Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Czujnik predkosci rpm


nowy_90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Trafiłem tutaj ponieważ mam pewien problem z fazerem. Motocykl to fazer 1000 od kiedy go kupiłem nie działa w nim obrotomierz, wszystko inne działa jak należy. Z czujnika predkosci wychodzą trzy przewody, z tego co zauwazylem dwa ida do modułu, a trzeci idzie na zegar. Tyle co udało mi się sprawdzić to to, że od kostki czujnika na zegar przewód niebiesko-żółty ma przejście. Próbowałem rownież różnie sprawdzać rezystancje miedzy pinami czujnika, niestety do niczego nie doszedłem. Jeśli ktoś przerabiał coś podobnego prosze o jakies wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrotomierz zaczal chodzic, niestety dzisiaj po przejazdzce, nie moglem juz odpalic. Obrotomierz swirowal bo cos sie dzialo z ladowaniem, teraz jest jego brak. Na wlaczonych swiatlach pokazuje 10,5v, tylko teraz pytanie czy alternator czy regulator? Mierzylem rezystancje miedzy pinami alternatora (3piny) wynosi ona 0.00 na wszystkich parach. Wedlug serwisowki powinnio byc 0.27 ohma na kazdej z par. Czy pewne jest ze to strzelil alternator...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiecie zmierzone (na kostce z alternatora) wynosi na wolnych ok 18v na wyzszych 40v, 60v itd. Czyli z tego co pisales alternator jest ok. Po podlaczeniu na wolnych obrotach laduje do 12,5v bez obciazenia, (na swiatlach spada do 11,5v) niestety wartosc ta nie podnosi sie ze wzrostem obrotow. Jest mozliwosc sprawdzenia regulatora? Zauwazylem rowniez ze regulator mocno sie nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem napięcie wychodzące z regulatora przed akumulatorem. Z właczonymi swiatlami i wiatrakiem wynosi 12,5v na jalowym, przy predkosci 5tys obr 13,8v. Wedlug serwisowki powinno byc 14v. Na zaciskach akumulatora na jalowym 12,3v, przy 5tys obr 12,9v. Czyżby coś sie dzialo w akumulatorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem napięcie wychodzące z regulatora przed akumulatorem. Z właczonymi swiatlami i wiatrakiem wynosi 12,5v na jalowym, przy predkosci 5tys obr 13,8v. Wedlug serwisowki powinno byc 14v. Na zaciskach akumulatora na jalowym 12,3v, przy 5tys obr 12,9v. Czyżby coś sie dzialo w akumulatorze?

Wydaje mi sie ze 13,8 jest ok, ale czy 12,5 na wolnych ze swiatlami i wentylatorem jest ok? Niestety nie mam innego akumulatora zeby podmienic, pozostaje chyba tylko kupno innego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.