Sekuł Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 WitamPosiadam Tuono z 2007 roku.Motocykl odpalał bez problemu lecz od kilka dni czasami gaśnie (tylko na niskich obrotach) i przez kilka minut nie chce zakręcić nawet rozruszniekiem.Zegary normalnie działają, słychać pompę lecz gdy naciskam starter nic sie nie dzieje... Odczekam 3-4 minutki i odpala bez problemu...Czy ktoś się spotkał z czymś takim?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiol Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Wiesz......Przyczyn może być troszkę, ja bym zaczął od najprostszych: świece, kable,nadmiar wody, stare paliwo, złe paliwo, styki stacyjki -może po prostu gdzieś jest za dużo wilgoci i w jakiś sposób to się odbija na przekazaniu informacjo do komputeraSprawdź tez koniecznie silniczek krokowy, potem alternator i wszelkie podłączenia z rozrusznikiem i akumulatorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Sprawdź tez koniecznie silniczek krokowy, potem alternator....silniczek krokowy? on występuje w instalacjach LPG II gen a nie w motocyklach. alternator tez nie ma co sprawdzac, bo jesli po 5 minutach odpala znów to znaczy ze ładowanie jakieś ma.dobra czepiam sie ;Dsprawdz dla pewności ładowanie, przekaźnik rozrusznika. wydaje mi się ze bedzie to coś z elektryka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.majzel. Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 zacznij od masy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sekuł Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Dzięki za odpowiedzi... Dam znać jak uda mi się zlokalizować przyczynę...Ludzie z Aprili piszą bym na początku zainteresował się killswitch-em, podobno czasami sprawia takie niespodzianki...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiol Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 silniczek krokowy? on występuje w instalacjach LPG II gen a nie w motocyklach.alternator tez nie ma co sprawdzac.....Drogi kolego , nie wiem nic odnosnie instalacji lpg, natomiast co do zastosowania w/w silniczka w motocyklach i samochodach bez gazu jestem całkowicie pewien. Poszukaj w sklepach z czesciami motocyklowymi, napewno takowy znajdziesz bez problemu Pisze posty poparte wylącznie swoimi doswiadczeniam- a z ta Aprilka mam takowe:-)apropos alternatora -własnie jego awaria powodowala gasnięcie motocykla i problemy z odpalaniem, a potem całkowity brak mozliwosci odpalenia sprzęta.....Aprilia faszeruje swoje moto taka dawką elektroniki, że wszystko jest ze soba scisle powiazaneCo do killswitcha (czyli wylącznika bezpieczeństwa jak sadze) -niewiem jak masz go montowanego, ale gdyby były z nim jakie problemy to raczej moto by wogóle nie zapalało, albo nieoczekiwanie gasło:-)Warto by jeszcze sprawdzic tak zwany exup -niewiem jak sie nazywa w aprili Powodzenia i daj znac jak pozbędziesz sie problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 nie będe cytował wszystkiego ale po pierwsze twoje pojęcie "silnika krokowego" w motocyklach jest nieprofesjonalne i nie występuje. Na allegro można spotkać takie wynalazki, ale tylko dlatego że sprzedający nie wie do końca co sprzedaje. głównie są to czujniki i różne systemy.PRZYKŁAD:http://allegro.pl/si...1991293596.htmljest to zawór elektromagnetyczny PAIR- czyli system dopalania spalin.lepiej nie stosuj pojęć których do końca nie znasz.a Tobie pewnie chodziło o silniczek sterujący praca przepustnicy lub przepływem powietrza do wtrysków.dodatkowo jak twoim zdaniem Drogi Kolego można sprawdzić alternator? wiem, że można ale chce Ciebie zapytać jak to wykonasz.bo nie rozumiem twojego toku myślenia. mając sprawny (naładowany) akumulator, jesteśmy wstanie odpalić motocykl bez sprawnego alternatora, jeśli kolega pisze, że po 3-4 minutach odpala to nie ma możliwosći by był to alternator.raczej jakiś czujnik, masa, przekaźnik.warto by się przyjrzeć dlaczego silnik gaśnie na wolnych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 del Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiol Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 ciagnąc dalejJak juz pisałem wczesniej, nie wypowiadam