Zajarany_zyciem Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Witam Państwa, Zastanawiam się nad kupnem kufra centralnego/kufrów bocznych do Hondy NC 700S Zupełnie nie znam się na tym więc proszę o ocenę aukcji oraz ew propozycje. Kufer musi być zamykany na kluczyk! Kolor ma mniejsze znaczenie, może być używany. Czy to jest tak, że jeżeli mam dobrany stelaż do mojego moto to każdy (tudzież większość) kufrów będzie pasować? Znalazłem coś takiego: 1. http://allegro.pl/kufer-kufry-stelaz-bagaz-honda-nc700-nc-700-x-givi-i5749817573.html 2. http://allegro.pl/motobagaz-kufer-givi-v40n-honda-nc-700-750-s-i5619578952.html 3. http://allegro.pl/motobagaz-kufer-givi-e55nt-honda-nc-700-750-x-i5132624533.html Czy lepiej kupić osobno czy powyższe zestawy są ok? http://allegro.pl/kappa-kz1111-stelaz-kufra-centralnego-honda-nc700x-i5747051872.html http://allegro.pl/nowy-kufer-kufry-na-motocykl-skuter-odblaskowy-40l-i5214526981.html http://allegro.pl/kufer-bagaznik-na-kask-skuter-motocykl-plyta-i5591708308.html http://allegro.pl/kufer-bagaznik-na-kask-skuter-motocykl-plyta-i5591708308.html Zaciekawił mnie ten ze względu na wbudowane gniazda: http://allegro.pl/kufer-50l-alarm-pilot-led-usb-mp3-skuter-motocykl-i5673466215.html Gdzie można pooglądać jakieś kufry na śląsku?? Lepiej wybrać centralny czy boczne (w jakiej opcji motocykl będzie zachowywał się pewniej, lepiej się prowadził, kufry będą miały mniejszy wpływ na prowadzenie)? Szukam rozwiązania które ma najlepszy stosunek ceny do jakości i praktyczności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Z kuframi ogólnie w PL jest kłopot, bo trudno gdzieś większa ilość typów zobaczyc. Każdy (prawie) producent ma swoje mocowania, i tak Hepco&Becker, Givi, Kappa, Krauser, SW_Motech itd. H&B dzieli sie przy tym na stare i nowe mocowanie. Ja mam mocowanie SW-Motech typu Quick Lock i wtedy można w 30 sekund zdemontować stelaże. Do stelaży SW-Motech dokupuje sie redukcje do poszczególnych marek kufrów i ... gotowe. Kufer centralny powoduje duże przeniesienie obciążenia motocykla za tylną oś, może to powodować shimmy. Ale za to moto jest węższe. Boczne zwiększają ładowność ale i szerokość moto, co jest ważne przy omijaniu korka. Dobrym rozwiązaniem są boczne załadowane i centralny pusty. Wtedy na postoju i podczas zwiedzania możesz kask i kurtkę wsadzić do centralnego i chodzić bez obciążenia. Centralny taki, żeby pomieścił kask lub dwa (np. Givi Maxia). Ja w pojedynkę już się tak rozpasałem, że mam 3 kufry, tankbag z podręcznym piciem i mapami oraz rolę na namiot, karimatę, śpiwór i ubrania. Ze względu na jakość wykonania podchodzą mi H&B Journey albo Givi. Jednak najpraktyczniejsze, chociaż nie najładniejsze, sa alu kufry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zajarany_zyciem Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Kufer będzie wykorzystywany raczej do przewożenia lekkich rzeczy i to rzadko. Nie zamierzam wozić piasku ani cegieł więc ciężar chyba można pominąć bo jest on znikomy w stosunku do całej masy motocykla +mnie (około 3% przy założeniu, że kufer i zawartość będą ważyć 10kg) Podejrzewam, że głównie do zostawienia kurtki jak gdzieś zostawiam moto. Na kask mam osobny schowek jak wyżej. Dzięki za odpowiedź! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.