Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Tuono gaśnie i nie kręci...


Sekuł

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam Tuono z 2007 roku.

Motocykl odpalał bez problemu lecz od kilka dni czasami gaśnie (tylko na niskich obrotach) i przez kilka minut nie chce zakręcić nawet rozruszniekiem.

Zegary normalnie działają, słychać pompę lecz gdy naciskam starter nic sie nie dzieje... Odczekam 3-4 minutki i odpala bez problemu...

Czy ktoś się spotkał z czymś takim?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz......

Przyczyn może być troszkę, ja bym zaczął od najprostszych: świece, kable,nadmiar wody, stare paliwo, złe paliwo, styki stacyjki -może po prostu gdzieś jest za dużo wilgoci i w jakiś sposób to się odbija na przekazaniu informacjo do komputera

Sprawdź tez koniecznie silniczek krokowy, potem alternator i wszelkie podłączenia z rozrusznikiem i akumulatorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź tez koniecznie silniczek krokowy, potem alternator....

silniczek krokowy? on występuje w instalacjach LPG II gen a nie w motocyklach.

alternator tez nie ma co sprawdzac, bo jesli po 5 minutach odpala znów to znaczy ze ładowanie jakieś ma.

dobra czepiam sie ;D

sprawdz dla pewności ładowanie, przekaźnik rozrusznika. wydaje mi się ze bedzie to coś z elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniczek krokowy? on występuje w instalacjach LPG II gen a nie w motocyklach.

alternator tez nie ma co sprawdzac.....

Drogi kolego :D , nie wiem nic odnosnie instalacji lpg, natomiast co do zastosowania w/w silniczka w motocyklach i samochodach bez gazu jestem całkowicie pewien. Poszukaj w sklepach z czesciami motocyklowymi, napewno takowy znajdziesz bez problemu :lol:

Pisze posty poparte wylącznie swoimi doswiadczeniam- a z ta Aprilka mam takowe:-)

apropos alternatora -własnie jego awaria powodowala gasnięcie motocykla i problemy z odpalaniem, a potem całkowity brak mozliwosci odpalenia sprzęta.....

Aprilia faszeruje swoje moto taka dawką elektroniki, że wszystko jest ze soba scisle powiazane

Co do killswitcha (czyli wylącznika bezpieczeństwa jak sadze) -niewiem jak masz go montowanego, ale gdyby były z nim jakie problemy to raczej moto by wogóle nie zapalało, albo nieoczekiwanie gasło:-)

Warto by jeszcze sprawdzic tak zwany exup -niewiem jak sie nazywa w aprili :D

Powodzenia i daj znac jak pozbędziesz sie problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będe cytował wszystkiego ale po pierwsze twoje pojęcie "silnika krokowego" w motocyklach jest nieprofesjonalne i nie występuje. Na allegro można spotkać takie wynalazki, ale tylko dlatego że sprzedający nie wie do końca co sprzedaje. głównie są to czujniki i różne systemy.

PRZYKŁAD:

http://allegro.pl/si...1991293596.html

jest to zawór elektromagnetyczny PAIR- czyli system dopalania spalin.

lepiej nie stosuj pojęć których do końca nie znasz.

a Tobie pewnie chodziło o silniczek sterujący praca przepustnicy lub przepływem powietrza do wtrysków.

dodatkowo jak twoim zdaniem Drogi Kolego można sprawdzić alternator? wiem, że można ale chce Ciebie zapytać jak to wykonasz.

bo nie rozumiem twojego toku myślenia. mając sprawny (naładowany) akumulator, jesteśmy wstanie odpalić motocykl bez sprawnego alternatora, jeśli kolega pisze, że po 3-4 minutach odpala to nie ma możliwosći by był to alternator.

raczej jakiś czujnik, masa, przekaźnik.

warto by się przyjrzeć dlaczego silnik gaśnie na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciagnąc dalej

Jak juz pisałem wczesniej, nie wypowiadam sie na tematy o ktorych nie mam pojęcia....

