nowy_90 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Witam. Trafiłem tutaj ponieważ mam pewien problem z fazerem. Motocykl to fazer 1000 od kiedy go kupiłem nie działa w nim obrotomierz, wszystko inne działa jak należy. Z czujnika predkosci wychodzą trzy przewody, z tego co zauwazylem dwa ida do modułu, a trzeci idzie na zegar. Tyle co udało mi się sprawdzić to to, że od kostki czujnika na zegar przewód niebiesko-żółty ma przejście. Próbowałem rownież różnie sprawdzać rezystancje miedzy pinami czujnika, niestety do niczego nie doszedłem. Jeśli ktoś przerabiał coś podobnego prosze o jakies wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dejw Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Ja z takimi rewelacjami to bym jechał do dobrego elektryka motocyklowego, napisz skąd jesteś to sprobujemy Ci kogoś polecić.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petro21 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Sprawdz przy liczniku czy dochodzi impuls do zegara. jak tak to prawdopodobnie jest uszkodzony silnik krokowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_90 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Obrotomierz zaczal chodzic, niestety dzisiaj po przejazdzce, nie moglem juz odpalic. Obrotomierz swirowal bo cos sie dzialo z ladowaniem, teraz jest jego brak. Na wlaczonych swiatlach pokazuje 10,5v, tylko teraz pytanie czy alternator czy regulator? Mierzylem rezystancje miedzy pinami alternatora (3piny) wynosi ona 0.00 na wszystkich parach. Wedlug serwisowki powinnio byc 0.27 ohma na kazdej z par. Czy pewne jest ze to strzelil alternator...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 zmierz napiecie przemienne na tych 3 przewodach z alternatora (każdy z każdym) powinno byc ~20v na postoju do nawet ~70V ze wzrostem obrotów. jesli nie bedzie to alternator szlak trafił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_90 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Napiecie zmierzone (na kostce z alternatora) wynosi na wolnych ok 18v na wyzszych 40v, 60v itd. Czyli z tego co pisales alternator jest ok. Po podlaczeniu na wolnych obrotach laduje do 12,5v bez obciazenia, (na swiatlach spada do 11,5v) niestety wartosc ta nie podnosi sie ze wzrostem obrotow. Jest mozliwosc sprawdzenia regulatora? Zauwazylem rowniez ze regulator mocno sie nagrzewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 napiecie pomierzyłeś na wszystkich kablach?powinno być 3 razy po 40-60v przy wyzszych obrotach. jesli tak to altek sprawny, a regulator padł.jesli bardzo mocno sie nagrzewa ze az mozna sie poparzyc to złom.nie bardzo mozna jeszcze sprawdzic regulator i zostaje Ci wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petro21 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 ktory rok fazera?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_90 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 ktory rok fazera??2001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_90 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Zmierzyłem napięcie wychodzące z regulatora przed akumulatorem. Z właczonymi swiatlami i wiatrakiem wynosi 12,5v na jalowym, przy predkosci 5tys obr 13,8v. Wedlug serwisowki powinno byc 14v. Na zaciskach akumulatora na jalowym 12,3v, przy 5tys obr 12,9v. Czyżby coś sie dzialo w akumulatorze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 13,8v to masz dobre ładowanie, ale takie samo powinno być na klemach akumulatora. moze kabel gdzie przetarty po drodze lub akumulator kończy swoj żywot? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_90 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Zmierzyłem napięcie wychodzące z regulatora przed akumulatorem. Z właczonymi swiatlami i wiatrakiem wynosi 12,5v na jalowym, przy predkosci 5tys obr 13,8v. Wedlug serwisowki powinno byc 14v. Na zaciskach akumulatora na jalowym 12,3v, przy 5tys obr 12,9v. Czyżby coś sie dzialo w akumulatorze? Wydaje mi sie ze 13,8 jest ok, ale czy 12,5 na wolnych ze swiatlami i wentylatorem jest ok? Niestety nie mam innego akumulatora zeby podmienic, pozostaje chyba tylko kupno innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
syku Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 nowy_90 - skąd jesteś?- cóż swoją drogą zaczyna się od powitalni ;(mam aku dodatkowe które można podpiąć i sprawdzić - 7Ah /12V lewy plus - o ile dobrze pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_90 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Postaram sie włożyć inny pewny akumulator i zobaczymy co dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.