kosma Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 W świecie silników spalinowych dążenie do jak największej wydajności, przy jak najmniejszej pojemności stało się naturalnym rozwojem tej dziedziny. Udowodniła to firma Ilmor Engineering konstruując silnik 5-suwowy!Inżynierowie z Ilmor Engineering opracowali silnik 5 suwowy, którego wydajność jest większa o około 20 procent w stosunku do tradycyjnych silników czterosuwowych. To nie pierwszy silnik opracowany przez tę firmę. Ilmor Engineering dostarczała wcześniej silniki do IndyCar. W sezonie 2009 firma dostarczała silniki zespołom McLarena, Force India oraz Brawn.Nowy, bardziej wydajny benzynowy silnik Ilmor ma oferować zużycie paliwa na poziomie obecnych silników diesla, a emisja szkodliwych substancji ma być jeszcze niższa.Najprawdopodobniej będzie montowany w miejskich samochodach. Silnik o pojemności 700 ccm będzie miał moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 165 Nm.Jak działa silnik pięciosuwowy? Dwa mniejsze cylindry działają pod wysokim ciśnieniem na zasadzie „zwykłego” czterosuwa. Do centralnie umieszczonego największego cylindra działającego pod niskim ciśnieniem wtłaczane są produkty spalania gdzie są dodatkowo dopalane.Silnik ma zwartą konstrukcję i nie wymaga nowych technologii oraz technik produkcji. Firma zapowiada, że w przyszłości osiągnie 150 KM.http://m.onet.pl/_m/7bc195750082b3b3dc89382736c2818f,0,1.jpgfot. Ilmor Engineering Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skag Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Z opisu wynika, że to dwucylindrowy czterosuw, z jakimś takim dziwnym patentem w postaci cylindra, w którym dopalane są spaliny. Z dopalaniem spalin to raczej żadna nowość, więc nie wiem czym się ten Onet tak podnieca.Myślę że ta "niewiarygodna moc" bierze się tutaj raczej z "działania pod wysokim ciesnieniem" czyli jak zrozumiałem, wysokiego stopnia sprężania. Więc też raczej żadna nowość.Ten pięciosuwowy cykl pracy mnie naprawdę rozbawił. Więcej takich śmiesznych artykułów z onetu :Dps.: już by lepiej coś o dwusuwach napisali ;)PozdrawiamKrzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubertgontarz Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Nikt z mądrali nie napisał o koszcie produkcji takiego "wynalazku", o tym przy jakich obrotach z 700 cm^3 osiąga się 130 KM i jak wygląda krzywa momentu/mocy. Czy to silnik 5 suwowy, równie dobrze można stworzyć silnik 6 suwowy lub 3 suwowy.3 suwy pracy będzie to przełom, duża moc silnika 2 suwowego + niskie spalanie i emisja spalin jak w silniku 4 suwowym. Jak dla mnie bomba! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 i gdzie ten piąty suw? nie ma to jak sensacyjnie brzmiący tytuł, aby ściągnąć jak największą uwagę. to podciąga słupki oglądalności i reklamy dobrze się sprzedają...rzeczywiście artykuły o pracach nad dwusuwami, aby miały mniejsze straty mocy byłyby ciekawsze. albo czy uda się wreszcie komuś na tyle doszczelnić Wankla, żeby pokazał prawdziwą moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 rzeczywiście artykuły o pracach nad dwusuwami, aby miały mniejsze straty mocy byłyby ciekawsze. albo czy uda się wreszcie komuś na tyle doszczelnić Wankla, żeby pokazał prawdziwą moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Nie wiem czy sie nie mysle ale Wankla chyba Mazda w jakims modelu stosowała czy stosuje..to jest ciekawa konstrukcja:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evil Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Rx7 i Rx8 miały silnik Wankla 1.3. Czy taki bezawaryjny? Bez powodu nie jest stosowany w innych samochodach. Proponuje poczytać o wadach i zaletach silnika Wankla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adik93 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Stosowany bodajże w modelu rx-9. O ile się nie mylę to z 1,1litra zrobili około 200 kucy. Dźwięk niesamowity, spalanie do strawienia i bezawaryjność. Niedoceniony na świecie, a szkoda.Sam "artykuł" do bani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosma Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Rx7 i Rx8 miały silnik Wankla 1.3. Czy taki bezawaryjny? Bez powodu nie jest stosowany w innych samochodach. Proponuje poczytać o wadach i zaletach silnika Wankla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evil Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Może troche źle to nazwałem, Nie awaryjny lecz posiadający swoje wady.Lista problemów, z którymi musieli zmierzyć się konstruktorzy kolejnych generacji silników Wankla, okazała się jednak długa. Przede wszystkim przez wiele lat nie umiano się uporać z uszczelnieniem krawędzi tłoka. Ścianki cylindra zużywały się zbyt szybko i nierównomiernie. Zużycie paliwa było zbyt wysokie. Olej przedostający się przez uszczelniacze do komór spalania zanieczyszczał spaliny. I tak dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skag Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Rx7 i Rx8 miały silnik Wankla 1.3. Czy taki bezawaryjny? Bez powodu nie jest stosowany w innych samochodach. Proponuje poczytać o wadach i zaletach silnika Wankla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.