Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Honda MTX 80 Pomoc z odpaleniem!


Dadvido

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Na dniach kupilem sobie troche juz stary motor Honde mtx 80. Zrobilem ok 40 km. Jade na dalsza przejazdzke, na 6tym biegu (ok 80km/h) czuje ze motor zgasl. Naciskam sprzeglo i moje przypuszcznia okazaly sie trafne. Zjechalem na pobocze i tyle juz nie odpalilem. W domu wykrecilem swiece, okazalo sie ze iska jest ale bardzo slaba (cieniutka) Kupilem swiece NGK do tego modelu hondy i dalej to samo. Więc moje przypuszczenia padly na cewke. Gdzies w internecie wyczytalem ze to czeste problemu tej hondy i ludzie odpalali ja na cewce od Ogara 200 (jawka) Wiec pozyczylem ową cewke i jak sie okazalo pojawila sie bardzo dobra iska (bialo-fioletowa?) lecz moto dalej nie odpalil. Przeczyscilem gaznik i filter. Jak myslicie czy bedzie to jeszcze cos oprocz cewki? Czy moze cewka od jawki daje dobre napiecie zeby powstala iskra ale niezbyt dobre zeby moto odpalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak motor ma iskrę to usterka elektryczna raczej odpada ja stawiał bym na mechaniczną . A nie pękł ci czasem pierścień na tłoku ? W 2T takie rzeczy często się zdarzają średnio tłok co sezon w wysilonych dwusuwach typu DT ,MTX ,CRM , KMX itd...Ja na twoim miejscu po prostu wlał bym trochę benzyny prosto do cylindra i koponął ciekawe czy motorek załapie no i zmierzył bym kompresje manometrem (od biedy chociaż by palcem) . Post edytowany: 27.07.2010 22:44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli niby była ok a jednak nie pali ...Wymieniałeś same pierścienie czy pierścienie + tłok ?Bo jeżeli to pierwsze to możliwe że któryś z nich pękł wiesz nawet dobrze dobrane na wymiar pierścienie na starym tłoku mają tendencje do szybkiego pęknięcia po prostu już się tak nie ułożą jak na nowym tłoku .A co do iskry niektóre motorki seryjnie mają słabą iskrę a jednak moto odpala bez problemu wszystko zależy od ciepłoty świecy ...A sprawdzałeś czy iskra jest w odpowiednim momencie ? Pytam choć przypuszczam że tak bo MTX jest sterowany modułem ale profilaktycznie przytkać palcem cylek i kopnąć moto i obserwować świece czy jest synchronizacja ...A jeżeli tak no to zostały dwie rzeczy do sprawdzenia skład mieszanki paliwowo powietrznej bo może powietrza ma za mało i zalewa świece i nie odpala .Ech generalnie pomysły mi się wyczerpują no i wiesz takie naprawianie na odległość to trochę jak wróżenie z fusów z kawy ale jedno ci gwarantuje że opcji w przyczynie nie odpalania w 2T jest bardzo mało !-Gaźnik- Iskra- Tłok Post edytowany: 28.07.2010 01:27

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był robiony szlif, jest nowy tlok i pierscienie. Tylko ze tobil to jeszcze poprzedni wlasciciel, ale mowi ze bylo to robione nie dawno. Dla pewnosci sprawdze. Wiesz troche dzowne by bylo zeby w trakcie jazdy zmienila sie mieszanka i motor nagle zgasl.Sprawdzalem kompresje. Gdy wloze palec w miejse swiecy i mocno go docisne po kopnieciu kopnikiem nie wypcha mi go. Czyli cos jest chyba nie tak z kompresja. Tak wiec rozebralem cylinder i okazalo sie ze przez cylinder przeszlo zabezpieczenie od tuleji w tloku. O dziwo bylo to 3 zabezpiecznie! W tloku po obu stronach byly zalozone. Wiec moje podejrzenia padaja na poprzedniego wlasciciela, ktory mowil ze robil szlif i zakladal nowy tlok i pierscienie. I pech pusial sprawic ze pewnie mu wyskoczylo i wpadlo w okolice walu, a nie wyciagna go tylko zalozyl nastepne.Kilka zdj tloka:http://img834.imageshack.us/i/dsc02638.jpg/http://img180.imageshack.us/i/dsc02640j.jpg/I teraz mam jeszcze jedno pytanie jaki tlok mam kupic? Na tloku sa dwa oznaczenia NI i 1.00 Wdzieczny bylbym za linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dadvido @ 28.07.2010 10:06 Wiesz troche dzowne by bylo zeby w trakcie jazdy zmienila sie mieszanka i motor nagle zgasl.
Może nagle nie ale jak ci pozatyka jakiś brud jakąś dysze w gaźniku to jak najbardziej.A wracając do tematu A jednak miałem racje i widzę że go nieźle przytarło ...Co do tłoka w pojemności 80 (dokładnie 79 cc ) nominał tłkoka to 49,00W twoim wypadku moto było po 4 szlifie czyli miało nominał 1,00Teraz musisz kupić tłok o wymiarze 1,25 o ile gładź cylindra nie ma zbyt głębokich rys .Następnie dajesz ten zatarty cylinder w raz z tłokiem komuś kto zajmuje się szlifowaniem cylindrów a on zrobi ci go na wymiar no ale to pewnie wiesz.A i moja mała rada jak już masz ściągnięty tłok to sprawdź czy korbowód nie ma luzów na łożysko to bardzo ważne (jak nie wiesz jak to ci napisze jak co )No a co do tego czy poprzedni właściciel robił szlif nie dawno to to także da się sprawdzić nawet po zatarciu tak dla twojej czystej ciekawości .Jeżeli w górnej granicy cylindra wyczujesz pod palcem taki jak by pierścień ( pogrubienie) na skutek ścierania cylindra przez pierścień to wątpię by robił poprzedni właściciel szlif nie dawno .. Post edytowany: 28.07.2010 23:27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cylindrem nie jest az tak zle, jest jedna rysa ale nie jest az tak gleboka zeby robic szlif, a po za tym jak narazie nie mam funduszy. Sprawdzalem i nie czuc pogrubienia czyli szlif byl jednak robiony.Korbowod sprawdzalem zaraz po sciagnieciu cylindra i nie ma zadnych luzow.Więc teraz tylko poczekam na tlok z pierścieniami z allegro i zobaczymy czy bedzie wszystko ladnie chodzic ;)Wielkie dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.