sie na tematy o ktorych nie mam pojęcia....Sprawa z alternatorem jest o tyle prosta, że każdy błąd w tym modelu związany z ładowaniem -czyli alternatorem, przekaźnikami itpjest przekazywany do komputera i to powoduje równiez problemy z uruchomieniem motocykla, wiec zwiazany jest typowo z elektronika, nie automatyką i to mialem na myśli. -moja wina ze mało rozwinąłem myślPoczytaj troche o apriliach i systemie drive-by-wire, wtedy zrozumiesz o co chodzi z silniczkiem krokowymMam pewne doswiadczenie z Aprilia i moje pojecie silniczka krokowego w motocyklach jest jak najbardziej profesjonalne, figuruje w oficjalnych katalogach części, chyba że sadzisz że rowniez wielu ludzi posiadających szerszą wiedze od mojej -w tym servicemeni, projektanci itp itd.,tez maja bledne pojecie na temat tego mechanizmu, którego pojęcie stosuja w oficjalnych instrukcjach i manual-servicachMotocykle aprili (nowsze) nie posiada linki gazu, a wychylenie przepustnicy odbywa się za pomocą silniczka krokowego, na podstawie informacji otrzymanych z manetki gazuNa allegro znajdziesz wszystko, nawet żółwia ,który w opisie będzie koniemO systemie Pair nic nie wspominalem,a ku scisłosci jest to system doprowadzajacy powietrze do kanalow wydechowych w glowicy w celu doczyszczenia spalin., nie dopalania.Powietrze zasysane jest z puszki powietrznej,nastepnie przechodzi przez wspomniany zawor,idzie na glowice poprzez przewaznie dwa zawory jednostronne ,moze isc tylko w jednym kierunku,i poprzez kanaly w glowicy jest dostarczany do kanalow wylotowych,pare centymetrow za gniazdami zaworowymi.Zawor z elektromagnesem jest wlaczony tylko w okreslonych fazach pracy silnika.Silniczek krokowy jest szeroko stosowanym mechanizmem w urzadzeniach róznej maści.To troche jak z np. procesorem , nie używa sie go tylko w kompach.Kolega ktory uzytkuje ten motocykl napewno wiedział o co mi chodzi w tym przypadkuA tak na marginesie -kończyłem politechnike na dziale automatyki i zdaję sobie sprawe dokładnie o czym pisze, mimo że moja przygoda z mechaniką i automatyka skończyla sie już pewien czas temu Taka mała definicja techniczna silniczka krokowego:Silnik krokowy (inaczej silnik skokowy) – silnik elektryczny, w którym impulsowe zasilanie prądem elektrycznym powoduje, że jego wirnik nie obraca się ruchem ciągłym, lecz wykonuje za każdym razem ruch obrotowy o ściśle ustalonym kącie.Dzięki temu kąt obrotu wirnika jest ściśle zależny od liczby dostarczonych impulsów prądowych, a prędkość kątowa wirnika jest dokładnie równa częstotliwości impulsów pomnożonej przez wartość kąta obrotu wirnika w jednym cyklu pracy silnika.Kąt obrotu wirnika pod wpływem działania jednego impulsu może mieć różną wartość, zależnie od budowy silnika – jest to zwykle wartość od kilku do kilkudziesięciu stopni. Silniki krokowe, zależnie od przeznaczenia są przystosowane do wykonywania od ułamków obrotu na minutę do kilkuset obrotów na minutę.<....>Silniki krokowe są stosowane wszędzie tam, gdzie kluczowe znaczenie ma możliwość precyzyjnego sterowania ruchem:w szeroko rozumianej automatyce – w mechanicznych urządzeniach regulacyjnych (np. automatycznych zaworach, );w urządzeniach pomiarowych np. zegarach elektronicznych do przesuwania wskazówek;w robotyce – do sterowania ruchem ramion robotów, kół w automatycznych wózkach widłowych itp.;w drukarkach igłowych i atramentowych oraz ploterach – do sterowania ruchem głowicy drukującej/igły i przesuwu papieru/folii;w napędach CD/DVD – do sterowania ruchem głowicy czytającej zawierającej laser;w samochodach – odpowiada za obroty na biegu jałowym.I tyle mojego zdania w tym temacie. Nie mam zamiaru sie przegadywać i wprowadzać niepotrzebnego zamętu na forumMam nadzieje że wyjasniłem juz dobrze o co mi chodziło , bo z naszych postów tak naprawde wynika to samo, jednak mamy inne definicje przysposobione, a ja stosuje definicje i pojęcia które znam.Gdybys miał jeszce jakieś wątpliwosci, odnosnie silnika krokowego stsowanego w moto, to mam gdzies fakture z serwisu aprili ze specyfikacja wymienionych czesci i wlasnie taka cześć tam figuruje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.