajÂące olejowe podgrzewanie gaÂźnikĂłw Podobno wyeliminowali to w póŸniejszych rocznikach,ale nie miaÂłem okazji sie przekonaĂŚ Przednie zawieszenie nieco za miĂŞkkie, jak dla mnie. MoÂżna nieco sobie pomĂłc, zalewajÂąc gĂŞstszy olej w nieco wiĂŞkszej ilosci niÂż przewiduje fabryka.Mozna teÂż zmieniĂŚ sprĂŞÂżyny na progresywne, ale to juz droÂższa zabawa. Tylne zawieszenie jak dla mnie ok, ale warto zamontowaĂŚ przy amortyzatorze coÂś w rodzaju chlapacza, ktĂłry bĂŞdzie chroniÂł go przed kurzem i innym syfem drogowym. PrzedÂłuÂży to jego Âżywot i zapobiegnie kÂłopotom z wiecznie zapieczonym i zasyfionym pierÂścieniem do regulacji napiĂŞcia wstĂŞpnego sprĂŞÂżyny. Hamulce do jazdy solo ok (piszĂŞ o wersji z jednÂą tarczÂą przy przednim kole), do jazdy we dwĂłjkĂŞ tez ok, ale warto miec na uwadze to, Âże pod obci¹¿eniem pasaÂżerem lub bagaÂżem nieco spada ich skutecznoœÌ. Tragedi nie ma, ale czasamic czÂłowiek moÂże siĂŞ zapomnieĂŚ i wiadomo, trochĂŞ Nam siĂŞ droga hamowania wydÂłuÂży i nie zawsze zatrzymamy siĂŞ tam gdzie chcemy Do motocykla oferowania jest szeroka gama akcesoriĂłw dodatkowych W zaleÂżnoÂści od upodobaĂą, mozesz zaopatrzyĂŚ siĂŞ w kufry wszelkiej maÂści, gmole, turystyczne szyby i ogĂłlnie to czego dusza zapragnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gixer Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Wicher,Ty powinienes pisac artykuly do prasy motocyklowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 E tam nie gadaj GabryÂś Czasami coÂś mi sie udaje Jak pisaÂłem ten tekst, to miaÂłem napad jakiejÂś weny twĂłrczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ola Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Wielkie dziĂŞki chÂłopaki za opinie o moto Pierwszy przyszÂły sezon rozpoczynam wÂłasnie na dywersancie,wiĂŞc kaÂżde info bardzo cenne Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ojciec dyrektor Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Mam XJtĂŞ w wersji NMoim zdaniem najlepszy wybĂłr za te pieniÂądze na pierwsze moto.Polecam golasa (atrakcyjniejszy wyglÂąd) Natomiast to prawda Âże powyÂżej 120 urywa Âłeb. Szybka powinna daĂŚ radĂŞ.MĂłj egzemplarz nie grzechocze na wolnych obrotach. Dalej, wedÂług mnie gÂłoÂśny silnik jest w tym przypadku zaletÂą. W porĂłwnaniu z 500tkami i innymi motocyklami tej klasy XJta brzmi najlepiej, ma fajny pomruk Poza tym jest w zasadzie bezawaryjna.JeÂśli chodzi o wady to moÂżna je uj¹Ì w jednym zdaniu (no moÂże dwĂłch)To jest motocykl do wszystkiego i do niczego - po prostu jeÂżd¿¹c na nim dobrze zaznajomisz siĂŞ z jazdÂą na moto i dowiesz sie co tak naprawde chcesz dalej robiĂŚ w tym kierunku tzn choppery, plastiki czy jeszcze coÂś innego.Co do miodnoÂści to zaleÂży od osoby. Ja sie na bank przesiadam w przyszÂłym sezonie na coÂś mocniejszego.Tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronx Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 To moze ja sie wypowiem gdyz bardzo zaskoczyly mnie wypowidzi niektorych...|JA przejechalem takim motorkim kilkanascie tys km ....Wiec tak nigdy powtarzamn nigdy nie lyknol wiecej jak 6,5 L!! (caly moto zabagazowany , predkosci 110-130 ) spalanie zakladane wynosilo 6l w zeczywistyscie zamykalo sie 5,5-5,8Olej.... wiec od wymiany do wymiany zadnych dolewek !!!!!!!!!!!!co do zatrzymywania sie .... tez sie nie zgodze !!! pozadne klocki , wyczyszczenie hampli oplot stalowy = lepsiej jak u goscia w bandycie (nie znam kockow , stary plyn + przewod gumowy)Jedyne co mi bylo na minus to za maly i za slaby na dwie osoby !!!!Idalny do turystyki (poza ym ze troszke za maly bylm po 3 latach )Silnik wali jak mluckarnia na wolnych da sie przezyc Zjezdzilem drogi od Angli po Chorwacje i ani razu jakiegos klopotu , ani razu wieksze zuzycie paliwa oleju itp....Pozycja wygodna , w zyciu bym nie sprzedawal gdyby byl tam silnik 900!!!Zaznaczm ze nie jest to moto do stoppy i kola tylko do pozadnej turystyki!!!Acha jeszcze jeden minus , owiewki wpadajace w rezonans jakos 3-4tys rpm oraz wymiana lusterek.To tyle ze spowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Tylko nie wyzywajcie ja bym ci proponowal NTV lepszy lepszy a poza tym lepszy od XJ a nie bardzo drastycznie