thrillco Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Mamy problem z ładowaniem w motocyklu ojca. Na wolnych obrotach ładowanie -13,8-14V - OK Im wyższe obroty to ładowanie spada aż do 12,2V Regulator jest nowy, pomiary na alternatorze na wolnych obr 3x ~20V, wyższe obr 3x ~50V. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Regulator się grzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Niestety ale w wiekszości motocykli "nadmiar" pradu jest zwierany przez półprzewodniki do masy.Zasada działania regulatora napięcia wymusza oddawanie ciepła, toteż obudowy regulatorów są użebrowane.Brak mozliwości odprowadzenia ciepła skutkuje uszkodzeniem półprzewodnika.Witaj regulatorze. p.s. w nastepnym pomysl o lepszym jego umiejscowieniu ew, dodatkowym chłodzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Danvield regulator jest ok, nówka sztuka kupiona. Obstawiam przebicie miedzy zwojami alternatora pod obciażeniem. Sprawdzę to tak: Jeden przewód miernika podłączamy do masy motocykla, drugi po kolei do każdego przewodu z alternatora, napięcie mierzone nie powinno być większe niż 0,5 V, jeśli znacznie przekracza tą wartość, mamy uszkodzony stojan alternatora i musimy go zdemontować z silnika. Tylko wtedy pozostaje przewinięcie altka na nowo. Dam znać jak wyszły pomiary. Regulator jest zamontowany na ramie motocykla poza owiewkami ( niedaleko stopek pasażera) więc chłodzenie jest idealne. EDIT1: Mierząc jak z instrukcji wyżej, miedzy fazami altka a masą mam ~10V. Im wyższe obroty tym napięcie większe. EDIT2: Dziwne bo w XX-ie mam takie same wartości a ładowanie wzorowe powoli brakuje mi pomysłów ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 daj inny regler.. alternator jak jest zwalony to nie daje jednakowego napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.