arturostry81 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Witam, posiadam Yamahe Fazer 600 i chciałbym ją pomalować lakierem CANDY ORANGE w związku z tym szukam dobrego lakiernika z Żor i okolic, lakier ten jest drogi no i dobrze nim pomalować też trzeba umieć dlatego nie chciałbym żeby ktoś mi to spaprał więc jeżeli ktoś ma namiary na jakiegoś dobrego fachowca to proszę o info i z góry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturostry81 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Ok poszukiwania zakończone już znalazłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tilk Eighth Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Pochwal się bo też szukam lakiernika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturostry81 Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Jadę do niego po majówce z owiewkami do malowania, zapytam i jeżeli nie będzie miał nic przeciwko to prześle ci jego nr.tel na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imnariel Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Mogę polecić kolegę Marcina - widziałam baki i nie tylko na różnym etapie jego pracy. Sam jest motocyklistą od wielu lat ;-) http://www.hydrografik.com.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturostry81 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 No owiewki pomalowane więc teraz mogę się pochwalić końcowym efektem http://i61.tinypic.com/e8u4d4.jpghttp://i61.tinypic.com/23jhaw8.jpghttp://i58.tinypic.com/2cid3r7.jpghttp://i58.tinypic.com/o0wi7l.jpghttp://i59.tinypic.com/ot40pe.jpghttp://i60.tinypic.com/2eauqkl.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LynxLynx Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 O 28 kwietnia 2015o14:26, arturostry81 napisał: Jadę do niego po majówce z owiewkami do malowania, zapytam i jeżeli nie będzie miał nic przeciwko to prześle ci jego nr.tel na priv. Czy możesz się podzielić namiarem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Tak z ciekawości zapytam- co wychodzi drożej malowanie czy oklejanie motocykla albo innego pojazdu. Czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat? Temat oklejania znam jedynie pobieżnie bo znajomy ma oklejony samochód oraz z filmików na You Tubie.Sprawa nie wygląda na specjalnie skomplikowaną i wydaje się mieć przyszłość a efekty mogą być ciekawe. Wygląda na to że robota wymaga mniej pieprzenia niż z malowaniem. Niedaleko mnie jest nawet zakład który okleja folią samochody, czy motocykle- nie wiem. Niestety, ale albo nie mam czasu albo zapomnę do nich wstąpić pogadać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 48 minut temu, marian65 napisał: Wygląda na to że robota wymaga mniej pieprzenia niż z malowaniem. Zależy na jak długo chcesz efekt utrzymać. Jeśli chcesz, żeby robota była trwała to pieprzenia jest tyle samo co z lakierowaniem bo pod folię powierzchnia powinna być przygotowana równie dobrze jak pod lakier. Wszelkie ogniska korozji, wgniotki, pęknięcia powinny być zlikwidowane a blacha zabezpieczona antykorozyjnie. Efekt po oklejeniu jest zajebisty patrząc ogólnie, natomiast już w zakamarkach niekoniecznie wygląda estetycznie. Np. zbiornik paliwa, jeśli otworzysz korek to zobaczysz obciętą folię, która z czasem może odchodzić, to samo z owiewkami, tam gdzie kończy się folia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 CB1-wiem że powierzchnię trzeba przygotować jak do malowania, niemniej (może się mylę) nie wymaga to zachowania tak idealnych warunków (czystość pomieszczenia) a w razie czego łatwiej jest przygotować kawałek spieprzonej powierzchni np przez dodatkowe przeszlifowanie. Jeśli dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź to największym problemem jest staranność oklejenia i dojście do trudno dostępnych zakamarków. Nie do końca przekonują mnie Twoje przykłady- bak można okleić w miarę dokładnie po odkręceniu dekla z zamkiem i po ich przykręceniu po ukończeniu oklejania. Owiewki, no cóż- coś za coś. Jeśli zechcemy mieć pikne z widocznej strony to od spodu rzeczywiście będą wyglądały nieciekawie chyba że okleimy z dwóch stron . Niemniej przytoczone przez Ciebie wady są rzeczywiście poważne. Z mojej strony odrzucę tylko że jak gdzieś wyczytałem trwałość foliowych oklein wynosi tylko albo aż (w zależności od ceny) 8 lat. Dla mnie to stosunkowo krótko, ale z drugiej jednak strony daje możliwość do powrotu do dawnego koloru lub zmiany folii na inny rodzaj lub kolor. Pytanie tylko ile takie cuś może kosztować, czyli czy warto się na oklejanie rzucać?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Racja, komory lakierniczej do oklejania nie potrzeba. Odniosłem się do Twojego domysłu, że oklejanie wymaga mniej pieprzenia niż malowanie. Biorąc pod uwagę fakt, że mamy przygotowaną powierzchnie to w zasadzie zarówno z oklejaniem jak i z lakierowaniem jest tyle samo roboty. Folia ma tą zaletę, że w trakcie roboty można ją poprawić, znaczy oderwać, naciągnąć, ewentualnie podgrzać i kleić dalej. Natomiast jak coś siądzie na lakier to zostaje polerowanie, ewentualnie szlifowanie i pryskanie jeszcze raz. Faktem jest, że fachowiec w danej dziedzinie zrobi robotę sprawniej i aniżeli amator. Inna sprawa to ewentualne uszkodzenia powierzchni podczas eksploatacji. Jak przerysujesz lakier, to na szybko weźmiesz sztyft, rysę zamalujesz i przepolerujesz i jak dobrze zrobisz to śladu nie będzie. Jak przerysujesz powierzchnię oklejoną folią to w zasadzie będziesz musiał na nowo okleić cały element. Obydwie metody mają swoje wady i zalety. Musisz Marian usiąść przy piwku i pomyśleć co dla ciebie będzie najodpowiedniejsze. Jest jeszcze trzecia opcja, mianowicie wynalazek typu plastidip http://plastidip.pl/ Jest to rodzaj lakieru, choć bardziej substancji gumopodobnej, którą można usunąć tak jak folię. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 CB1- Dzięki za sugestie, szkoda tylko że nadal nie jestem przekonany co jest lepsze i w co warto brnąć... Nie chcę oklejać swoich motocykli ani landary bo jeszcze by je ukradli () ale mam miejsce i sprzęt oraz czas na emeryturze więc można by się w coś pobawić. Nie mam zamiaru zostawać biznesmenem na stare lata ani dorabiać bo nie jest mi to potrzebne. Myślę raczej o czymś dobrze rokującym na przyszłość i o przygotowaniu pola do popisu dla syna(ów). Na razie nie mam zbyt dużo czasu ale muszę w przyszłości dobrze rozeznać temat... Ps. Przedstawiona przez Ciebie alternatywa - plastidip jest dla mnie całkowita nowością i wymaga mojej szczególnej uwagi, szczególnie że sprawia wrażenie pozbawionej wad w zestawieniu z lakierowaniem czy oklejaniem folią... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Plastidip jest mniej trwały i mniej odporny niż folia i to o wiele mniej odporny. Żeby plastidip był stosunkowo trwały, trzeba położyc 4-5 solidnych warstw.Plastidip źle reaguje przy kontakcie z benzyną. Dobry bajer na sezon,albo jak chcesz szybko i bezinwazyjnie zmienić np.kolor felg na zlot. Kupujesz spray i lecisz z koksem, a w garażu zrywasz i zpominasz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.