Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Endurak, krzakowi oblatywacze - poradźcie.


Piekny

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że Senda sie odnalazła w stanie co prawda smutnym :/ to mam troche czasu żeby postawić ją na nogi i sprzedać - ktoś dostanie ładnie przygotowanie moto do sezonu.

Sam dla siebie będe szukał czegoś dalej w tym temacie.

Motocykl jaki szukam to jakieś w miarę lekkie enduro w 4T, odpadają hard enduro z racji drogich i częstych serwisów, wszelkie wielko pojemnościowe 2T i inne wyczynowce.

Moto będzie wykorzystywane 50/50 teren/asfalt, musi posiadać pełną elektrykę, homologację i być możliwe do rejestracji - street legal.

W sezonie codzienne będzie używane do dojazdów do i z pracy - 30km, popołudniami do wyjazdów za miasto a weekendami pewnie do taplania się w błocie szczerbaty.gif

Od czasu do czasu pewnie zdazy się jakiś dalszy wyjazd ale dupa juz pryzwyczajona do niewygodnych siedzisk.

Na start musi być obuty w standardowe kostki, juz się do nich przyzwyczaiłem i są dla mnie bardziej uniwersalne, z czasem i finansami dojdzie pewnie komplet kół pod SM.

Zastanawiałem sie nad:

Suzuki DR350 - z tym, że te sprzęty generalnie są cholernie mocno wyeksploatowane, a fajne sztuki chodzą po 6-7k PLN gdzie dokładając kolejne 2 tysiące można rozglądać się za:

Suzuki DRZ400 - która jest o millenium świeższa, mocniejsza i w ogóle lepsza. ;]

Suzuki DR600/650 - waży jakieś 3 tony jak na enduro i jest dla mnie za ciężkie w teren (170kg zalane) - jeździłem, jednak odpada.

KTM LC4 400 - było by idealne gdyby nie fakt, że KTM jakoś nie błyszczy specjalnie jeśli chodzi o trwałość tamtych starych silników, sporo w nich awarii i niepochlebnych opinii.

Nie mam pojęcia jak sprawa ma się z większymi braćmi, LC4 600/620/650 ktoś zna wagę, poręczność i walory terenowe tych moto?

Yamaha -mało pojemnościowe wersje XT, TT (300cc) są w Polsce prawie nie dostępne a ich wielkie odpowiedniki (600cc) podobno są za ciężkie i zbyt mułowate w teren.

Drogowe wersje ich wyczynów czyli WR400,426,450 to typowe crossy z lampkami, deską do prania zamiast siodła, a ja nie mam taczki kasy na kilka remontów w sezonie szczerbaty.gif

Yamaha TTR600 -silnik z XTka, brak aku i zbędnych dupereli brzmi obiecująco - jest na sali jakiś oblatywacz? Mocno się nad TTRką zastanawiam.

Honda XR400 - jest niezniszczalna i jest już niemal kultowa ale jak już się pojawi na allegro to cena odstrasza.

Honda XR650R -ceny w okolicach 13k pln to za dużo, choć to moje mażenie.

Husabergi, Huskwarny, sporo tego na alledrogo ale podobno jakakolwiek usterka silnika to gigantyczne koszta naprawy z racji ciężkiego dostępu do części, nietypowych rozwiązań i jedynie kilku importerów części w kraju :/

Kawasaki KLX650R czyli najbardziej terenowa wersja rodziny "KL..." silnik podobno to wzmocniona konstrukcja z KLR czyli jak to amerykanie piszą "bulletproof" 650cc 50km i 55Nm momętu, zawieszenia mocniejsze, waga zredukowana, super baza na terenówkę albo zwinne supermoto.

Na allegro pojawiają się dwie wersje, bardziej drogowa i cięższa: KLX650 C - rozrusznik, wygodniejsza, dualsport i lżejsza: KLX650R - kopajka, lżejsza bo tylko około 135KG, nieco większa moc.

Wszystkie te motocykle można zobaczyć między 5000 a 10000PLN oczywiście zdaje sobie sprawę, że w większości to leciwe maszyny, ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. wink.gif

Macie jakieś opinie na temat tego sprzętu, może jakieś wskazówki czego szukać a czego unikać?

Pozdrawiam i LwG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.