wazee Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Na wstępie, z racji tego, że jest to mój pierwszy post, chciałbym powitać wszystkich forumowiczów.Jako, że postanowiłem zacząć swoją przygodę z motocyklami, zapisałem się na kurs prawa jazdy, który to z reguły kończy się egzaminem państwowym.Moje pytanie dotyczy egzaminu praktycznego, który to mam zdawać 2 lipca. Czy któryś z forumowiczów zdawał w ostatnim czasie egzamin w Dąbrowie Górniczej? Chodzi mi dokładnie o jakieś pomocne wskazówki, czego się czepiają, jak wygląda sprawdzanie motocykla przed jazdą itp.Z góry dziękuję za odpowiedziP.S. Jeżeli kogoś to interesuje, to na egz. teoretyczny czekałem ponad 3 tyg., a potem miesiąc na praktykępozdrawiamKuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maki Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Wszystko zależy od egzaminatora, który to w salce powie (przynajmniej mój powiedział - ogólnie był bardzo wporzo) co wymaga, czyli gdzie kierunki, jak się oglądać itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozuss Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 napisz do mnie na gadu to ci opowiem wszystko dokladnie co i jak z egzaminem w DG. GG znajdziesz u mnie na profilu. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brosik Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Motocykl na którym będziesz zdawać to Honda CBF 250 - http://www.dieselstation.com/archive/Honda...250/index.shtml tu masz sporo fotek tego motocykla żeby się z nim 'obyć' ;)Na przeglądzie sprawdzamy:- światła: pozycyjne, mijania, drogowe, podświetlenie tablicy rejestracyjnej, kontrolki, światło stopu (klamka i pod nogą) wszystkie kierunkowskazy- naciąg łańcucha (20 mm)- opony (stan bieżnika, ciśnienie w oponach - ja gniotłem gumę palcami ) - poziom oleju - motocykl na którym będziesz zdawać posiada bagnet, który trzeba wykręcić, wytrzeć chusteczką itd w moim przypadku miałem tylko pokazać gdzie się ten bagnet znajduje- stan klocków hamulcowych jak i tarczy hamulcowej (improwizuj czyli klęknij przed motocyklem, spójrz na tarczę i zacisk i tyle CBF z tyłu posiada hamulec bębnowy więc nic tam sprawdzać na egzaminie nie musisz - płyn hamulcowy (na kierownicy jest zbiornik z płynem po prawej stronie, jest tam oczko przez które odczytujesz poziom płynu hamulcowego)- zawieszenie przód (zaciskasz przedni hamulec i naciskasz na kierownicę aż amortyzator się 'ugnie') oraz tył (ręką naciskasz na siedzenie aż amortyzator się 'ugnie')- sygnał dźwiękowy 1 Pamiętaj żeby przed wjechaniem na ósemkę bądź slalom obejrzeć się za siebie czy 'droga jest wolna', trochę dziwne żeby się na placu za siebie oglądać no ale tego wymagają i wiem że kilka osób kiedyś na tym uwaliło.2 Jeśli nie możesz znaleźć biegu jałowego (neutral) to pamiętaj że możesz odpalić motocykl na biegu naciskając klamkę sprzęgła. Mi osobiście ciężko było wyczuć luz a poprzednik zostawił motocykl na biegu i tak zrobiłem, oczywiście egzaminator tego nie widział ;)3 Ósemkę rób na 1szym biegu, motocykl praktycznie bez gazu jedzie. Sama ósemka jest w miejscu dziwnie usytuowanym ponieważ jej środek jest w lekkim dołku na wyjeździe ze środka można minimalnie dodać gazu. 4 Pamiętaj o zamknięciu szybki w kasku i zapinania pod brodą.5 Jak będziesz sprawdzać światła to stawaj dokładnie przed np przednią lampą abyś widział świecącą żarówkę, światła trzeba solidnie sprawdzić. 6 Nie stresuj się i nie rwij jako pierwszy na placu, niech inni zagrzeją silnik Jak się z czymś pomyliłem to niech mnie ktoś poprawi, jak sobie jeszcze dodatkowo coś przypomnę to dopiszę, powodzenia ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maki Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 W moim przypadku ważne były światła, trzeba było je dokładnie omówić i o żadnym nie zapomnieć. Opon nie trzeba było sprawdzać, klocków hamulcowych jak i tarczy również nie. (Co do bębna z tyłu to się łatwo sprawdza bo tam jest taki wskaźnik zużycia). Płyn hamulcowy: tak, sygnał dźwiękowy: tak, zawieszenia nie wymagał.Co do oglądania się, ja osobiście to robiłem ale widziałem jak inni zapominali bądź nie oglądali się za każdym razem i nic im nie powiedział. Niektórzy jechali na 2, choć tak jak wspomniał kolega wyżej jest tam dołek dlatego ja wybrałem 1 bieg. Także co do przebiegu egzaminu jak już wspomniałem bardo dużo zależy od egzaminatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torrotorro Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Motocykl na którym będziesz zdawać to Honda CBF 250 - http://www.dieselstation.com/archive/Honda...250/index.shtml tu masz sporo fotek tego motocykla