dr tiger Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Witam opisze dokładnie temat.Rozchodzi się oto wymieniłem tarcze motocyklowe z przodu na nowe i w tym sezonie zacząłem śmigać i ze stu/(100km) zacząłem hamować i czuję lekkie bocie ale nic nie odczuwam na klamce hamulcowej ale muszę dopisać ze, mam stara oponkę tez! czyżby felga krzywa?pozdro dr tiger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.majzel. Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 pytanie czy tarcze są proste, jeśli tak to sprawdź oponke a później to już trzeba szukać dalej, łożyska koła, główki ramy, nie równa praca amortyzatorów-przyczyn może być wiele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylaD-Team Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 a tarcze ham. kupowałeś nowe czy "nowe" uzywane? kiedy wymieniałeś olej w prz. zawieszeniu? Stara oponka też może miec wpływ .Przyczyn moze być wiele . napisz coś wiecej , jakie tarcze kupiłes itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 jeżeli w motocyklu jest krzywa tarcza najczesciej czujesz to wciskajac hamulec że 'pulsuje" natomiast przy hamowaniu opona stawia maxymalny opór na asfalt, czesto tracąc z nią przyczepnośc .. ten moment utraty przyczepności może powodowac własnie opisane przez Cebie zjawisko. Na nierównej nawierzchni jezeli zawieszenie motocykla nie tłumi nierózności drogi przez to pływając lub wezykując (zakręt) do roboty sa amortyzatory.. inna kwestia to ostre traktowanie sprzeta który ma zawieszenie pzeznaczone do jazdy turystycznej.. wtedy napewno szybkie łuki nie beda dealne i komfortowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr tiger Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Witam ponownie Wymiana dotyczyłaTarcze hamulcowe nowe, klocki osobno kupione,i wymiana oleju w lagach odpowiedni olej i średni tak mi doradził koleś w sklepie motocyklowym i dobrze odmierzony olej w mililitrach,odpowietrzanie układu hamulcowego.więc będę próbował jeszcze to wyeliminowaćPrawdopodobnie odkryłem błąd tego co mnie spotyka w zygzaki zzr 600 rok 1991**************************************************************************************http://www.motocykl-online.pl/artykuly/Co_w_motocyklu_drga_podskakuje_trzepie_wibruje*****************************************************************************************cytuję:"Drgania widelca : Może dziwić, że to rzadko, ale jednak występujące, bardzo kłopotliwe zjawisko dotyczy naszpikowanych high-techem supersportów. Przyczyną nie są niewystarczająco tłumiące zawieszenia, lecz za duża elastyczność ramy lub goleni widelca. Dla przykładu: Kawasaki już w roku 2000 musiało w ZX-9R zastosować łagodniej działające klocki hamulcowe, aby osłabić drgania widelca. Przyczyną tego zjawiska była za mała sztywność ramy lub za słabe zespolenie jej z silnikiem. W 2004 roku Honda wymieniała w części FireBlade’ów klocki hamulcowe, a to w celu osłabienia drgań rezonansowych pojawiających się przy ostrym hamowaniu.Ale i w supersportach AD 2007 – mimo sztywnej konstrukcji ramy – takie objawy również się zdarzają. Np. w najnowszych wersjach Kawasaki ZX-10R i Yamahy YZF-R1 stwierdzono przypadki drgań widelca. Przy błyskawicznym zaciśnięciu klocków hamulcowych – tzn. w przypadku, powiedzmy, awaryjnego hamowania – widelec wpadał w drgania rezonansowe, które uspokajały się dopiero po zatrzymaniu motocykla. Jeżeli proces hamowania zostanie zainicjowany przez wolniejszy wzrost ciśnienia i widelec ma czas na dostosowanie się do nowych warunków pracy, nic złego się nie dzieje. Wynika to z dużego ugięcia widelca, co usztywnia golenie. Wydaje się, że przyczyną jest silne ugięcie przy gwałtownym hamowaniu coraz lżejszych i o coraz cieńszych ściankach. Powoduje to drgania rezonansowe o częstotliwości prawie 24 cykli na sekundę."************************************************************I tak jak pisze przy ostrym hamowaniu to mam ale muszę oponki wymienić jeszcze i wywarze koła jak coś będę pisał ;]pozdrawiam Dr Tiger i dziękuje za porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 moim zdaniem zainwestuj w dobra przednią opone, do tego sprawdź luz na łozysku ramy(ew. skasuj, lub wymien łozysko na stożek jeżeli masz kulkowe) i drgania nawet jeżeli sa "typowe" dla danego modelu nie powinny zaburzać w przeszkadzajacym stopniu jazdy motocyklem. P.s motocykl jest prosty?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.