Młody GS Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 POWER COMMANDER II III R&USB TIPSPrzed skasowaniem forum był taki temat a czesto dostaje wiadomosci na gg zeby pomoc w tych sprawach to pomagam jesli ktos chce sie dowiedziec co kupić ,jak kupić,gdzie i do jakiego moto to pomoge ,a jesli to bedzie na forum to nie bede musiał tego kilka(dziesiąt) razy powtarzać na GG zasady:jak coś chcesz to od razu podaj :model motostan motowyposażenie(filtry,osprzęt,wydechy,wałki itp)co chcesz osiagnać (elastycznosc,V-max ,Tor itp)wtedy pomoge oczywiscie mozna sie ze mną umówic na jakiś termin i wgram mape do kazdego szpeja pod warunkiem podania modelu PCpozdrawiam Damian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmusc Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 POWER COMMANDER II III R&USB TIPSPrzed skasowaniem forum był taki temat a czesto dostaje wiadomosci na gg zeby pomoc w tych sprawach to pomagam jesli ktos chce sie dowiedziec co kupić ,jak kupić,gdzie i do jakiego moto to pomoge ,a jesli to bedzie na forum to nie bede musiał tego kilka(dziesiąt) razy powtarzać na GG zasady:jak coś chcesz to od razu podaj :model motostan motowyposażenie(filtry,osprzęt,wydechy,wałki itp)co chcesz osiagnać (elastycznosc,V-max ,Tor itp)wtedy pomoge oczywiscie mozna sie ze mną umówic na jakiś termin i wgram mape do kazdego szpeja pod warunkiem podania modelu PCpozdrawiam DamianAle wycelowałeś z tematem- od pewnego czasu wertuję net w poszukiwaniu info na ten temat Zastanawiam się nad power commanderem do mojego moto i zastanawiam się, czy jest sens kupować i jakie przeróbki to ciągnie za sobą:model moto Triumph Rocket IIIstan moto 3500 przebieguwyposażenie(filtry,osprzęt,wydechy,wałki itp) oryginałco chcesz osiagnać (elastycznosc,V-max ,Tor itp) elastyczność (co to jest tor?)Wyczytałem na jednej stronie takie coś "Mając tak głęboki oddech Rocket bez trudu mobilizuje 142 KM, a olbrzymi moment obrotowy (200 Nm!) zmusił konstruktorów do zaprogramowania "spokojniejszych" map zapłonu i wtrysku dla pierwszych trzech biegów, aby nie narażać układu napędowego na zbyt wielkie obciążenia." (http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56420,2790782.html) - czy za pomocą power commandera można wrócić do tych mniej spokojnych? Wyczytałem na amerykańskich stronach, że samo pozbycie się katalizatora i przeróbki wydechów na przelotowe powoduje zwiększenie mocy nawet o 30 KM. Nie wiem, o co jeszcze pytać, tak że może napisz po prostu Ty, co powinienem wiedzieć? Jak możesz mi pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Ale wycelowałeś z tematem- od pewnego czasu wertuję net w poszukiwaniu info na ten temat Zastanawiam się nad power commanderem do mojego moto i zastanawiam się, czy jest sens kupować i jakie przeróbki to ciągnie za sobą:model moto Triumph Rocket IIIstan moto 3500 przebieguwyposażenie(filtry,osprzęt,wydechy,wałki itp) oryginałco chcesz osiagnać (elastycznosc,V-max ,Tor itp) elastyczność (co to jest tor?)Wyczytałem na jednej stronie takie coś "Mając tak głęboki oddech Rocket bez trudu mobilizuje 142 KM, a olbrzymi moment obrotowy (200 Nm!) zmusił konstruktorów do zaprogramowania "spokojniejszych" map zapłonu i wtrysku dla pierwszych trzech biegów, aby nie narażać układu napędowego na zbyt wielkie obciążenia." (http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56420,2790782.html) - czy za pomocą power commandera można wrócić do tych mniej spokojnych? Wyczytałem na amerykańskich stronach, że samo pozbycie się katalizatora i przeróbki wydechów na przelotowe powoduje zwiększenie mocy nawet o 30 KM. Nie wiem, o co jeszcze pytać, tak że może napisz po prostu Ty, co powinienem wiedzieć? Jak możesz mi pomóc?o ciulSorry za off top'a alezygmusc jeszcze to masz za spokojne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Messjah Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Zygmuś jeszcze Ci mało tych kucy tam biega? ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 tylko trzeba sie zastanowic nad sensem takiego "odmulenia". czy z kazdym dodaniem gazu chesz walczyc z trakcja? na mokrym to juz nawet nie mowie bo to bedzie meczarnia a nie jazdawiem ze cyfry fajnie wygladaja i nazwa power commander tez brzmi dobrze no ale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmusc Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Hmm... W sumie chłopaki przy projektowaniu pewnie też mieli jakiś cel zmulając trochę tą maszynę... Chociaż wydechy i tak chciałbym zrobić, to z automatu moc się dźwignie. Teraz trochę plackuję na oryginalnych wydechach i się ze mnie śmieją, że jeżdżę mikrofalówką Kolega ostatnio ciął ze mną na intruzie m109r i tam miał wydech taki, że jak jechał 300 metrów