Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Paliwo Shell Power Racing


Aliert

Rekomendowane odpowiedzi

hmmm dostalem dwie- jedna polska - barzo ogola i druga angielska.nie pamietam w ktorej to byloang: always use a asoline with an octane rating equal to,or higher than, ron 91pl: nalezy zawsze uzywac benzyny o parametrach rownych lub lepszych od 95 lub 91

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Regular unleaded gasoline with aresearch octane number of 91 orhigher"Instrukcja producenta.
Ten czytał i stosuje.Z powodu nie wyjaśnionego braku na naszym rynku benzyny 91 oktan leje 95.A ile oktan ma paliwo z polskich rafinerii tego nie wie nawet prokurator prowadzący śledztwo w aferze paliwowej.Reszta dyskusji to tylko domysły i przypuszczenia.Silnik przebudowany na tłokach WISECO dla stopnia sprężania 14.5 : 1 pracuje bez zarzutu na benzynie 95 i ne zachodzi zjawisko spalania stukowego ( detonacyjnego ).Ps. nie ma benzyny 120 oktan bo tyle ma LPG.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz sie rużnica w klasie paliwa jestPrzetestowałem to na dieselu. Posiadam Viciaka 2,2CDi
to przetestuj motocyklem to pogadamy, ja testowalem na swoim bandziorku i bez szau.
A jesli jestes takim patryjota to czemu jezdzisz na maszynie japonskiej konstrukcji
tos zamecil... no comment.
Aczuc wielka roznice jak zatankujesz 98 na orlenie albo lotosie i jak zatankuje tez 98 tylko ze na bp lub shellu w tych ostatnich mam poprostu zaufanie do tankowanego paliwa.
rozumiem ze jestes swiadom skad bierze sie paliwo na Twojej uwielbianej stacji Shell?jak nie to poczytaj a pozniej sie wypowiadaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys byla taka reklama proszku gdzie haslem przewodnim bylo:"skoro nie widac roznicy to poco przeplacac?"lalem do puszki przez kilka miesiecy 98... samochod byl mocniejszy... bylem o tym przekonany do momentu az przeczytalem artykul cytowany kilka postow wyzej gdzie naukowo potwierdzono spadek mocy przy laniu 98. Czlowiek tak juz ma ze probuje usprawiedliwiac sie sam przed soba. Nauczony na bledach jak kupilem zarowke do moto za kilkadziesiat zl to zrobilem sobie test foto (byl na forum), abym nie musial wierzyc reklamom i reszcie gowna wpajanego nam przez szpecow od marketingu.Teraz moto i auto tankuje 95. Przymierzam sie do kupna swiec irydowych do moto ktore rowniez poprzedze testem, ktorego wynikami niezwlocznie sie z wami podziele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby o nia chodzilo to bym napisal.Dokladnie, dzieki.Dobre napewno nie ale sa Dylemat w calym tym paliwie, ze jest chrzczone. O ile na dobrych stacjach Schell czy BP o jakosc sie dba a spalanie jesz znacznie mniejsze to w przypadku rodzimych jest jedna wielka katastrofa.
Przeważnie chrzczą na stacjach przy drogach przelotowych jakiś ekspresówkach gdzie duzy ruch, bo co chwile mają klientów, często ludzie tam nie wracją, bo są przejezdnie, to kantują ile sie da, a w małych stacjach w mieście przeważnie dbają o reputacje bo wiedzą, ze jak bedzie lipna benzyna, to ludzie przestaną tam tankować. Wiec czasami stacja u pana janka ma lepsze paliwo niż BP, Shel czy inne gówna;p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli będę pewny,że paliwo na Polskich stacjach będzie miało tyle oktan ile podają tabliczki , to będę się zastanawiał nad stosowaniem lepszego paliwa . Na razie te cyferki nabazgrane na dystrybutorach , mają się nijak do rzeczywistości , więc sobie odpuszczam , co i wam polecam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lałem 95 lałem 98 i jedyna różnica jaką odczułem to ta przy płaceniu za paliwo
no i właśnie, ja dokładnie też po tych experymentach nie doznalem żadnych olśnień, nawet przeszło mi przez myśl że chyba to jeden zbiornik jest na stacji do benzyny a dla różno podpisane pistolety
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze jestes swiadom skad bierze sie paliwo na Twojej uwielbianej stacji Shell?jak nie to poczytaj a pozniej sie wypowiadaj.
