Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Czyszczenie baku itd.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W tygodniu zabieram się za czyszczenie baku i całej reszty poniżej baku co ma związek z zapychaniem się kranika itd. Manual przeczytany, ale chciałem zapytać o czym pamięć, czego się przestrzegać. Nie chciałbym czegoś sknocić. W baku nie widzę rdzy, ale też chciałbym go przemyć. Benzyna ekstrakcyjna wystarczy? Przemywać bak później jeszcze wodą z ludwikiem i suszarką wysuszyć?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DAN motong już nie odpalił dziś :( Na ssaniu również kicha. Szukam przyczyny i zastanawiam się czy to właśnie nie rdza w zbiorniku jest tego powodem, tylko że jej nie widać. Dodatkowo zorientowałem się, że kranik był na rezerwie, ale bak pełen (zatankowałem zaraz po wizycie u Ciebie). Przy czym ostatnio na tej samej stacji zatankowałem samochód i też miałem podobne problemy. Szarpało, nie chciało jechać, ale jakoś to spaliłem i dolałem z innej stacji. Myślałem, że jak zaleje 98 oktanów do motonga to nie będzie takich samych cyrków. Tak czy siak, dzięki za pomoc. Otwieraj szybko zakład, bo bez Ciebie jak bez ręki :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem jak jest z tym filtrem paliwa. Szukam w manualu jaki jest potrzebny i gdzie jest, ale kicha. Co do kranika i przewodu to masz na myśli "pociągnięcie" go? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydra, ale samochód jechał, palił. Oprócz tego wydaje mi się, że to nie samo paliwo jest tu powodem co syf jaki z nim się dostał do baku. Myślę, że to się gdzieś przed filtrem paliwa zatrzymało. Jeśli paliwo byłoby tego powodem to na ssaniu też by chyba nie zapalił. Zaś mi wypalił to co miałem w gaźniku i teraz już nawet na ssaniu nie pali, więc domyślam, że nie ma tam paliwa. Ale z tym ściągnięciem paliwa też się pobawię. W końcu to nie problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po pierwsze, Wydra ma rację - samochód jakoś tam pojedzie bo ma większy przemiał (większa pojemność silnika).
Po drugie, kiedy miałeś czyszczone gaźniki i bak?

Filtr paliwa wyłapuje tylko syf w postaci stałej, więc nie liczyłbym na niego w tej sytuacji.

polecam przejrzeć zdjęcia:

10494814_684630491573870_88524015712970210405551_684630501573869_58285458492465610440900_684630444907208_19705219979205010415698_684630388240547_474314945407828

 

Jeśli nie zadbałeś odpowiednio o motocykl przed zimą to nie ma się co dziwić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tilk problem rozwiązał się sam. Prawdopodobnie winne było paliwo. Ale nie obyło się bez problemów. Po zlaniu paliwa i wymianie świec (przy czym nie wiem czy to było konieczne), zalano innego paliwa i uruchomiono silnik. Na ssaniu było ok, ale po przejechaniu ok. 10-15km zgasł. Więc ponowne dolałem paliwa (bo nie było pod korek wlane, więc dolałem) i zaś po ok. 10km zgasł. Na ssaniu chodził, ale bez ssania nie zapalił i obroty ledwo trzymały 1000, zaś podczas jazdy po zdjęciu gazu motocykl gasł. Po tygodniu stania w garażu i kilku telefonach do Danvielda (co było kluczowe, bo chyba motocykl się go wystraszył :D ) silnik zapalił, lekko wyregulowałem obroty śrubeczką i już wszystko gra. Przelatane od tego momentu ok. 120km i nie zgasł i nie brakowało mu mocy. Tak więc zakładam, że to winne było paliwa.

 

Jeśli możesz rozwinąć myśl o przygotowaniu moto do zimowania to będę wdzięczny. Bo oprócz zmiany oleju i zatankowania pod korek to nic nie robiłem. Co do czyszczenia baku to jakoś ciężko mi się widzi, żeby przed każdą zimą śrutować bak. Co do gaźnika to Danvield może coś więcej powiedzieć :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.