ralfązo Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 elomam mini problem załozyłem pare dni temu xenon do mojej barbi (cbr f2)tylko mam mały dylemat bo nie wiem czy to normalny objaw :- jak załączy się wentylator to gasnie xenon-do czasu az sie wyłonczy (przetwornica cyfrowa+palnik 6000k)-systuacja taka nie ma miejsca jak jest na długich swiatłach (normalna żarówka)poradzcie coś prosze ???????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Może jest tak duży spadek napięcia że xenon się wyłącza.Przetwornica dostaje za mało prądu.Lub tez jest coś takiego jak w autach że część urządzeń w momencie rozruchu odpinana jest przekażnikiem.Chodzi właśnie o duży pobór urządzeń tak aby zapewnić dobry prąd na rozruszniku a tym samym nie obciążać aku.Może światełko podepnij bezpośrednio do aku przez przekażnik i bezpiecznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ralfązo Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Może jest tak duży spadek napięcia że xenon się wyłącza.Przetwornica dostaje za mało prądu.Lub tez jest coś takiego jak w autach że część urządzeń w momencie rozruchu odpinana jest przekażnikiem.Chodzi właśnie o duży pobór urządzeń tak aby zapewnić dobry prąd na rozruszniku a tym samym nie obciążać aku.Może światełko podepnij bezpośrednio do aku przez przekażnik i bezpiecznik.Picek- xenonik zgaśnie również podczas jazdy moto jak tylko wentylator sie załączy - i to mnie dziwi?po chwili jak zgaszę przełącznikiem i złącze to hula jak ta lalazaczynam sie zastanawiać czy inni tez tak mają?nie wierze żeby wentylator wcinał aż tak dużo prądu??żeby rozłączał mi xenonikmała pierdoła a wkurza ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MadJack Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 a jak masz podpiete te xenony? no bo jesli nie sa podpiete bezposrednio pod aku to trudno szukac innej przyczyny niz spadek napiecia. moze sprobuj zmierzyc miernikiem jaki prad idzie w momencie kiedy jest wlaczony wentylator, a jaki kiedy jest wylaczony. I poczytaj jaka moc musi dostawac przetwornica, moze wartosci sie nie beda zgadzac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ralfązo Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 a jak masz podpiete te xenony? no bo jesli nie sa podpiete bezposrednio pod aku to trudno szukac innej przyczyny niz spadek napiecia. moze sprobuj zmierzyc miernikiem jaki prad idzie w momencie kiedy jest wlaczony wentylator, a jaki kiedy jest wylaczony. I poczytaj jaka moc musi dostawac przetwornica, moze wartosci sie nie beda zgadzac.'MadJack-xenon mam podłaczony pod wtyczke z lampy wszystkie złączkie pieknie pasowały mam rozumiec ze mam pociągnąc new kabel od akusia pod przetwornice??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vraf Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Zrób instalacje jak Picek napisał i sprawdź mase, dobra masa to podstawa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MadJack Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 No ja bym probowal ta droga. Ale najpierw zmierz natezenie napiecia. Bo wtedy sie moze okazac ze jest inna przyczyna. Ja bym sprawdzil w pierwszej kolejnosci natezenie. Jesli roznica bedzie nie wielka (bo jakas byc musi napewno) to szukalbym przyczyny gdzie indziej. Jesli roznica bedzie rzucala sie w oczy albo np. przy wlaczonym wentylatorze bedzie za maly prad dochodzil do przetwornicy (zakladam, ze masz gdzies jakies pudelko z xenonkow i mozesz na nim przeczytac jakie napiecie musi byc minimalne) to wtedy bym probowal tak jak pisales "new kabel do aku". Troszke sie elektryka zajmuje. Bardziej zwiazana z zasilaczami itp. (komputery etc.) ale zasada jest podobna i to sa kroki ktore ja bym wykonal. Chyba, ze znajdzie sie fachman ktory doradzi inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostucha Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 