Hawk Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Hej, Od jakiegoś czasu motocykl słabo odpala po dłuższym postoju (24h) 3 razy trzeba kręcić. Gdy silnik jest rozgrzany lub moto pochodzi przez chwile z odpalaniem niema problemu - pali od strzału. Pacjent jest trochę nietypowy ponieważ mam założony mechaniczny gaźnik Mikuni TMR41 i akcesoryjny wydech.Niedawno na moją prośbę gaźnik został "skręcony" aby zmniejszyć spalanie -zeszliśmy z 8,5l/100 na ok 5,5l/100 Przed czyszczeniem gaźnika i kilkaset km po regulacji nie było problemu z odpalaniem na zimnym -pojawiło się niedawno.Mój znajomy mechanik jest niestety aktualnie na urlopie i niemam jak ogarnąć tematu. Polecił mi jedynie wykręcenie śruby mieszanki 3/4 obrotu (ta bliżej cylindra) ale nic to narazie nie dało. Jedyne co "grzebnąłem" po regulacji w warsztacie to zmiana wężyka paliwa - był filtr paliwa który usunąłem ale nic to nie dało.Jeszcze procedura odpalania:- odkręcam manetkę gazu 3x- włączam ssanie na fullPo pierwszym kręceniu motocykl jakby łapie ale odrazu gaśnie. Dopiero po trzeciej próbie moto odpala.Czy macie jakieś koncepcje co może być przyczyną ? Pozdr, HawK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 po 1sze - nie dawaj całego ssania - całe ssanie jest dobre na zime. Teraz gdy jest "temperatura" - silnik ma mniejsze zapotrzebowanie na paliwo przy ssaniu.(wystarczy miedzy 1/2 a 3/4) po 2gie, z tego co pamiętam w drce jest kranik z pompka podcisnieniową - zobacz czy pompuje paliwo. Jeżeli masz "pri" to w tej pozycji powinieneś odpalac i zaraz po zapaleniu zmienic na on. śrube składu ustaw na 1,5 obr, i nie dawaj więcej bo załatwisz silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 20 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Sprawdzę z tym ssaniem ...... Jeśli chodzi o kranik możliwe że pompka podciśnieniowa była w poprzedniej DR'ce ..nowsza wersja SE prawdopodobnie tego niema.. zawsze ustawiałem pozycję na ON - nawet przed pojawieniem się tego objawu na zimnym silniku.. Muszę sprawdzić ile o ile obrotów wykręcona jest teraz śruba od mieszanki... zastosowałem się do tego co powiedziała mi osoba regulująca go poprzednio... (po regulacji odpalał w porządku)... Mikuni TMR41 był stosowany w Husqvarna TE 570 i tam śruba od mieszanki wg manuala była wykręcana o 3 obroty.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 21 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 Należy wziąc jedno pod uwage- stosowanie różnych gaźników do tego samego silnika spowoduje że będzie miał on inne nastawy jak np w TE 570. Jeżeli tam na składzie 3 obr chodził to dr nie musi . Różnica tkwi w konstrukcji silnika i jego zapotrzebowania na paliwo. Dwa silniki tej samej pojemności - dwóch różnych producentów, nawet skok silnika i średnica może być ta sama a zapotrzebowanie na paliwo będzie różne. Najlepiej będzie posłuzyc sie świeca diagnostyczna i uzyskac błekitny kolor płomienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 21 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 Cześć Zakładalem że tak jest i trzeba będzie dostrajac sprzeta. Czy w okolicach Katowic jest ktoś kto posiada taką świecę i nie przebywa akurat na wakacjach? ☺ Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 Zawory skontroluj........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 21 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 1200 km temu regulowane były zawory wiec to odpada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 Tylko wiesz, inny gaźnik, inny wydech, kiepsko być może to wyregulowane, to ja bym polecał taką inna kontrolę zaworów aniżeli wsunięcie szczelinomierza pomiędzy krzywkę a trzonek Może po prostu sprawdź kompresję. Długo już latasz na takim setupie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 21 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 Znajomy który regulował moto powiedział że może to być zabawa z ssaniem lub dyszą wolnych obrotów... Motocykl kompresję raczej ma - nie bierze oleju i śmiga jak należy.. zawory klepały przed regulacją teraz jes cisza.. Zapewne będzie to jakaś pierd.. w układzie paliwowym.. tak jak wspomniałem po regulacji moto smigało ładnych pare kilometrów bez tego objawu.. Muszę sprawdzić kolor świec.. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2016 Rozumiem, czyli musisz iść twoim tropem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.