kris sps Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 pojechałem na moto do Zakopanego//z Pszczyny to 190km..pogoda cudowna.autem za mną jechali znajomi z dzieckiem..jechalismy spokojnie cała trase.przed Zakopcem koras.tradycja.nie pcham sie.jedziemy razem z puszeczka w korku..po ok 1 godz 20 min.,czuje że klamka sprzęgła lużna sie robi..za kilkanaście minut pada całkiem nie wysprzeglając...zjeżdzam na pobocze intruderem 1500 w panice,że sprzęt sie sypie..odkręcam kalmke.reguluje..szukam linki od srzęgła..dzwonie po znajomych...kicha troche..po poł godzinie postoju klamka działa,jak nowo narodzona..okazało sie ,że w korku czeste wysprzęglanie prawie zagotowało płyn w układzie wysprzęglającym,i za rzadki był,zeby działać..czy to normalne Panie i Panowie??ps.wiem,że moto nie stoją w korkach,ale tym razem stałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czesław Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 płyn jest silnie higroskopijny a w sprzęgle ma bardzo trudne warunki pracy. powyżej 2% wody w płynie kalifikuje go do natychmiastowej wymiany bo będzie miał tendencje do gotowania się i będzie powodował przyspieszoną korozję układu.[ istotne zwłaszcza w układach hamulcowych z abs bo siadają zawory modulatora.]wymień płyn na nowy, porządny i markowy przy okazji płucząc układ starannie.niestety hydraulika nie jest wieczna i należy się liczyć z padem pompy lub siłownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strugi1982 Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Płyn Kolego możesz sobie wymienić ale na 90% nic to nie da ponieważ przy dłuższej jeździe motocyklem w korku na półsprzęgle powoduje to że olej silnika tak nagrzewa całe sprzęgło że zaczyna ono działać w sposób jaki opisałeś mam tu na myśli sprzęgła mokre. Miałem ten sam problem w cbr na paradzie motocykli jak i w R1 na otwarciu sezonu nie przejmuj się tym. Nie jeździj na półsprzęgle i nie dopuszczaj do nadmiernego nagrzewania silnika bo mimo pracującego wentylatora temperatura silnika będzie rosła w korkach w upalne dni do dość dużych wartości. Patrz na temp silnika. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris sps Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 dziękuje Panowie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.