zapnij starą żarówkę i sprawdź jakie masz napięcie (U) na jej zaciskach w momencie świecenia (u mnie było 9,6V z 13,5V, jak widac 1/4 poszła w pizdu na kablach, przełącznikach). Pewnie w cbr też nie ma przekaźnika świateł krótkich, jest tylko na długich. Zakładasz więc przekaźnik i sprawa sama znika ;)tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Silnik wentylatora nie ma miękkiego startu i w momencie włączenia ssie jak opętany.Jak już kręci to pobór jest wiele mniejszy.I ja myślę właśnie o tym momencie początkowym.Pewnie w jego czasie xenon gaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 uważam, że pociągniecie dodatkowego przewodu (fi >= 1,5mm2) naturalnie przez bezpiecznik o wartości gdzieś około 1.2 poboru prądu przez przetwornice, do przekaźnika powinno rozwiązać problem. Bo zawsze gdzieś na przełączniku, czy tam złączce może się odkładać spadek napięcia, a co za tym idzie i prąd ma brzydki kolor po sezone (w zasadzie) to możesz na spokojnie to sam zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Znajdź przewód za włącznikiem zmiany świateł który podaje krótkie--więc xenon.Ten przewód poprowadź do przekaźnika.On ma włączać elektromagnes przekaźnika.Który podłączysz obojętnie-drugi elektromagnesa do -.Ten obieg włączy przekażnik.Pozostałe dwa styki przekażnika to jest nasz włącznik.Jeden styk podłączasz bezpośrednio do aku poprzez bezpiecznik.Drugim wracasz do xenona.Tak może mało obrazowo ale skumać idzie-hehe.Na schemacie przekażnika cewka jest oznaczona zygzakiem, a styki włącznika takim jak by otwartym mostem:)Jest w tym jeden minus---na długich xenon będzie się wyłączał.No jak chcesz aby świecił to trzeba jeszcze inaczej ale boję się że spadek prądu będzie tak duży że xenon i tak zdechnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ralfązo Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 ok dzieki za rady pogoda paskudna więc na dniach pogrzebieLewy - czy te "1,5mm2" wystarczy czy dokupić grubszy NP:2mm2 a i jaki bezpiecznik najlepiej zakupić??Picek- mam prośbe czy możesz mi walnąc jakis prosty schemacik jak ma to mniej więcej wyglądać?? jaki to ma być dokładnie przekażnik??acha Picek chce zostawić tak jak mam teraz czyli jak załanczam xenon to długie sie wyłanczająMechanika u mnie "jako tako" ale z elektryką kuleje HEEEEEEEE mam ten palnik :http://www.allegro.pl/item799412186_zarowk..._gwarancja.htmli tą przetwornice:http://www.allegro.pl/item808261231_przetw...z_zaklocen.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostucha Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 1,5mm^2 jest przewidziany dla prądu 10A, nie wiem jaką moc ma xenon ale jak dasz sobie 2,5mm^2 to bankowo starczy ;)Picek, czemu na długich sie xenon bedzie wyłączał?? przekaznik od długich honda chyba montuje seryjnie (np. w mojej) więc nie powinno byc problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 z tego co tam jest napisane, na tej slim (podejżewam, że tą masz) to max pobór pradu 6A wiec 1,5 wystarczy w zupełności. jak dasz grubszy, na pewno nie zaszkodzi (tu pozostawiamy pole do popisu dla Ciebie, tylko z trakcją kolejową nie wyskakuj ) zakup albo wyczaruj jakąś oprawkę na bezpiecznik (rurkowe, bądź te zwykłe samochodowe) i wsadź tam bezpiecznik o wartości z przedziału 6...8 A (kup sobie więcej na zapas). Podłączenie. tak jak napisano wyżej. mając przekaźnik dojdziesz do tego. Styk przekaźnika (oznaczony symbolem NO - normalnie otwarty) podłączasz pomiędzy bezpiecznikiem a plusem przetwornicy. masę przetwornicy wiadomo gdzie. Sygnał zasilania przekaźnika (cewkę) pobierasz z wtyczki, z której wcześniej zasilałeś przetwornice. nie mam czasu na malowanie w paincie, może Ci za chwile ktoś pyknie schemacik. a jak nie to wieczorem co wrzucę.kostucha, zenon wyłączać się będzie bo... żarnik dla świateł mijania jest wyłączany podczas pracy na długich (mogę