musashi28 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 WitamCałkiem niedawno zostałem posiadaczem Triumpha oczywiście nie stringów czy biustonosza tylko Sprinta 955 z 1999r. Motocykl nie odpala ze startera. Gdy jednak zrobię zwarcie na cewce motocykl bezproblemowo odpala. Gdy wciskam starter słychać delikatne cyknięcie podejrzewam że jakiś przekaźnik więc chyba wina nie leży w samym starterze bo sygnał gdzies tam dociera ( tak to sobie imaginuję). Poproszę o jakieś sugestie jak, co sprawdzić. Fajnie by bylo mieć schemat instalacji ale ten który znalazłem na necie nic mi nie mówi , jak by ktoś dysponował czymś takim to chętnie przygarnę. Kolejna sprawa to jak sobie tak w nim grzebałem to rzucił mi się w oczy kolor płynu chłodzącego w zbiorniczku a kolor był bardzo ciemny. Więc mówię sobię że tak dla pewności spuszczę płyn chociaż na pewno wielu z Was nie nazwało by to plynem, lepiej pasują określenia typu szambo, gnojówa, błoto czy też biegunka - doznaniom wizualnym towarzyszyły doznania zapachowe. Nie wiem kto był poprzednim właścicielem ale chyba odkrył niesamowite właściwości takiegoź czynnika chłodzącego albo po prostu nigdy nic przy tym nie robił- jak myślicie co to mogło być flejostwo czy jakaś nieszczelność (sam nie wiem)? Przelałem układ gorącą wodą i zalałem na razie borygo (niczego innego nie miałem pod ręką), mam nadzieję że będzie ok. A trzecia rozerka chyba naj bardziej mnie przerażająca to oczko do sprawdzenia poziomu oleju. Jest utytłane jakąś mazią. Boję się że może to być nieszczelność pod głowicą i płyn chłodzący dostaje się do oleju ( podobnie miałem kiedyś w aucie i na korku od wlewu oleju wytrącała się taka kremowa maź) i to może być przyczyną i śmierdzącego płynu chłodzącego i brudnego oczka rewizyjnego. Kumpel dzwonił do Boostera w Katowicach z takimże zapytaniemi i chłopaki stwierdzili że to byłby chyba pierwszy przypadek awarii uszczelki pod głowicą sprinta w polsce. I tu też proszę o podsyłanie jakichś pomysłów. Może olej też był jeden od nowości jak płyn chłodzący. Z góry dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi.PS. Chyba zapomniełem nadmienić, że jestem świerzakiem ale takim ekstremalnym świerzakiem więc o wyrozumiałość proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czesław Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 ja bym zrobił tak...-przepłukać układ chłodzenia-spuścić olej, przepłukać układ naftą i olejem w proporcji 2-3-wlać tani olej-wlać tani płyn-odpalić-zagrzać-zrobić test szczelności głowicy detektorem dwutlenku węglai będziesz miał odpowiedź.zaraz się pewnie znajdzie trzystu ekspertów którzy podsuną wiele kosmicznych rozwiązań...ale...stare, szoferskie metody nie zawodzą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Też miałem moto z anglii i odnoszę wrażenie że większość sprzetów sprowadzanych z tamtą jedyne co ma wymieniane to benzynę.Oczywiście jest to przesada ale braki w czynnościach serwisowych to nic nowego.Jest duża szansa że moto jest sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musashi28 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Dzięki. Zrobię tak jak Czesław śpiewa. Powiedz czy przy czyszczeniu układu smarowania jest potrzeba wymiany filtra oleju czy to już dopiero po przeczyszczeniu układu. Acha, jak zalać układ chłodzenia żeby nie zapowietrzyć go? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.