Ja dodam to co napisałem już wcześniej - nie ważny jest dostawca tylko kwestia jakości - częstotliwość kontroli, dokładność, kompetencja pracowników laboratorium itd. itp.Tą sytuację można porównać do produktów made in china których kupujemy całą masę pod znakiem znanych marek i różni je to od tych tańszych że ktoś przeprowadza rzetelną kontrolę jakości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie oczywiście, że jest różnica, motocykle jedzie szybciej i lepiej przyspiesza...bo mamy lżejszy portfel nic pozatym. To są tylko wymysły waszej wyobraźni i usprawiedliwienia, że wydaliśmy dużo więcej kasy na paliwo, wiec musi być lepiej Ale widać że na forum dużo jest takich ludzi, stąd moja ciekawość dlaczego tyle narzekań na rosnące ceny? Skoro was stać na bezsensowane tankowanie 98 czy V power mega shit, które jest dużo droższe od zwykłego paliwa do którego przez fabryke przystosowany jest wasz motocykl? Motocykle, którymi się poruszamy po drogach to nie maszyny MotoGP do których leje się specjalne paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierając wypowiedź Łysego - oprócz niewielkich właściwości czyszczących (powtarzam niewielkich) to jest efekt "placebo". Wydaje się że szybciej się zbiera ale to nie kwestia V powera, vracing czy 98, tylko kwestia jakości i czystości paliwa w zbiornikach...znajomy prowadzący od lat serwis i warsztat BMW przetestował te wszystkie paliwa na przeróżnych silnikach - powiedział tylko tyle - samochód jedzie i spala dokladnie tak samo, a identyczne subiektywne odczucia (np w zbieraniu się) można odczuć tankując na różnych stacjach paliwo 95...także jak kto woli...zawsze to na tych 10-15 litrach browar gratis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze coś dodam:LICZBA OKTANOWA (LO) – „jest jednym z głównych parametrów funkcjonalnych benzynysilnikowej, ponieważ determinuje proces jej bezstukowego spalania, emisję toksycznychspalin, zużycie paliwa przez silnik, optymalne osiągi silnika, a także jego trwałość. Liczbaoktanowa określa odporność benzyny silnikowej na spalanie stukowe” [2, s. 98].Jej wartość jest związana z budową/ parametrami silnika np. ze stopniem jego sprężania.Dlatego nie należy zmieniać rodzaju benzyny na inny niż zalecany przez konstruktora dozasilania danej jednostki napędowej. Zatankowanie benzyny o niższej liczbie oktanowej powodujespalanie stukowe paliwa [2, s. 98-99]. „W takim przypadku spalanie nie przebiegapłynnie, ponieważ poza ośrodkiem spalania wywołanym iskrą tworzy się w wyniku samozapłonudodatkowe ognisko zapalne w innej części komory spalań. Wywołuje to zakłóceniaw płynności spalania, bo front płomienia obu ośrodków zapłonu jest skierowany przeciwnie.Objawem dźwiękowym tego zjawiska jest „dzwonienie” silnika” [1, s.16-17]. Wystąpienie takiegospalania pogarsza osiągi silnika i może prowadzić do jego uszkodzeń.„Z kolei zasilanie silnika benzyną o wartości LO wyższej od wymaganej nie spowodujepoprawy osiągów silnika i zmniejszenia zużycia paliwa, jeżeli nie zmieni się jego parametrówregulacyjnych” [2, s. 99].Cytowane za:1. Lewandowski J.: Mały poradnik użytkownika i operatora paliw płynnych i olejów silnikowych. Benzyny silnikowe.Zeszyt 1. Top Oil Sp. Z o.o., Gdańsk, 19992. Baczewski K., Kałdoński T.: Paliwa do silników o zapłonie iskrowym, WKŁ Warszawa 2005Za UOKiK:Badania przeprowadzone w 2005 roku wykazały że na około 372 stacjach (na terenie całego kraju) paliwo Pb95 było niezgodne z normą. Dla paliwa Pb98 niezgodność stwierdzono na 134 stacjach (na terenie całego kraju) niezgodności dotyczyły jednego lub kilku parametrów dla danej próbki. W 2006 roku liczba stacji mająca niezgodne z normami paliwo zmniejszyła się prawie dwukrotnie. Stałe tankowanie na takiej stacji może mieć negatywny wpływ na silnik.W paliwach premium powinna być mniejsza zawartość siarki (korozja), lepszy "pakiet" uszlachetniający w postaci:- detergent (zapobiega powstawaniu osadów w układzie zasilania paliwem, na przepustnicy,na zaworach wlotowych i wtryskiwaczach)- inhibitor korozji (zabezpiecza przed wpływem korozyjnym benzyny)- deemulgator (zapobiega tworzeniu emulsji i tym samym pomaga w separacji wody),- antyutleniacz (zapobiega tworzeniu żywic),- inne dodatki, jak dodatki barwiące, stosuje się dla wyróżnienia gatunków benzyny,dodatki zapachowe stosuje się tam, gdzie zapach benzyny jest przeszkodą w jej