Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Wymiana oponek w CBR 600 F2 na większy profil


Indicus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jak w temacie musze wymienic oponki w mojej cbr-ce, aktualnie jeżdżę na Pirelkach:

 

Przód: 120/60 ZR 17 55W

Tył:      160/60 ZR 17 69W

I tutaj moje pytanko, oraz wielka prośba do Was, bo znalazłem komplecik nowych opon, tyle że z nieco większym profilem:

 

Przód: 120/70 17

Tył:      180/55 17

 

Czy taki komplet opon spasuje mi na obecną felgę? i czy różnica w jeździe będzie w dużej mierze odczuwalna? wiadomo że głównie chodzi mi o wchodzenie w winkle?

A może ktoś z Was ma do sprzedania podobny komplecik, jakichś używek? z góry dzięki za szybką odpowiedź, pozdrawiam!!!

 

Ahaa zapomniałem zapytać jeszcze jedną rzecz, nie wiem jak t się stało ale jak jechałem ostatnio na garage nasmarować kete, to zauwazyłem że mam pane w tylnim kole, odkręciłem koło pojechałem do wulkanizatora i Panowie zakleili, a raczej zakołkowali oponkę. Mówili ale że nie zalecają jazdy na takich oponach, jakie jest Wasze zdanie na ten temat? bo póki nie kupię nowych gum to chcąc nie chcąc do końca sezonu bede śmigał na tych:P Pozdroo!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mi wiadomo to kołkowanie opon w moto jest dopuszczalne awaryjnie żeby zjechać w miarę spokojnie do domu. Raczej nie ryzykował bym szybkiej jazdy na takich gumach, ale na spokojnie i nie za szybko nic nie powinno się stać.Trzeba by tylko kontrolować często ciśnienie w takim kole bo jeśli będzie zbyt niskie to można zrobić sobie kuku...

Co do innych rozmiarów opon to producent moto dobrał optymalne gumy do danego modelu i zazwyczaj zmiany pociągają za sobą pogorszenie właściwości jezdnych zwłaszcza w zakrętach. Niemniej niema że się nie da. Trzeba by tylko na nowo nauczyć się zachowania maszyny na nowych kapciach... :ph34r:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, mój brat jakiś czas temu "latał" na F2 o większych profilach nie jestem teraz pewien, ale chyba na identycznych jakie chcesz założyć na moto. Z jego opinii to odradzam z miesiąc temu założył nowe gumy o odpowiednim profilu do F2 i mówił, że nie ma porównania na winklach. Na starych gumach motocykl strasznie składał się w zakręcie, a o szybszym pokonywaniu zakrętów zapomnij. Zresztą jego nick na forum to morcego, więc możesz z nim pogadać. Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile tylni zamiennik opony wydaje się ok. to przód chyba nie bardzo. Jaki powód zmiany na więszą lać z tyłu? 

W zasadzie to powód jest jedynie taki, że znalazłem nowe oponki o takim własnie profilu w dosyć niskiej cenie, a takie jak mam teraz wychodzą ponad 200zł drożej...

 

 

Na starych gumach motocykl strasznie składał się w zakręcie, a o szybszym pokonywaniu zakrętów zapomnij.

Dzięki, przekonałes mnie tym postem, zostaję przy takim rozmiarze oponki, jak dotychczas... a jeszcze tylko jedno małe pytanko, czy z tyłu i z przodu musi być ten sam rodzaj bieżnika? Czy nie robi to większej różnicy, i mogę mieć dwa różne bieżniki? Bo znalazłem kilka ciekawych używek na Alledrogo ale z doborem 2 identycznych będzie ju problem... z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.