za mną, to słyszałem jego, a nie mój silnik. Zaś przy cichym komfort jazdy jest większy... Najbardziej się śmiałem, jak podjechałem na światła, Jędra dojeżdża tym intruzem do mnie. Otwieramy szybki, a on do mnie krzyczy (starając się przekrzyczeć silnik), że motocykl mi zgasł Rzeczywiście tak to było słychać- jak koło mnie stawał, to mnie nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody GS Opublikowano 16 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 po pierwsze za duzo spamu (moderator moglby to usunąc bo nie lubie bałaganu) do kazdego moto z wtryskami sa PC , najtaniej kupić w UK lub USA a jesli chcesz dobre efekty to filtr i wydech to podstawa potem trzeba poszukac dobrej mapy ,lub zrobić nową ,zależnie ile masz kasy na paliwo a jesli bedziesz szukał PC to szukaj wersji III R bo IIIusb nie ma dozoru nad mapą zapłonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czesław Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 wydechy i tak chciałbym zrobić, to z automatu moc się dźwignie.legendy ludowe...może być dokładnie odwrotnie.ale są już kolesie którzy rakiete ogarnęli...http://photos03.otomoto.pl/photos/original.../M1320422_3.jpghttp://photos03.otomoto.pl/photos/original.../M1320422_4.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 mowisz ze PC III R a co powiesz o PC II??podobno nie obciaza bezposrednio komputera w moto tak jak III tylko głównie korzysta ze swoich zasobów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmusc Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 A jaki wpływ power commander ma na stosunek moc/spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody GS Opublikowano 16 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 ja pracowalem tylko na IIIR i IIIUsb a map do II juz nie robią także trzeba wszystko samemu robić a to duzo roboty spalanie wzrosnie adekwatnie do efektów zakladajac ze normalnie np masz 140 koni i pali ci ok 8 litrów to przy sportowym ukadzie wydechowym i filtrze paliwa moc bedzie rzedu 150/155 i sporo momentu wiecej to spalanie 10l bedzie najmniej tak przykladowo wiem ze teraz wyszly nowe PC z wysietlaczem LCD ale tego jeszcze w lapkach ne mialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmusc Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Chętnie bym się przyglądnął, jak wyglądają efekty w praktyce. Muszę poszperać po youtube, czy ktoś już robił jakieś testy na drodze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 co do modułów typu PC to warto tez zxainteresowac sie zestawami dedykowanymi. np. yoshimura robi takie cos. komin plus moduł. efekt zajeb***y. mozliwosc modyfikacji oczywiscie jest a wszystko jest zgrywane przez producenta w odpowiedni sposob a nie metoda prob i bledów. nie mowie oczywiscie ze dyno jet robi "na oko" coraz wiecej firm robi takie zestawy. TBR tez ma.do ATV zapodałem produkty 2 roznych firm tzn. TFI dobeck i komin higasi. troche zabawy i krecenia i efekt jest konkretny. oczywiscie spalanie wzrosło bardziej niz znacznie ale teraz nawet na 3 wstaje a normalnei na 2 juz tak srenio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 legendy ludowe...może być dokładnie odwrotnie.Uwielbiam tych ktorzy mysla, ze poprawia fabryke. Dwa lata temu testowano koncowki w Triumph'ie Speed Triple, na wszystkichmaszyna miala nizsza moc, na jednym jedynym miala taka sama.W wypadku BMW K 1200 S to roznica byla w najlepszym przypadku 3 KM ( przy 167 KM ) a moment obrotowy byl znikomy.Tak wiec tu calkowicie zgadzam sie z kolega.Zygmus, podaruj sobie ten caly "tjuning" wiecej zachodu i pozniejszych problemow. kto pozniej bedzie Ci serwice'owal ten sprzet ? ? ? Pan Wacek z przyblokowego garazu ? Podaj moze ile teraz Twoj pali na 100 km bo podczas mojej spokojnej jezdzie bylo troche ponad 10 l / 100 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmusc Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Aż jestem zaskoczony, bo tragedii ze spalaniem nie ma: 7.5-9 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 tez widzxialem taki przypadek a dokladnie speed tripe na kominie arrow. mial mniej niz na fabrycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody GS Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 moze macie racje co do Triumphow ,ale na zdrowy rozsadek to na jakis czesciach jezdza motocykle w SuperBike i MotoGp ?? oryginalnych ?? poza tym elastycznosc sie poprawia i jesli chodzi o wydechy to tez dzwięk ale bez OFF topu,ten temat nie jest do dyskusji tylko do pomocy a wy jak zwykle robicie syf :[ nie ma tu zadnego mod'a ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczi Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 ja coś skrobnę na temat PC II jak będę miał