bober Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Czy nikt nie odpowie mi na pytanie !!!!! Nie wierze że nikt na tym forum nie uzywa motorku z śilnikiem (Rotaxa650) a konkretnie bmw F650cs.Czy jest możliwość sprawdzenia poziomu oleju??? i do czego jest ten zbiorniczek oleju w ramie pod wlewem.Nabyłem ten motorek w zimie ale jeszcze takich problemów nie miałem z wymiana oleju choć nie jestem laikiem , nie rozumie tu pewnych żeczy ,czekam na jakiekolwiek info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baza Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 http://www.advpoland.pl/index.php?option=c...&Itemid=127W tym artykule wyraźnie pisze że silnik ten ma system smarowania z suchą miską olejową więc jest na pewno nad nim zbiornik z olejem. Czyli tak jak w każdym tego typu silniku musisz odpalic moto stojące prosto i przy włączonym silniku w zbiorniczku sprawdzic poziom oleju. Są dwa sposoby albo bagnet w korku którym jest zakręcany zbiornik albo wizjerek w stylu butelek z olejem gdzie widac poziom. Nigdy nie miałem BMW ale w XTZ 750 był np. bagnet i ogólnie sposób sprawdzania przy systemie z suchą miską olejową jest zawsze taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Baza: jednak nie zawsze taki sam, skoro w Aprilii Pegaso 650 (z silnikiem Rotax 655, z suchą miską olejową i zbiornikiem w ramie -- jak w BMW) sprawdzamy na wyłączonym silniku.A autor tematu niech się tak nie piekli - forumowicze nie mają obowiązku odpowiadać na pytania. Robią to z własnej woli, w wolnym czasie.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baza Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 No to już kwestia jak tam w jakim moto zdaje się miałem do czynienia z dwoma motorkami z suchą miską olejową i w każdym z nich w maualu pisało że sprawdzamy na odpalonym silniku bo są dwie pompy oleju albo czasem i więcej jednak tloczy olej ze zbiornika do silnika a druga robi powrót. Tak lekko teoretyzując to ciśnienia powinny byc porównywalne obu obiegów bo inaczej albo by cały olej poszeł w silnik albo by przelało zbiornik tak więc jak zmierzysz na odpalonym i będzie w normie to na pewno będzie to odpowiedni stan oleju. Na zgaszonym silniku też ta różnica nie powinna byc znaczna bo przeciez obie pompy zostają wyłączone po zgaszeniu reaktora w tym samym momencie tak że i tak i tak nie powinno byc większej różnicy i jak jest za mało oleju w zbiorniku to i na zgaszonym i odpalonym silniku poziom będzie za niski, a z drugiej strony "lekki" nadmiar(a nie 50% więcej) też nie zaszkodzi.A silniki Rotax'a w Pegaso i gs650 są zdaje się prawie identyczne więc ta sama procedura sprawdzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bober Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 No to już kwestia jak tam w jakim moto zdaje się miałem do czynienia z dwoma motorkami z suchą miską olejową i w każdym z nich w maualu pisało że sprawdzamy na odpalonym silniku bo są dwie pompy oleju albo czasem i więcej jednak tloczy olej ze zbiornika do silnika a druga robi powrót. Tak lekko teoretyzując to ciśnienia powinny byc porównywalne obu obiegów bo inaczej albo by cały olej poszeł w silnik albo by przelało zbiornik tak więc jak zmierzysz na odpalonym i będzie w normie to na pewno będzie to odpowiedni stan oleju. Na zgaszonym silniku też ta różnica nie powinna byc znaczna bo przeciez obie pompy zostają wyłączone po zgaszeniu reaktora w tym samym momencie tak że i tak i tak nie powinno byc większej różnicy i jak jest za mało oleju w zbiorniku to i na zgaszonym i odpalonym silniku poziom będzie za niski, a z drugiej strony "lekki" nadmiar(a nie 50% więcej) też nie zaszkodzi.A silniki Rotax'a w Pegaso i gs650 są zdaje się prawie identyczne więc ta sama procedura sprawdzania.Serdeczne dzieki za info i przepraszam jesli moja forma zapytania kogoś wzburzyła , ale piszac to zapytanie bylem troche zakręcony i bez pomysłu na problem , bo wcześniej z tym nie miałem do czynienia.W końcu jakoś sobie poradziłem tak że jest juz ok.Mój problem polegał na tym że niemogłem zlać resztek oleju ze zbiorniczka a schematy tego nie pokazują.teraz jestem już mądrzejszy o nastepne doświadczenie , pozdrowienia dla wszyskich i wesolych świąt!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 A silniki Rotax'a w Pegaso i gs650 są zdaje się prawie identyczne więc ta sama procedura sprawdzania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.