Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Szykuję się po raz pierwszy do budowy garażowej instalacji pneumatycznej. Może mamy kogoś kto się zna, dla mnie to całkiem nowy temat, znam szczątkowe informacje.
Plan jest taki:
kompresor 50 litrów zostanie połączony z zbiornikiem buforowym około 100 litrowym (butla hydroforu lub lpg). Następnie zostanie wyprowadzone połączenie przewodami do  filtra (odwadniacza) oraz pionowo w dół z zaworem kulowym jako spust kondensatu, następnie do rozgałęźnika szybko złączek. 

Główne założenie to instalacja do montażownicy oponiarskiej (min 6bar) , ale jakieś małe malowanko, czy inne konserwacje też będą . Nie będzie to praca ciągła. 

Jakie przewody użyć - guma czy tworzywo? w zbiorniku buforowym na dnie też zawór kulowy do spustu? 
inne porady mile widziane. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w tzw "sponsorowanych" na FB pokazał się temat urządzenia w układzie, jak planujesz.
Odwadniacze są konieczne w kierunku malowania natryskowego.
Do zasilania zaś urządzeń mechanicznych, właśnie typu montażownica, klucze pneumatyczne i pochodne - artykuł proponował naolejacz sprężonego powietrza.
Po co? Nie pytaj. Nie wiem. Podejrzewam podniesienie trwałości napędów.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Polecam sztywne przewody. Mogą być rurki PEX o średnicy zewnętrznej 20 lub 25mm, grubość ich ścianek to jakieś 3-4mm. Są tanie i spokojnie wytrzymują do 10bar ciśnienia.

Używałem takich rurek przy budowie instalacji sprężonego powietrza do dużych ciągów technologicznych o dużym zapotrzebowaniu na powietrze, na różnych poziomach wysokości.

Jak będziesz je montował, to zrób to chociaż pod minimalnym skosem w kierunku wyjścia/ujścia powietrza, żeby ewentualna woda nie zalegała w przewodach.

Odnośnie zbiornika buforowego, to w dolnej części zawór kulowy do spustu kondensatu będzie wskazany. Nie wiem jaką masz wydajność tego kompresora, ale jeżeli to jakiś marketowy kompresor ze znikomą wydajnością, to zamontuj zbiornik buforowy nie większy niż 50 litrów, inaczej kompresor nie będzie wyrabiał, a częste jego uruchamianie lub ciągła praca(przegrzanie) będzie powodować, ze będzie rzucał olej w instalację.

Wstępny filtr na wyjściu ze zbiornika powietrza możesz zamontować z wkładką około 40 mikronów, powinno być ok.

Drugi filtr oczyszczania powietrza zamotuj sobie taki z reduktorem ciśnienia.I teraz jeżeli chcesz też czasem uprawiać jakieś lakiernictwo, to w tym filtrze zamontowałbym już wkładkę rzędu 5 do 20 mikronów.

Jeżeli będziesz używał narzędzi pneumatycznych, to filtro-reduktor z  naolejaczem obowiązkowy, bo inaczej sprzęt długo nie posłuży.

Najlepiej zrobić sobie tak wyprowadzenia końcówek instalacji, zebyś miał jakby dwa osobne gniazda. Jedno gniazdo do korzystania z narzędzi pneumatycznych, które wymagają naolejania, a drugie gniazdo do narzedzi czystych, czyli pistolet lakierniczy, pistolet przedmuchowy itd.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.