sprzedażyWszystko cytowane za opracowaniem UOKiK"Jakość paliw"Agnieszka JankówŁukasz GarsteckiWarszawa 2007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu jeździłem jeszcze skuterkiem, bardzo wrażliwym na jakość paliwa. Tankowałem różne rodzaje benzyn i dokonywałem obserwacji pracy silnika oraz prędkości maksymalnej. Na VPower 95 oraz 98 z jakiejkolwiek "markowej" stacji, silniczek chodził równo i zamykał licznik. Na 95 nierzadko spadały osiągi, a czasem wręcz nie dało się jeździć.To nie jest problem ilości oktanów, tylko "ilości benzyny w benzynie". Odnoszę wrażenie, że Pb 95 jest chętniej chrzczone ze względu na niższą cenę. Stąd te różnice w wydajności, wydawałoby się sprzeczne z prawami fizyki. Producentom naszych japońskich czy włoskich motocykli do głowy nie przyszło, że ich maszyny będą karmione takim syfem. Dlatego wybieranie rodzaju paliwa zgodnie z instrukcją obsługi nie jest w mojej opinii szczęśliwe.Mój aktualny jednoślad to straszna bestia, co wszystko przepali bez narzekania ;) Ale dla jej dobra leję prawie wyłącznie VPower 95.Pozdrawiam, Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kilku stacjach shell tankując to paliwo pod korek usłyszałem śpiewke od "nalewacza" że szybciej zuzyje mi sie silnik, bo paliwo jest bardziej suche Moja cebra na tym paliwie chodzi bardziej ochoczo,ale tak jak napisaliście wyższa liczba oktanów oznacza wieksza odpornośc paliwa na spalanie stukowe i lepsze jego spalanie.nie oczekujcie przyrostu mocy bo diabła w tym paliwie niema i nie bedzie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam to co napisałem już wcześniej - nie ważny jest dostawca tylko kwestia jakości - częstotliwość kontroli, dokładność, kompetencja pracowników laboratorium itd. itp.
chcesz powiedziec ze sprawdzasz najpierw ktore stacje maja lepsza kontrole i wieksza czestotliwosc tych kontroli a pozniej tam tankujesz tak?to podziel sie z nami tymi informacjami, bo pewnie kazdy by chcial tankowac tylko tam gdzie czesto i dobrze sprawdzaja jakosc paliwa.ale jak mi powiesz ze 'slyszales' ze na shellu lepiej sprawdzaja paliwo...takze ciesze sie ze kupujesz paliwo tam gdzie jest jego lepsza jakosc (mimo ze jest od tego samego producenta) ale skoro takie twierdzenia wysuwasz to podeprzyj sie teraz jakimis faktami lub dowodami na to co mowisz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że shell ma lepszą kontrolę jakości 1. Nie chodzi mi o jakość paliwa na konkretnych stacjach, Dyrektywy Europejskie przewidują kontrolę określonej liczby stacji benzynowych.2. Wg. moich subiektywnych doświadczeń to nigdy na Shellu nie zatankowałem złego paliwa za to na Lotosie zatankowałem raz i nie najlepsze paliwo. Shell stosuje GMP (GMP, czyli Good Manufacturing Practice - Dobra Praktyka Wytwarzania, oznacza zestaw standardów stosowanych w produkcji przemysłowej - GMP ma miejsce wtedy, gdy zapewniona jest stała i ścisła kontrola wszystkich elementów produkcji na wszystkich, kolejnych etapach powstawania produktu, Dobra Praktyka Produkcyjna, to zbiór dokumentów opisujących procedury związane z wytwarzaniem produktu i zabiegi na nią się składające. Stąd też producenci dbają o to, aby wszelkie wykryte niedociągnięcia na którymkolwiek z etapów produkcji niezwłocznie usuwać i od razu tworzą zabezpieczenia na przyszłość. Końcowa jakość produktu jest wynikiem jakości surowców z jakich on powstaje, ale również determinują ją takie czynniki jak: otoczenie zakładu produkcyjnego i stan budynków oraz bezwzględne przestrzeganie technologii produkcji i nadzorowanie magazynowania i dystrybucji produktów.GMP określa szczegółowo wymogi, jakie powinny być spełnione przez producenta na tych obszarach. Jeśli jeden z etapów produkcji, np. magazynowanie surowców nie jest zgodne z zasadami Dobrej Praktyki Produkcyjnej, wówczas taki producent nie spełnia wszystkich niezbędnych warunków i traci certyfikat GMP. Prowadzenie produkcji ściśle według dokumentacji GMP daje producentom prawo do certyfikatu GPM. Lotos ma system ZSZ: http://lotos.pl/korporacyjny/grupa_lotos/systemy_zarzadzaniaKierując się tymi danymi wybieram Shell jako bardziej doświadczony w tym co robi.3. Na dole strony jest plik do pobrania, kontrola stacji paliw pierwszego kwartału tego roku.http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw/wy...a_stacji_paliw/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.