Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Kawasaki GPZ 500s


lgx18b

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może to trochę śmieszne pytanie ale za cholerę nie potrafię odkręcić tylnych kierunkowskazów. Proszę o pomoc jak to zrobić tj. trzeba odkręcić nakrętkę od środka błotnika czy wykręca się kierunkowskaz (kręcąc nim)? Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde to nie chce puścić umęczyłam się przy tym bardziej niż przy ... ;p moje wątpliwości co do odkręcania nakrętki od środka błotnika wzięły się stąd, że każda inna śrubka którą wykręcałam była na stałe tj sama nakrętka. Dzięki takiemu rozwiązaniu odkręcając śrubę nie ma problemu, że nakrętka gdzieś wpadnie i się jej nie odnajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Podpinam się pod temat.

Posiadam Kawasaki GPZ 500S z roku 1993.

Mam drobne pytanie.

Mianowicie gdy odpalam kawe na zimnym silniku słychać jak by zawory waliły. Gdy przejade około 1km lub popyka ze 3min wszystko jest OK.

Ma ktoś pomysł co to może być? Może że to normalne w tym egzemplaży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych.

Ustawienie zaworów w Kawasaki GPZ 500S.

W pierwszej kolejności ściągamy czasze, następnie ściągamy siedzenie, zbiornik paliwa. Spuszczamy płyn chłodniczy. Odkręcamy węże wodne wchodzące w pokrywę rozrządu. Odkręcamy rurki wodne od pokrywy rozrządu i je wyciągamy, mogą stawiać opór ponieważ siedzą na oringach więc mocniej szarpnąć do góry i będzie OK. Odkręcamy kluczem 10mm pokrywę oleju i ściągnąć (mogą przeszkadzać linki gazu oraz sania więc można je odpiąć, mi nie przeszkadzały) Odkręcamy dwie plastikowe śruby znajdujące się po lewej stronie silnika. Nakładamy klucz nasadowy 14mm i kręcimy w prawo w drugim otworze widać obracającą się tarcze na której są nabite symbole F T C. Zaczynamy ustawiać zawory od lewego cylindra. Ustawiamy w okienku symbol T pamiętając aby krzywka była u góry jeśli nie będzie to należy ponownie obrócić wałemi będzie ok, Tak samo z prawym cylindrem, oznaczenie prawego cylindra to symbol C. Szczelina na zaworach ssących to 0.13 - 0.18 mm (Zawory ssące znajdują się bliżej gaźników) Zawory wydechowe ustawiamy 0.18 - 0.23. I skręcamy motocykl. Pamiętaj aby ustawiać zawory na zimnym silniku i zaopatrzyć się w sylikon (najlepiej K2 czarny żaro i olejo odporny) oraz nowe oringi na rurki wodne. Złożem na starych oringach i mi woda uciekała pod fajkę :/ Już opanowane i motocykl ożył, lepiej wkręca się na obroty :)

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.