Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

GPZ 750 lagi


Bazyl84

Rekomendowane odpowiedzi

To bardzo proste, to obraczki z uszczelnieniami, które kiedyś zakładano na poslizgu (tzw wazelinie bezkwasowej).
Obie obraczki służyły do "dopompowania" zawieszenia powietrzem"
Jak wysuniesz rury amortyzatora to w tym miejscu amory sa nawiercane.
Normalnie to demontujesz i przy montażu sprawdz czy wszystko jest szczelne - wtedy spełnia swoje zadanie.

element 92055A najlepiej poprostu kupic na miare kpl takich oringów i da nowe, wazne by wchodizły w miare płynnie/ciasno/z poslizgiem, wtedy amortyzator trzyma cisnienie:)
po złozeniu reczna pompka nabij 0,8 atm i miłego hulania:)

p.s. sprawdź sobie stan pierscieni teflonowych - tzw panewek slizgowych. Moze warto byłoby go zalac olejem 15W ze wzgledu na wiek/przebieg motocykla
front-fork_bigkae0582f11_9646.gif

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba dokładniej się tego nie dało opisać  :D

Mam jeszcze dwa pytania co to przedniego zawieszenia 

1. Ile wlać oleju w każdą z lag.

2. Gdybym chciał się tego całkowicie pozbyć czyli zdemontować i zaspawać dziury czy to dobry pomysł ? czy to jest sposób regulacji przedniego zawieszenia poprzez większe/mniejsze ciśnienie ? 

 

Przepraszam za pewnie głupie pytania nie jestem mechanikiem choć zdarzało mi się grzebać przy motocyklach do tej pory raczej kupowałem motocykle po szlifie i spawanie plastików opanowałem do perfekcji :P . Przypadkiem udało i się kupić GPZtkę w strasznym stanie kilka lat nie jeżdżoną i postanowiłem dać jej drugie życie jednak winnym wcieleniu a dokładniej jako cafe racer. Wiem że w tym momencie pewnie zostanę zlinczowany za zniszczenie tak pięknego klasyka, nie było to dla mnie prosta decyzja długo się nad tym zastanawiałem bo GPZ sam w sobie jest pięknym motocyklem jednak cafe racer był od lat moim marzeniem i jeśli nie nie podiął bym się teraz budowy cafe racera to pewnie bym już nigdy tego nie zrobił 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję jeszcze raz za pomoc 

 

W weekend biorę się za rozbieranie przedniego zawieszenia rur muszę wypolerować i tak jak radziłeś zostawię to coś do dopompowywania, zastanawiam się tylko w jakim stanie są te oringi uszczelniające i czy gdyby zaszła konieczność wymiany ich czy je gdzieś dostanę albo coś podobnego dopasuje, komplet nowych uszczelniaczy już mam i w sumie co tylko się da to staram się wymienić w tym motocyklu.

 

Jestem nowy na tym forum tak na prawdę nigdy jeszcze nie korzystałem z tego typu pomoc przy motocyklu i widzę że bardzo dużo straciłem. 

Widzę światełko w tunelu przy budowie wymarzonego cafe racera dzięki takiej pomocy i takim ludziom pewnie będę miał jeszcze dużo pytań i postaram sam się udzielać być może moja dotychczasowa wiedza jakoś się tu przyda 

 

Korzystając z okazji (widzę że mam do czynienia z kimś kto zjadł zęby na motocyklach) i odbiegając od tematu jeśli można to mam pytanie. Po przerobieniu kierownicy (założyłem kierownice na lagi od CBR 600f1) nie pasuje mi obecna pompa hamulcowa stara była na wygiętą kierownicę i jak ją założę to kiepsko to wygląda potrzebuje coś do tego motocykla czy przychodzi Ci do głowy jakaś prosta nie za droga pompa od jakiegoś motocykla. przyznam szczerze że zabierając się za przebudowę tego motocykla zakładałem że wyniesie mnie to od 2000 do 3000 tys, wydałem już 3000 i potrzebuje jeszcze przynajmniej drugie tyle mam nadzieję tylko że uda mi się go uruchomić i odwdzięczy się za ten czas przy nim spędzony frajdą z jazdy 

 

post-209435-0-36337000-1428523360_thumb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.