droÂższy. moto nie do zajechania.A wicher moze w jakiejs "niedzieli" albo "rycerzu niepokalanym" cosik by dla ciebie mieli np. w dziale modlitwy albo inne pielgrzymki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Wicher ma pseudonim artystyczny - 666 patrzcie:http://www.riders.pl/content/view/197/105/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacza Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Wcale nie Wicher na Riders=MotoWicherA 666 to caÂłkiem inna osoba z 3-miasta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Leo, 666 to osoba, ktĂłra za mojÂą zgodÂą zamieÂściÂła MojÂą wypowiedÂź na temat Xj-ty w dziale OPINIE Ja mam nick MotoWicher ZejdÂź trochĂŞ niÂżej z tekstem to zauwazysz "MotoWicher napisaÂł:" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ola Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 A jak xj-ta zachowuje siĂŞ w mieÂście? tzn.chodzi mi o to,Âże np doœÌ czĂŞsto bĂŞdĂŞ jeÂździĂŚ do centrum katowic,a wiadomo,sÂą korki,trzeba siĂŞ gdzieÂś przcisn¹Ì,czy nia manewrowaĂŚ,czekaĂŚ na ÂświatÂłach, (a ona doœÌ waÂży ) i czy w takich momentach zachwouje siĂŞ,,nerwowo" czy spokojnie i Âłatwo siĂŞ jÂą prowadzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Nie wiem, ale dla mnie waga tego motocykla byÂła optymalna Nie wiem, jak bĂŞdzie sobie z nim radziĂŚ kobieta, ale cos czujĂŞ, Âże nie powinno byc kÂłopotĂłw Mnie jeÂździÂło sie po mieÂście bardzo dobrze, motocykl zachowywal siĂŞ neutralnie, nie odczuwaÂłem jego masy, spokojnie moÂżna lawirowaĂŚ pomiĂŞdzy puszkami itd Mnie jednak najlepiej jeÂździÂło sie poza miastem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronx Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 W miescie silnik powiedzial bym lepszy jak w B6 bo XJ ma mocny moment od dolu a B6 dostaje pozadnego kopa przy obrotach , wiec zbiera sie konkretnie jedynie potem troszke sie z tylu zostaje ( oczywiscie zalezy jak lezy ;P )Lawirowanie po miescie bezproblemowe , ale jak Wicherek pisal najlepiej poza miastem --> bo to sama przyjemnosc a nie walka z ulomami w puscach... Bier XJ a napewno bedziesz zadowolona , co do wagi to jak wazysz wicej jak 40kg i umisz walic |( taaa taa tu juz niektorym sie cos nasow... albo zsowa ) walic , stukac kotlety moi drodzy to powinno byc ok pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ojciec dyrektor Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Ja wrĂŞcz odwrotnie, uwielbiam jeÂździĂŚ po mieÂście a XJta radzi sobie doskonale.Masy nie czuĂŚ. Jest bardzo stabilna, Âśrodek ciĂŞÂżkoÂści ma stosunkowo nisko. Nie powinnas mieĂŚ Âżadnych problemĂłw. Do tego rzeczywiÂście ciÂągnie juÂż od doÂłu wiĂŞc w mieÂście moÂżna sie fajnie pobawiĂŚ, szczegĂłlnie w korkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ola Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Bronx Xj-ta juz jest,tyle tylko,Âże w remoncie W takim razie,powinnam daĂŚ rade i siĂŞ nie obaliĂŚ z niÂą gdzieÂś na ÂświatÂłach MiaÂłam okazje troszke popyrkaĂŚ xj-tÂą i nie miaÂłam z niÂą problemu, no ale co innego jazda po prostej a co innego jazda na codzieĂą I jeszcze jedno pytanko, jak zalecacie jazde pasaÂżerowi,ktĂłry jest wyÂższy od kierowcy ? raczej tutaj pozycja nie jest czysto sportowa i leÂżenie komuÂś na plecach nie wchodzi w gre,a wiadomo Âże siĂŞ przyspiesza, chamuje i w takim przypadku jaki ukÂład polecaĂŚ pasaÂżerowi? obydwie rĂŞce na uchwytach,czy jednÂą na uchwyt a druga jakoÂś za kierowce siĂŞ zÂłapaĂŚ ? jak to byÂło w waszych przypadkach ? wiem,Âże jak jest kufer,to wtedy pasaÂżer siĂŞ moÂże oprzeĂŚ,no ale co jak go nie ma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 To juz indywidualna cecha danego pasaÂżera MĂłj kumpel np. prawÂą rĂŞka trzymal uchwyt z tyÂłu, a lewa rĂŞka obejmowaÂł mĂłj brzuszek Z poczatku nie mogÂłem zrozumiec dlaczego takÂą pozĂŞ przyjmuje, ale póŸniej mi powiedziaÂł, Âże moze lepiej i pewniej kontrolowac momenty kiedy przyspieszam i kiedy hamujĂŞ Jak trzymaÂł sie dwiema rekami uchwytĂłw to w momencie przyspieszania i hamowania szÂłapy mial za bardzo obciaÂżone A w takim ukÂładzie jak pisaÂłem wczesniej, czuÂł sie na moto stabilniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.