sie mylić, bo nie widze tego, ale ja przynajmniej bym tak zrobił). ot taka to sprytna technologia kosmiczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostucha Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Jest w tym jeden minus---na długich xenon będzie się wyłączał.No jak chcesz aby świecił to trzeba jeszcze inaczej ale boję się że spadek prądu będzie tak duży że xenon i tak zdechnie.chodzi mi o to - w H4 na długich, żarnik świateł mijania też nie świeci (pomijając flash), więc nie wiem co ma do tego założenie przekaźnika? xenon ma tylko jeden żarnik (szczerze to nawet nie wiem), mijania? to jak są zrobione drogowe? jeśli tak, to sterowanie przekaźnikiem trzeba by zrobić niezależne od przełącznika krótkie/długie (albo zrobić zwore na tym przełączniku, kostce, kablach, We/Wy na mijania), żeby po włączeniu światel krótkie świeciły ciągle (przekaźnik i tak trzeba założyć)..nie bawiłem sie w xenony, więc pytam pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Jo, no faktycznie ten palnik który nam kolega pokazał on ma tylko krótkie! tzn widze tylko dwa przewody wchodzące do palnika, a blaszka osłania połowę obszaru świecenia. Ralfązo specjalnie taki zestaw kupiłeś? bez opcji długich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ralfązo Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Jo, no faktycznie ten palnik który nam kolega pokazał on ma tylko krótkie! tzn widze tylko dwa przewody wchodzące do palnika, a blaszka osłania połowę obszaru świecenia. Ralfązo specjalnie taki zestaw kupiłeś? bez opcji długich?Lewy dokładnie nie chciałem bixenonu (długie+krótkie) z doswiadczenia wiem - jezdze mondkiem mk3 i pozałozeniu xenonu długie nie istnieja - nie używamWidze że jestes z Jaworzna czesto bywam u rodzinki w Szczakowie-POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 no tak, pod warunkiem, że nie oślepiasz innych gdy masz zenony na mijania. Ty możesz widzieć dużo, kosztem widzialności ludności z przeciwka. z tego co wiem, to nie jedna się już dyskusja na ten temat toczyła... mniejsza z tym. Z przetwornicy odczytujemy także ze pracuje w zakresie 9...16, zatem o ile wierzyć napisom to znak ze miałbyś spory spadek napięcia podczas rozruchu wentylatora. Ewentualnie zrób sobie próbę, podłącz na krótko zenony do aku, odpal sprzęta i doprowadź do włączenia wentylatora. Jak wtedy zgaśnie i zmierzony spadek napięcia będzie powyżej 9V, to chyba podejżewać by należało coś z przetwornicą. Bo te 6 A co ona by sobie chciała brać aku powinien dostarczyć.ps. jak dalej bedzie sie wyłaczaś to moze przełącznik gwiazda-trójkąt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ralfązo Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 OK informacji mysle mam wystarczająco dużo żeby zacząć grzebaćdzięki wszystki za pomoc DO ZOBACZYSKA NA DRODZE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 "Picek, czemu na długich sie xenon bedzie wyłączał?? przekaznik od długich honda chyba montuje seryjnie (np. w mojej) więc nie powinno byc problemu."Dlatego że sam xenon pracuje jako światło mijania.W większości pojazdów przełącznik świateł jest tak skonstruowany (H4) że rozdzielając napięcie na włókna żarówki podaje tylko jedno.Albo mijania albo drogowe."co ma do tego założenie przekaźnika?"Przekaźnikiem chcemy ominąć całą instalację od włącznika poprzez przełącznik świateł,,kostki mostki itd... "gwiazda-trójkąt "Hehe--na to nie wpadłem "żeby zacząć grzebać"To nic tylko miłego dłubania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Warto sprawdzić pobór wentylatora przy starcie i porównać z "książkowym". Bo może jest zajechany i przez to pożera masę prądu przy rozruchu. Może przez mycie Karcherem (jak nie przez Ciebie, to może przez poprzedniego właściciela) łożysko szlag trafiło. Najlepiej zaczynać od najprostszych czynności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.