tudu Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Jak to jest z tymi biegami? Zmieniać przy użyciu sprzęgła czy bez? Pytanie może dla większości będzie tendencyjne ale dla świeżaka może budzić to wątpliwość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baz93 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Moim skromnym zdaniem jesli motocykl ma sprzeglo to nalezy go uzywac, a zwlaszcza przy redukowaniu biegow. Przeciez niektore nowsze modele motocykli sa wyposazane w quick shifter wiec problem sam sie rozwiazuje. : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norsen Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2013 wiesz co, nie niszczy to skrzyni jeżeli potrafi się to robić dobrze, trzeba na odpowiednim obrocie wrzucać bieg, żeby nie było żadnych trzasków. (z drugiej strony ja nie rozumiem, czy używanie sprzęgła to taka męcząca sprawa?)Jeżeli jesteś świeżak to naucz się najpierw dobrze jeździć, dopiero później ucz się takich dodatkowych możliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mroczny Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Jak zależy ci na cennych ułamkach sekund na torze to możesz bez sprzęgła- ale wtedy to już inwestuje się w quickshiftera albo innego bazazza. Na normalnej drodze, moim zdaniem w ogóle nie ma sensu bawić się w zmienianie bez sprzęgła. Lepiej już poćwiczyć sobie szybką zmianę ze sprzęgłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TMK Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Skrzynia biegów ze sprzęgłem w motocyklu jest tak zrobiona, że nie jest wymagane używanie sprzęgła ale bardzo ułatwia to jazdę, bo masz czas na międzygaz, zresztą jeżeli będziesz wbijał ze sprzęgłem a obroty będą złe to i tak będą trzaski. Tu używa się międzygazu. Bez sprzęgła też biegi leciutko się wbija jeżeli obroty silnika są odpowiednie. Ja jak chce szybko rozpędzić to nie używam sprzęgła i żadnych trzasków niema itp. tak samo z redukcją. Opanujesz to też w mig. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baz93 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Skrzynia biegów ze sprzęgłem w motocyklu jest tak zrobiona, że nie jest wymagane używanie sprzęgła ale bardzo ułatwia to jazdę, bo masz czas na międzygaz, zresztą jeżeli będziesz wbijał ze sprzęgłem a obroty będą złe to i tak będą trzaski. Tu używa się międzygazu. Bez sprzęgła też biegi leciutko się wbija jeżeli obroty silnika są odpowiednie. Ja jak chce szybko rozpędzić to nie używam sprzęgła i żadnych trzasków niema itp. tak samo z redukcją. Opanujesz to też w mig.Hm Zastanawia mnie argument za nie uzywaniem sprzegla jesli chcesz sie szybko rozpedzic, czy na drodze widac ta roznice miedzy szyba zmiana przelozenia bez uzycia sprzegla a zmiana ze sprzeglem o sekunde dluzsza ? : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stani0L Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Jak robisz to wolno to wiadomo,że widać różnice,bo odpuszczasz gaz,więc już zwalniasz,naciskasz sprzęgło,dalej zwalniasz,wbijasz bieg,dalej zwalniasz,puszczasz sprzęgło i dodajesz gazu i dopiero teraz przyśpieszasz. A bez sprzęgła dodajesz gazu,masz odpowiednie obroty,utrzymujesz gaz,wbijasz bieg i dalej odkręcasz gaz.Nie zwalniasz tyle.Ale na drodze raczej te kilka sekund różnicy Ci nie zrobi,więc ja używam sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baz93 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 No wlasnie ja rowniez jestem zdania ze na drodze strata takiej chwilki czasu to nie ma znaczenia. Rowniez zawsze uzywam sprzegla : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek XJ900 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Międzygaz - mieszkam koło ronda i słyszę często jak sa biegi redukowane. Łup, Łup, Łup po skrzyni ach jak to boli.Chyba się przeprowadzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baz93 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Międzygaz - mieszkam koło ronda i słyszę często jak sa biegi redukowane. Łup, Łup, Łup po skrzyni ach jak to boli.Chyba się przeprowadzę.Zwroc uwage ze lupniecie w skrzyni nie zawsze jest spowodowane nie uzyciem sprzegla. Motocyklowe skrzynie biegow nie posiadaja synchronizatorow dzieki czemu zazebiane elemety maja rozna predkosc obrotowa i moze sobie stuknac czasem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mroczny Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Niektóre moto mają ciężko pracujące skrzynie. Taki GSXR olejak to jak by młotkiem ktoś w wiadro walił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetboy Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 U mnie w zecie też jak wrzucam jedynkę, to narywa skrzynią,a jak miałem xj900,to zawsze wchodziła bezszelestnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Hm Zastanawia mnie argument za nie uzywaniem sprzegla jesli chcesz sie szybko rozpedzic, czy na drodze widac ta roznice miedzy szyba zmiana przelozenia bez uzycia sprzegla a zmiana ze sprzeglem o sekunde dluzsza ? : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek XJ900 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Zwroc uwage ze lupniecie w skrzyni nie zawsze jest spowodowane nie uzyciem sprzegla. Motocyklowe skrzynie biegow nie posiadaja synchronizatorow dzieki czemu zazebiane elemety maja rozna predkosc obrotowa i moze sobie stuknac czasem Wiem, wiem miałem na myśli brak międzygazu przy redukowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luckyluke28 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Jeszcze trochę i w moto pewnie zaczną montować skrzynie DSG a lewa klamka pojdzie w niepamieć ...oby nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mroczny Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Jeszcze trochę i w moto pewnie zaczną montować skrzynie DSG a lewa klamka pojdzie w niepamieć ...oby nie W niektórych moto już takie ustrojstwo montują. NC700, VFR 1200, FJR... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tudu Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi Ja nie jeżdzę wyczynowo więc nie zależy mi na tych sekundach jeżdzę przede wszystkim dla przyjemności. Czyli sprzegło pozostawiam jak najbardziej w użyciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stani0L Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Dokładnie,bo nawet "wachlując" w górę jest według mnie potrzebne. masz powiedzmy 7tys na 3 odpuszczasz gaz,wciskasz sprzęgło i w tym czasie obroty ci trochę spadną.A wbijesz 4 i powiedzmy masz 3-4tys obrotów.To używając sprzęgła w górę dostosowywyjesz także bardziej obroty,co jest lepsze dla skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.