chwilkę. Mam takie coś w swojej TL i przerabiałem kilka map i konfiguracji moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmusc Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Jak coś mnie nie zaskoczy, to prawdopodobnie w przyszłym tygodniu lokomotywa pojedzie na pierwszą modyfikację, podnoszącą wydajność silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 moze macie racje co do Triumphow ,ale na zdrowy rozsadek to na jakis czesciach jezdza motocykle w SuperBike i MotoGp ?? oryginalnych ?? poza tym elastycznosc sie poprawia i jesli chodzi o wydechy to tez dzwięk ale bez OFF topu,ten temat nie jest do dyskusji tylko do pomocy a wy jak zwykle robicie syf :[ nie ma tu zadnego mod'a ??Nie no triumph ma wogole silniki ktore dzialaja n ainnaj zasadzie niz wszystkie inne na zdrowy rozsadek to w superbike czy moto GP sa powiedzmy inne rozwiazania. Co maja oryginalne czesci do PC ? ? ? PC sam z siebie nie podniesie Ci mocy na taka jaka bys chcial, bedzie tego za malo aby dalo jakiekolwiek faktyczne korzysci, zwlaszcza jezeli przeliczy sie toi na wydana kase. Elastycznosc sie poprawi ? powiedzial KTO ? jezeli chcesz miec moc kiedy / przy jakich obrotach ja uzyskasz ? Srednich czy wysokich. Elastycznosc kolego to bedziesz mial jak przeprogramujesz mape zaplonu w inny sposob i tez nie taka jak bys sobie tego zyczyl. mam nadzieje, ze slyszales o slowie tuning, to nie tylko PC ale caly zestaw podzespolow ktory trzeba ze soba zestroic i nie zrobi tego pan Wacej z osiedlowego garazu tylko FACHOWIEC Aby miec dzwiek to nie musisz inwestowac w PC tylko albo w koncowke wydechu lub majac wiecej kasy w caly uklad wydechowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmusc Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Nie jadę zakładać PC, bo to nie ma sensu. Wyczytałem, że lepiej mapy zapłonu zmieniać w ECU. Ale zaczynam od wydechu. Samo wywalenie katalizatora powoduje lepszy dźwięk i wyższą wydajność. O tym piszą zgodnie źródła. Jutro dzwonię do Boostera, czy chłopaki są w stanie wgrać pierwotne oprogramowanie. Po testach fabrycznych chłopaki z Triumpha ograniczyli prędkość do 230 (na testach osiągał ponad 280) i zrobili "spokojniejsze mapy zapłonu dla trzech pierwszych biegów". Chcę mieć te niespokojne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmusc Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Odświeżając nieco temat.Byłem ostatnio w boosterze i rozmawialiśmy o różnych możliwościach podkręcenia mocy. Jednoznacznie doszliśmy do wniosku, że zamontowanie super chargera to dopiero początek wydatków, że dużo rzeczy nie wytrzyma, zaczynając od kolektorów dolotowych, na skrzyni biegów, być może kardanie i sprzęgle kończąc.Chłopaki doradzali mi, że lepszym rozwiązaniem będzie nieinwazyjne podkręcenie mocy (nie ingerowanie w mechanikę silnika). W grę wchodzi Power Commander lub grzebanie w oprogramowaniu ECU. I teraz pytanie do Was- co lepiej zrobić? Power Commander pozwala na podkręcenie oryginalnego programu, a po wymontowaniu momentalnie wracamy do "bazy". Nie wiem, jak to wygląda, jak się grzebie w ECU? Pytanie brzmi- czy skuteczność jest ta sama? Czy można w każdym momencie powrócić do bazowego programu? Zastanawiam się, czy Power Commander w przypadku, gdy można zmieniać w oryginalnym komputerze program to nie jest tylko niepotrzebny wydatek 2k zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam36 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Ja mam wbudowany power commander 3 kupiłem moto juz z nim ale nie wiem do czego sa te przyciski LOW MID HIGH na nim i o ile podniósł w nim moc ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacaa Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 nie montowałem Commandera w swoim sprzęcie ale wydaje mi się ze masz do wyboru trzy mapy które sobie możesz zgrywać z kompa po przez USB wybierasz sobie przy tym optymalny dla ciebie programik czy komputer powraca do oryginalnych ostawień po wypięciu powera to wydaje mi się zależy od stopnia zaawansowania Commanderaco do oznaczeń LOW MED HIGH to prawdopodobnie sobie wybierasz po miedzy wcześniej wgranymi w Commandera mapami, prawidłowo powinno być od słabszej do mocniejszej ale na to pewności mieć nie możesz bo nie wiadomo co powgrywał wcześniejszy właścicielpozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmusc Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 Z tego, jak ja to rozumiem- power commander zmienia oryginalne mapy zapłonu, które przechwytuje z ECU. Czyli po wyciągnięciu PC moto wraca do ustawień fabrycznych. Chyba bez żadnych ingerencji...Ale dalej nie wiem, czy lepiej podkręcać moto na PC, czy lepiej w ECU...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.