Sprawa z alternatorem jest o tyle prosta, że każdy błąd w tym modelu związany z ładowaniem -czyli alternatorem, przekaźnikami itp

jest przekazywany do komputera i to powoduje równiez problemy z uruchomieniem motocykla, wiec zwiazany jest typowo z elektronika, nie automatyką i to mialem na myśli. -moja wina ze mało rozwinąłem myśl

Poczytaj troche o apriliach i systemie drive-by-wire, wtedy zrozumiesz o co chodzi z silniczkiem krokowym

Mam pewne doswiadczenie z Aprilia i moje pojecie silniczka krokowego w motocyklach jest jak najbardziej profesjonalne, figuruje w oficjalnych katalogach części, chyba że sadzisz że rowniez wielu ludzi posiadających szerszą wiedze od mojej -w tym servicemeni, projektanci itp itd.,tez maja bledne pojecie na temat tego mechanizmu, którego pojęcie stosuja w oficjalnych instrukcjach i manual-servicach

Motocykle aprili (nowsze) nie posiada linki gazu, a wychylenie przepustnicy odbywa się za pomocą silniczka krokowego, na podstawie informacji otrzymanych z manetki gazu

Na allegro znajdziesz wszystko, nawet żółwia ,który w opisie będzie koniem

O systemie Pair nic nie wspominalem,a ku scisłosci jest to system doprowadzajacy powietrze do kanalow wydechowych w glowicy w celu doczyszczenia spalin., nie dopalania.

Powietrze zasysane jest z puszki powietrznej,nastepnie przechodzi przez wspomniany zawor,idzie na glowice poprzez przewaznie dwa zawory jednostronne ,moze isc tylko w jednym kierunku,i poprzez kanaly w glowicy jest dostarczany do kanalow wylotowych,pare centymetrow za gniazdami zaworowymi.

Zawor z elektromagnesem jest wlaczony tylko w okreslonych fazach pracy silnika.

Silniczek krokowy jest szeroko stosowanym mechanizmem w urzadzeniach róznej maści.

To troche jak z np. procesorem , nie używa sie go tylko w kompach.

Kolega ktory uzytkuje ten motocykl napewno wiedział o co mi chodzi w tym przypadku

A tak na marginesie -kończyłem politechnike na dziale automatyki i zdaję sobie sprawe dokładnie o czym pisze, mimo że moja przygoda z mechaniką i automatyka skończyla sie już pewien czas temu :blush:

Taka mała definicja techniczna silniczka krokowego:

Silnik krokowy (inaczej silnik skokowy) – silnik elektryczny, w którym impulsowe zasilanie prądem elektrycznym powoduje, że jego wirnik nie obraca się ruchem ciągłym, lecz wykonuje za każdym razem ruch obrotowy o ściśle ustalonym kącie.

Dzięki temu kąt obrotu wirnika jest ściśle zależny od liczby dostarczonych impulsów prądowych, a prędkość kątowa wirnika jest dokładnie równa częstotliwości impulsów pomnożonej przez wartość kąta obrotu wirnika w jednym cyklu pracy silnika.

Kąt obrotu wirnika pod wpływem działania jednego impulsu może mieć różną wartość, zależnie od budowy silnika – jest to zwykle wartość od kilku do kilkudziesięciu stopni. Silniki krokowe, zależnie od przeznaczenia są przystosowane do wykonywania od ułamków obrotu na minutę do kilkuset obrotów na minutę.<....>

Silniki krokowe są stosowane wszędzie tam, gdzie kluczowe znaczenie ma możliwość precyzyjnego sterowania ruchem:

w szeroko rozumianej automatyce – w mechanicznych urządzeniach regulacyjnych (np. automatycznych zaworach, );

w urządzeniach pomiarowych np. zegarach elektronicznych do przesuwania wskazówek;

w robotyce – do sterowania ruchem ramion robotów, kół w automatycznych wózkach widłowych itp.;

w drukarkach igłowych i atramentowych oraz ploterach – do sterowania ruchem głowicy drukującej/igły i przesuwu papieru/folii;

w napędach CD/DVD – do sterowania ruchem głowicy czytającej zawierającej laser;

w samochodach – odpowiada za obroty na biegu jałowym.

I tyle mojego zdania w tym temacie. Nie mam zamiaru sie przegadywać i wprowadzać niepotrzebnego zamętu na forum

Mam nadzieje że wyjasniłem juz dobrze o co mi chodziło :D , bo z naszych postów tak naprawde wynika to samo, jednak mamy inne definicje przysposobione, a ja stosuje definicje i pojęcia które znam.

Gdybys miał jeszce jakieś wątpliwosci, odnosnie silnika krokowego stsowanego w moto, to mam gdzies fakture z serwisu aprili ze specyfikacja wymienionych czesci i wlasnie taka cześć tam figuruje -_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.