żeby się z nim 'obyć' ;)Na przeglądzie sprawdzamy:- światła: pozycyjne, mijania, drogowe, podświetlenie tablicy rejestracyjnej, kontrolki, światło stopu (klamka i pod nogą) wszystkie kierunkowskazy- naciąg łańcucha (20 mm)- opony (stan bieżnika, ciśnienie w oponach - ja gniotłem gumę palcami ) - poziom oleju - motocykl na którym będziesz zdawać posiada bagnet, który trzeba wykręcić, wytrzeć chusteczką itd w moim przypadku miałem tylko pokazać gdzie się ten bagnet znajduje- stan klocków hamulcowych jak i tarczy hamulcowej (improwizuj czyli klęknij przed motocyklem, spójrz na tarczę i zacisk i tyle CBF z tyłu posiada hamulec bębnowy więc nic tam sprawdzać na egzaminie nie musisz - płyn hamulcowy (na kierownicy jest zbiornik z płynem po prawej stronie, jest tam oczko przez które odczytujesz poziom płynu hamulcowego)- zawieszenie przód (zaciskasz przedni hamulec i naciskasz na kierownicę aż amortyzator się 'ugnie') oraz tył (ręką naciskasz na siedzenie aż amortyzator się 'ugnie')- sygnał dźwiękowy 1 Pamiętaj żeby przed wjechaniem na ósemkę bądź slalom obejrzeć się za siebie czy 'droga jest wolna', trochę dziwne żeby się na placu za siebie oglądać no ale tego wymagają i wiem że kilka osób kiedyś na tym uwaliło.2 Jeśli nie możesz znaleźć biegu jałowego (neutral) to pamiętaj że możesz odpalić motocykl na biegu naciskając klamkę sprzęgła. Mi osobiście ciężko było wyczuć luz a poprzednik zostawił motocykl na biegu i tak zrobiłem, oczywiście egzaminator tego nie widział ;)3 Ósemkę rób na 1szym biegu, motocykl praktycznie bez gazu jedzie. Sama ósemka jest w miejscu dziwnie usytuowanym ponieważ jej środek jest w lekkim dołku na wyjeździe ze środka można minimalnie dodać gazu. 4 Pamiętaj o zamknięciu szybki w kasku i zapinania pod brodą.5 Jak będziesz sprawdzać światła to stawaj dokładnie przed np przednią lampą abyś widział świecącą żarówkę, światła trzeba solidnie sprawdzić. 6 Nie stresuj się i nie rwij jako pierwszy na placu, niech inni zagrzeją silnik Jak się z czymś pomyliłem to niech mnie ktoś poprawi, jak sobie jeszcze dodatkowo coś przypomnę to dopiszę, powodzenia ! No Marcinku nie było tak zle na egzaminie (na placu honda tylko zacinała), opisałes to wyczerpujaco:)A na egzaminie poszło nam gładko:)P.S.Gdzie jest dowód Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekG Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 3 Ósemkę rób na 1szym biegu, motocykl praktycznie bez gazu jedzie. Sama ósemka jest w miejscu dziwnie usytuowanym ponieważ jej środek jest w lekkim dołku na wyjeździe ze środka można minimalnie dodać gazu. 4 Pamiętaj o zamknięciu szybki w kasku i zapinania pod brodą.Jak nie jeździłeś CBF to polecam 1godz na palcu koszt 20-25zł ale przynajmniej się oblukasz z motemJa robiłem 8 na 1 biegu tyle że na obrotach 2500 i przychamowywałem tyłem idzie to bardzo szybko i sprawnie tylko trza mocno moto kłaść szybki w kasku nie musiszz zamykać nie jest to wymug jak bedzie 30stopni to sie chłop ugotuje zanim plac zrobi, i jeszcze zasłabni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brosik Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Ja wiem że tak źle nie było ale opisałem wszystko co ponoć trzeba pokazać A akcja z dowodem była mistrzowska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wazee Opublikowano 16 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Cały kurs miałem na CBF, więc myślę, że nie będzie problemu z motorkiem.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luna666 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Witam. Wszystko zależy od egzaminatora, który wszystko wyjaśni przed przystąpieniem do egz. Jak zdawałam musiałam omówić światła i płyny, potem plac no i miasto. Na mieście od niedawna jest nowa trasa egzaminacyjna, którą wszyscy się przejmowali a egzaminator i tak poprowadzi Cię tam gdzie będzie chciał P.S. Na 11-osobową grupę zdali WSZYSCY !!! Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIESEL Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 to chyba egzaminator zastrajkował hehe po włoskupewnie na drugi dzień juz nie pracował haha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popeios Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Witam mam taką małą informacje gdyz nie ktorzy jeszcze moga nie wiedzieć polecam wybranie się do wordu i kookniecie na mapke bo troche się zmieniła od 19 kwietnia bodajże dodano mały odcinek prowadzący wzdłuż urzędu miasta i potem rundka koło strzeżonego osiedla domków i powrot urząd miasta i główna droga tak jak było pozdr i powodzenia dla zdających Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.