Draco Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Witam tak jak w temacie. W maju planuję kupić Kawasaki Gpz 500. Z wszystkich 500 najbardziej przypadł mi do gustu. Dostępność części także jest duża. Jeździłem już na wszelakiej maści 50, parę razy na mz250, a od 1,5 roku śmigam na Cz 175. Teraz chce się przerzucić na poważniejszy motocykl. Pytam was czy wybór gpz jest dobry. Rzadko się spotykam, że by ktoś proponował go na pierwsze moto. Na co zwracać uwagę przy kupnie? Jak się przygotować do jazdy na tym moto? Jakie są jego plusy i minusy? Czy nie będzie zbyt dużym szokiem przejście na taką pojemność (Cz 175 - 14KM, Gpz - 60KM)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manka Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Na co zwracać uwagę przy kupnie?najważniejsze to rama- czy jest prosta, niespawana. Nie ma czegoś takiego jak "na oko prosta" musisz mieć 100% pewności ze jest pewna. Taka pewnośc, to pomiary.Ale to kosztuje. Jesli nie to, to chociaż zdejmujesz bak i oglądasz z każdej strony, czy nie ma jakiś podejrzanych rzeczy. Może być prosta rama, ale np krzywe półki, cyz tarcze i tez bedzie sciagany.lagi- jazda próbna i czy nie sciąga motocykla na bok po puszczeniu kierownicy. Wizualnie tez musza być bez zarzutów. Cieknąca lago to nie tylko zajechane zimeryngi, ale i moze byc krzywa.tabliczka znamionowa- upewnij sie, ze nie była zrywana,przyklejana. Żeby nie było, ze składak/czy kradziony motocykl + komplet dokumentów w trybie natychmiastowym przy ogledzinach motoWiadomo, musisz posłuchac silnika, zaworów(tłuczace sie jak oszalałe to kolejne koszta)przebieg- osobiście jakoś nie wierze w cudowne przebiegi, gdzie 10 letni motocykl ma przebieg ok 30tyś km, a zawory zapierd****ą jak dzikie, cały juz jest w stanie rozkładu, rdzy i kij wie co jeszcze.No o oryginalności cześć typu lusterka,kierunki,kierownica i ciężarki...no idealnie by było gdyby były orginaln,e ale wiadomo jest to w miare dopuszczalne przy starszym motocyklu. Choc dla mnie gdy jest zbyt dużo udziewnien, to juz cos jest nie tak.Podnieś kanape, sprawdź czy jakis dziwnych niespodzianek tam nei zastaniesz, typu klejone plastiki z 50 elementów. Czy jakieś klucze moze sa w prezencie.Czy malowanie jest oryginalne (można czasem przy kontroli ramy zekrnac jaki bak mamy od spodu- zdarzają sie inne niż u góry). Czy napisy w odpowiedni ułozeniu. Takie niby nic, ale gdy ktoś nas zapewnia o jego bezwypadkowości, a okazuje się ze bak malowany no to....Jak się przygotować do jazdy na tym moto?Na dzień dobry kilka rzeczy Prawo jazdy!! BastaOdpowiedni ubiór, żadne jeansy, adidaski...no to kolejne wydatki, ale to nasze zdrowie a czasem i życie. Kask, kombinezon (skór/tekstyl) za nie duze pieniądze mozna cos dostać, a czasem za mniejsze cos używanego, wcale nie gorsze bo ktoś po prostu zmienia na nowszy/lepszy. Buty, można iglany na upartego bo też zaczynalam, ale lepiej motocyklowe. Rękawice wiadomo Bez sobie nie wyobrażam.Gdy już zakupisz motocykl, serwisik. Kupujac nie masz pewnosci, zwłaszcza jak poprzedni właściciel nie wie co kiedy i czy w ogole robił. płyny, oleje, jesli problem z odpalaniem to moze świece, regulacja gazników, moze zaworów. Klocki skontrolować w jakim są stanie.GPZ500 to fajny wybór i nie bedzie to szok. No pewnie lepsze hamulce, większa prędkość...ale jak podejdziesz do tego z głową to czekają Cie najpiękniejsze chwile w życiu Na pewno szacunek to sprzeta mieć, ale...ogarniesz Powodzenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Draco Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Dzięki Manka Naprawdę pomogłaś. Kurtkę i kask póki co mam. Na resztę jeszcze muszę dozbierać. Ciułam już chyba od roku na te moto i na maj wypada, że uzbieram wymaganą sumkę (polskie zarobki). Jeszcze raz wielkie dzięki. Jedna co odpisała Sezon już prawie się zaczyna trzeba babcie Cz przygotować (1976r). Mam nadzieję, że się spotkamy na gorących asfaltach podczas nabijania kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roksc33 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 gpz 500 to nie byly za udane modele. jezeli kasa cie nie puszcza to pomysl o cbr 600f1 mozna kupic za fajne pieniazki ale kawasaki z tamtych lat. Ja osobiscie mowie nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Draco Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 No z tego co wiem silnik w gpz 500 był jedną z najlepszych konstrukcji silnikowych. Właśnie cechowały się tym, że były praktycznie bez awaryjne. Owszem wiem, że w starszych modelach było parę typowych dla tego modelu usterek (koło magnesowe jak dobrze pamiętam). Hmm cbr600? Nieee na początku na prawdę chciałbym zacząć od 500. Ale dzięki za poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomashtt Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 witam , gpz 500 z 95 r latalem caly zeszły sezon na początek jest ok napewno lepiej wyglada niz gs jest tanszy od cb i jak sam mówisz silnik ... kawasaki dawało go do wielu modeli er5 gpz 500 kle 500 i jakis soft czop.... jak chcesz sie przejechac to mozemy sie umówic o ile masz prawko... (bo to różnie bywa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Draco Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Tomashtt dzięki ale nie mam jeszcze prawka. Ale jak byś może kiedyś znalazł czas to chętnie bym się przejechał chociaż jako pasażer. Zawsze to już będę miał chodź malutkie pojęcie. A chce być przygotowany, że by podczas jazdy próbnej skupiać się na ewentualnych usterkach a nie na jednej myśli: "osz kur... ale to zapierd... o japierd...". Ale to tak jak byś miał czas i chęci to może przed majem byśmy się zgadali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomashtt Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 dam ci znac, jak sie zrobi troche cieplej to zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manka Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 na ogledizny zabieraj kogos kto nie tyle się zna na motocyklach, ale najlepiej na danym modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Draco Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Mam już kumpla który lata już jeździ na jednośladzie. Jest jednym z nielicznych kierowców moto z którym nie boję się jeździć jako pasażer. Najczęściej podczas sezonu można nas spotkać na Beskidach. Ostrych zakrętów i pięknych widoków u nas nie brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
constantine Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 Osobiście polecam GPZ 500 na pierwsze moto. Motocykl bezawaryjny, świetnie się prowadzi, moc też ma przyzwoitą. Jeżdżę ponad 3 sezony GPZtą, aktualnie sprzedaję. Resztę Manka napisała. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomashtt Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 jak nie masz jeszcze niczego upatrzonego to moge ci sprzedac moja gpz za 3000 przed regulacjami... jak chcesz to dam ci nr tel. i wszystkiego sie dowiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.