Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Prędkość Przelotowa


Lukasz1221

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !Mam nadzieje, że wybrałem dobry dział, miałem napisać w dziale "Problemy techniczne", ale wkońcu to żaden problem nie jest Mianowicie : Wracając wczoraj z Ustronia jechałem sobie mniej więcej 100 km/h . Mam do Was pytanie czy to nie jest złe dla silnika ? Silnik 125 ccm, 4T , 11 KW mocy, chodzi o Honde Varadero 125. Prędkość maksymalna w granicach 125 km/h (wkręca się do 12,5 tyś obr/min, a cały obrotomierz ma skalę 14 tys obr/min), wczoraj udało mi się na prostej wyciągnąć 115 km/h ze względu na wiatr i całkowicie wyprostowaną sylwetke (opór był bardzo duży - to było czuć), myśle, że te 125 km/h po złozeniu się wyciągnie. Ale do sedna sprawy, przy 100 Km/h mam mniej więcej w połowie gazu i idzie idealnie, obroty wtedy są na poziomie 9,5 - 10 tyś obr/min . Czy to nie jest za dużo jak na ten silnik ? Czy dłuższa jazda w granicach tych obrotów nie wpłynie źle na ten silnik ? PozdrawiamŁukasz1221

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie , jakby silniki były takie delikatne to, co chwila trzebaby je wymieniać .Prędkość 80-90km/h jest właściwa dla tego typu silniczków , jadąc motocyklem sam czujesz , widzisz po obrotach jak zachowuje się silnik i z tego trzeba wnioskować, jakie obroty sa najwłaściwsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inżynierowie konstruując silnik przewidują dla niego pewne bezpieczne prędkości obrotowe które to są zaznaczone pod czerwonym polem. Jestem przekonany że to co jest na cyferblacie i tak jest z pewną granicą bezpieczeństwa więc śmiało możesz używać silnika w całym zakresie dozwolonych prędkości ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że wszystko zgodnie z przepisami, mianowicie chodzi mi o autostradę.Czerwone obroty zaczynają się od 12 tyś obr/ min. Dzis jadąc kawałkiem A4 z górki chciałem się przekonac ile pocisnie (no fakt - z górki, ale zawsze coś) okazało się, że idzie 130 km/h i odcina zapłon. Od razu zwolniłem do 80 km/h i dalej sobie tak śmigałem Obroty przy v-maxie z górki miała na 13 tys obr/min , więc już górna granica, z górki nie było problemów z dojsciem do tej bariery. Licznik idzie zgodnie z GPS (dokładniej to oszukuje o 1km/h w góre ) . Myśle, że to 80-90 km/h można smigac bez problemowo Szczerze powiedziawszy w pewnym momencie słychac Honde tak jak by przez chwilkę głośnieszją, właśnie jak przejdzie granicę 95 km/h i potem ucisza się z powrotem ;-D Co do gazu, jadąc 100 km/h mam mniej więcej pół manetki gazu jeszcze przed sobą, jeśli dam na maxa manetke z tej 100 to czuć pociągnięcie do przodu do 110 jest ok, a potem juz idzie ciezko, ze względu na mocny opór powietrza. Ale dla mnie 70-90 jest wystarczające Nie mam zamiaru nabawić się mandatu, a na katowickiej drodze z Wisły na Katowice i tak co chwile 70, więc wole śmigac sobie przepisowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moja max 120 na prostej z wiatrem od boku . Średnia przelotowa na autostradzie wynosi u mnie 110-115 i nic sie nie dzieje z silnikiem ... Tak ze nie wiem dlaczego kupowac 125 , robic A1 , jezeli mozna kupic sobie aeroxa i smigac spokojnie 100 km/h . Smigam po prostu tyle , zeby nie przegrzac silnika i nie wjezdzac na czerwone pole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.