Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

700ccm I 130 Km ? Do Tego 5 Suwowy


kosma

Rekomendowane odpowiedzi

W świecie silników spalinowych dążenie do jak największej wydajności, przy jak najmniejszej pojemności stało się naturalnym rozwojem tej dziedziny. Udowodniła to firma Ilmor Engineering konstruując silnik 5-suwowy!Inżynierowie z Ilmor Engineering opracowali silnik 5 suwowy, którego wydajność jest większa o około 20 procent w stosunku do tradycyjnych silników czterosuwowych. To nie pierwszy silnik opracowany przez tę firmę. Ilmor Engineering dostarczała wcześniej silniki do IndyCar. W sezonie 2009 firma dostarczała silniki zespołom McLarena, Force India oraz Brawn.Nowy, bardziej wydajny benzynowy silnik Ilmor ma oferować zużycie paliwa na poziomie obecnych silników diesla, a emisja szkodliwych substancji ma być jeszcze niższa.Najprawdopodobniej będzie montowany w miejskich samochodach. Silnik o pojemności 700 ccm będzie miał moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 165 Nm.Jak działa silnik pięciosuwowy? Dwa mniejsze cylindry działają pod wysokim ciśnieniem na zasadzie „zwykłego” czterosuwa. Do centralnie umieszczonego największego cylindra działającego pod niskim ciśnieniem wtłaczane są produkty spalania gdzie są dodatkowo dopalane.Silnik ma zwartą konstrukcję i nie wymaga nowych technologii oraz technik produkcji. Firma zapowiada, że w przyszłości osiągnie 150 KM.http://m.onet.pl/_m/7bc195750082b3b3dc89382736c2818f,0,1.jpgfot. Ilmor Engineering

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wynika, że to dwucylindrowy czterosuw, z jakimś takim dziwnym patentem w postaci cylindra, w którym dopalane są spaliny. Z dopalaniem spalin to raczej żadna nowość, więc nie wiem czym się ten Onet tak podnieca.Myślę że ta "niewiarygodna moc" bierze się tutaj raczej z "działania pod wysokim ciesnieniem" czyli jak zrozumiałem, wysokiego stopnia sprężania. Więc też raczej żadna nowość.Ten pięciosuwowy cykl pracy mnie naprawdę rozbawił. Więcej takich śmiesznych artykułów z onetu :Dps.: już by lepiej coś o dwusuwach napisali ;)PozdrawiamKrzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt z mądrali nie napisał o koszcie produkcji takiego "wynalazku", o tym przy jakich obrotach z 700 cm^3 osiąga się 130 KM i jak wygląda krzywa momentu/mocy. Czy to silnik 5 suwowy, równie dobrze można stworzyć silnik 6 suwowy lub 3 suwowy.3 suwy pracy będzie to przełom, duża moc silnika 2 suwowego + niskie spalanie i emisja spalin jak w silniku 4 suwowym. Jak dla mnie bomba!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i gdzie ten piąty suw? nie ma to jak sensacyjnie brzmiący tytuł, aby ściągnąć jak największą uwagę. to podciąga słupki oglądalności i reklamy dobrze się sprzedają...rzeczywiście artykuły o pracach nad dwusuwami, aby miały mniejsze straty mocy byłyby ciekawsze. albo czy uda się wreszcie komuś na tyle doszczelnić Wankla, żeby pokazał prawdziwą moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może troche źle to nazwałem, Nie awaryjny lecz posiadający swoje wady.Lista problemów, z którymi musieli zmierzyć się konstruktorzy kolejnych generacji silników Wankla, okazała się jednak długa. Przede wszystkim przez wiele lat nie umiano się uporać z uszczelnieniem krawędzi tłoka. Ścianki cylindra zużywały się zbyt szybko i nierównomiernie. Zużycie paliwa było zbyt wysokie. Olej przedostający się przez uszczelniacze do komór spalania zanieczyszczał spaliny. I tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.